Gå til innhold

Gode serier som anbefales


påskelilje

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sett ferdig It's a sin.   Den anbefales på det sterkeste.  Jeg var barn/ungdom på 80-tallet og husker at AIDS kom. 

 
Serien starter med at vi følger en gruppe unge homofile menn som flytter fra sine familier rundt i Storbritannia, og inn til London for å jobbe/studere. Samtidig får vi noen drypp av avisnotiser og rykter om en mystisk ny, dødelig sykdom som rammer bare gutter. Er det en ny type kreft? 

Det er bare 5 episoder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kalevaala skrev:

Nå har jeg sett ferdig It's a sin.   Den anbefales på det sterkeste.  Jeg var barn/ungdom på 80-tallet og husker at AIDS kom. 

 
Serien starter med at vi følger en gruppe unge homofile menn som flytter fra sine familier rundt i Storbritannia, og inn til London for å jobbe/studere. Samtidig får vi noen drypp av avisnotiser og rykter om en mystisk ny, dødelig sykdom som rammer bare gutter. Er det en ny type kreft? 

Det er bare 5 episoder. 

Den høres veldig lik ut som Tørk aldri tårer uten hansker, som gikk på NRK for noen år sida. Den var basert på trilogien til Jonas Gardell og handla om akkurat det samme, bare med handlinga lagt til Stockholm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mariaflyfly skrev:

Den høres veldig lik ut som Tørk aldri tårer uten hansker, som gikk på NRK for noen år sida. Den var basert på trilogien til Jonas Gardell og handla om akkurat det samme, bare med handlinga lagt til Stockholm. :)

Ja, jeg har ikke sett den - men ser at den ofte nevnes i samme åndedrag som it's a sin :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 31.1.2021 den 16.01, mariaflyfly skrev:

Jeg husker kjempegodt den filmen, mye på grunn av at det var så mye fin musikk. Husker at Tomas von Brömssen spilte veldig overbevisende den alkoholiserte ektemannen til lærerinna, og at han satt og hørte på Brahms requiem (mitt favorittverk!) og undra seg over hvordan noe som var skrevet på Hitlers språk kunne være så vakkert. 

Jeg ser fryktelig lite på serier, mye fordi jeg ikke kan se dem uten å binge dem. Har ikke tid til det i hverdagene og mens jeg forsøker å studere. Men i juleferien så kjæresten min og jeg den dyrlegeserien på nrk, og vi elsket den! Skikkelig britisk feelgood. ❤️ https://tv.nrk.no/serie/dyrlegen Jeg har bestilt hele bokserien til James Herriot, så nå skal vi lese dem. :)

Har sett alle episodene i Den nye dyrlegen nå 💚 Så nydelig série, jeg ville bare den skulle fortsette....! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Har sett alle episodene i Den nye dyrlegen nå 💚 Så nydelig série, jeg ville bare den skulle fortsette....! 

De er visst i gang med å spille inn ny sesong som skal komme i løpet av 2021. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 14.2.2021 den 6.22, AnonymBruker skrev:

Anne with an E
Sex education
Normal people
Euphoria
Killing Eve
Atypical

Anonymkode: 2ceaa...b33

Oi, her er vi forskjellige😳 Jeg likte ikke en eneste av de du ramser opp her jeg🙈😅 
 

Glemmer ofte selv når jeg ber om serie/film bok tips hvor forskjellige vi mennesker faktisk er og at det er sjeldent alle har de samme favorittene☺️

Anonymkode: 7b334...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sett serien Dronninggambit sammen med døtrene mine på 17 og 19. Veldig, veldig bra! Hovedrollen spilles av Anya Taylor Joy, en veldig flott kvinne!

Og utrolig morsomt da det gikk opp for oss at han gutten i Love Actually var blitt voksen (skuespilleren altså) 😀

Anonymkode: ee95f...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp sett serien Dronninggambit sammen med døtrene mine på 17 og 19. Veldig, veldig bra! Hovedrollen spilles av Anya Taylor Joy, en veldig flott kvinne!

Og utrolig morsomt da det gikk opp for oss at han gutten i Love Actually var blitt voksen (skuespilleren altså) 😀

Anonymkode: ee95f...2b6

Haha - jeg mente ikke å være anonym 😀😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (På 23.2.2021 den 7.34):

Haha - jeg mente ikke å være anonym 😀😀😀

Visste du ville like den;)

Jeg synes at det mest freaky med den guttungen fra Love actually var at han nesten ikke hadde forandret seg. Han har kun blitt høyere og gjemmer seg bak en cowboy hatt, lang kåpe og (pålimt?!) bart😅

Anonymkode: 7b334...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Etterforskningen - Viaplay

Dag - Netflix

Exit - Nrk

Livstid - Nrk

Jakten på ein mordar - Nrk

Therese - Jenta som forsvant - Nrk

You - Netflix

Mindhunter - Netflix

How to get away with murder - Netflix

 

Er vel der jeg kommer på i farten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Visste du ville like den;)

Jeg synes at det mest freaky med den guttungen fra Love actually var at han nesten ikke hadde forandret seg. Han har kun blitt høyere og gjemmer seg bak en cowboy hatt, lang kåpe og (pålimt?!) bart😅

Anonymkode: 7b334...c8c

Ja, den var helt fantastisk! Tenk at en film om sjakk kan fenge sånn!

Haha 😀 helt enig med deg i beskrivelsen av ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...