Gå til innhold

Vurdere nytt tema?


kupton

Anbefalte innlegg

Jeg ber administrasjonen på DOL vurder om det er hensiktsmessig å opprette et eget tema (underforum) for autisme spektrumlidelser.

Mye av den gode kommunikasjonen på psykiatriforumet har forsvunnet etter at dette har blitt et oppholdssted for flere brukere med autismelidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dynamikken i ett forum vil alltid forandre seg, bare på den korte tiden jeg har vært her har det vært flere temaer som har vært meget dominerende og som det har vært klager på, men etterhvert har det gått over og nye temaer stepper inn. Vi ser derfor ingen grunn til å dele ut dette som et eget tema pr nå da det mest trolig bare vil bli ett ekkokammer. Vi skal derimot blir strengere på såkalt brukerangrep hvor noen brukere trykker ned sin diagnose i den grad at andre brukere føler seg angrepet av dette. Rapporter gjerne om dere kommer over innlegg dere syntes er over kanten, da ting kan oppfattes forskjellig fra meg som ikke har diagnosen til de som har den.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2021 den 10.40, kupton skrev:

Jeg ber administrasjonen på DOL vurder om det er hensiktsmessig å opprette et eget tema (underforum) for autisme spektrumlidelser.

Mye av den gode kommunikasjonen på psykiatriforumet har forsvunnet etter at dette har blitt et oppholdssted for flere brukere med autismelidelser.

Støtter dette 110% ! Sånn som det er blitt på psykiatriforumet så er over halvparten av trådene autismerelaterte. Enten handler det om autisme, eller så er innleggene skrevet av autister med hangups på spesielle temaer. 

Anonymkode: 62320...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Støtter dette 110% ! Sånn som det er blitt på psykiatriforumet så er over halvparten av trådene autismerelaterte. Enten handler det om autisme, eller så er innleggene skrevet av autister med hangups på spesielle temaer. 

Anonymkode: 62320...20d

Nå er du bare frekk.

Anonymkode: fa267...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Enten burde man innføre ett eget autismeforum her inne, eller så må man begynne å bli strengere på dette med spamming. Jeg har helt mistet lysten til å være her inne fordi at det daglig hagler inn tråder og kommentarer om hvor jævlig fælt det er med autisme, hvor flere tråder åpenbart er trolling og parodi på en ganske slitsom bruker som sliter. Det er greit at det skal være høy takhøyde, men nå er det to underforum som begynner å bli direkte utrivelige. 

Anonymkode: 0cc82...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Enten burde man innføre ett eget autismeforum her inne, eller så må man begynne å bli strengere på dette med spamming. Jeg har helt mistet lysten til å være her inne fordi at det daglig hagler inn tråder og kommentarer om hvor jævlig fælt det er med autisme, hvor flere tråder åpenbart er trolling og parodi på en ganske slitsom bruker som sliter. Det er greit at det skal være høy takhøyde, men nå er det to underforum som begynner å bli direkte utrivelige. 

Anonymkode: 0cc82...02a

Det jeg frykter kan bli en konsekvens på lang sikt om tiltak ikke gjøres nokså omgående, og dette får fortsette å utspille seg slik det har fått gjøre i 5-6 uker allerede, og det ser ut til å eskalere med tiden, er at det kun blir de som har asperger- eller autismediagnoser igjen. Vi har vært to her i husstanden som har vært på DOL, men den ene har halvveis hoppet av. Jeg vurderer det samme. Det er rett og slett trist å se.Og det handler ikke om å være slem eller frekk som det nevnes i noen innlegg over her, men å konstatere fakta om hvordan en gruppe oppfører seg eller ev. blir etterlignet. Selv tror jeg det er en kombinasjon.

Jeg registrerer at admin gjør sitt beste med å flytte noen tråder inn i dagbok, men det er en del andre tråder som står igjen... Så støtter forslaget til @kupton fullt ut og ber @admin ta en ny vurdering på dette, selv om det er variasjoner over tid. Om det roer seg igjen, kan en fjerne Autisme-forumet igjen.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (35 minutter siden):

Det jeg frykter kan bli en konsekvens på lang sikt om tiltak ikke gjøres nokså omgående, og dette får fortsette å utspille seg slik det har fått gjøre i 5-6 uker allerede, og det ser ut til å eskalere med tiden, er at det kun blir de som har asperger- eller autismediagnoser igjen. Vi har vært to her i husstanden som har vært på DOL, men den ene har halvveis hoppet av. Jeg vurderer det samme. Det er rett og slett trist å se.Og det handler ikke om å være slem eller frekk som det nevnes i noen innlegg over her, men å konstatere fakta om hvordan en gruppe oppfører seg eller ev. blir etterlignet. Selv tror jeg det er en kombinasjon.

Jeg registrerer at admin gjør sitt beste med å flytte noen tråder inn i dagbok, men det er en del andre tråder som står igjen... Så støtter forslaget til @kupton fullt ut og ber @admin ta en ny vurdering på dette, selv om det er variasjoner over tid. Om det roer seg igjen, kan en fjerne Autisme-forumet igjen.

Nettopp. Jeg kom hit fordi det var så utrivelig på KG med tanke på trolling og useriøs debatt, men nå begynner dr.online å bli skremmende likt. Jeg vet jeg ikke burde la det gå innpå meg men jeg kjenner at jeg faktisk får dårligere selvtillit og blir lei meg når jeg ser hvor mye drit som noen her inne spyr ut angående en diagnose jeg også har. 

Om dette fortsetter så kommer det ikke til å være mange seriøse debattanter igjen her.

Anonymkode: 0cc82...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nettopp. Jeg kom hit fordi det var så utrivelig på KG med tanke på trolling og useriøs debatt, men nå begynner dr.online å bli skremmende likt. Jeg vet jeg ikke burde la det gå innpå meg men jeg kjenner at jeg faktisk får dårligere selvtillit og blir lei meg når jeg ser hvor mye drit som noen her inne spyr ut angående en diagnose jeg også har. 

Om dette fortsetter så kommer det ikke til å være mange seriøse debattanter igjen her.

Anonymkode: 0cc82...02a

Dette hadde vært veldig stille her uten aspergers trådene. Men tror et eget underforum hadde blitt fint.

Anonymkode: fa267...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg vet jeg ikke burde la det gå innpå meg men jeg kjenner at jeg faktisk får dårligere selvtillit og blir lei meg når jeg ser hvor mye drit som noen her inne spyr ut angående en diagnose jeg også har. 

Anonymkode: 0cc82...02a

Men minn deg selv da på at du selv ikke bidrar med det samme :) Dessverre er det slik at de råtne eplene får mer oppmerksomhet enn de fortjener, mer enn de som ikke skiller seg negativt ut. Vi mennesker er fra evolusjonen født til å fokusere på det negative for å i det hele tatt klare å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enten burde man innføre ett eget autismeforum her inne, eller så må man begynne å bli strengere på dette med spamming. Jeg har helt mistet lysten til å være her inne fordi at det daglig hagler inn tråder og kommentarer om hvor jævlig fælt det er med autisme, hvor flere tråder åpenbart er trolling og parodi på en ganske slitsom bruker som sliter. Det er greit at det skal være høy takhøyde, men nå er det to underforum som begynner å bli direkte utrivelige. 

Anonymkode: 0cc82...02a

Det er ikke parodier alt. Jeg har sett i flere tråder hvor en nickbrukende person med Asperger spyr ut både det ene og andre, og at flere med samme diagnose henger seg på i samme duren i samme tråd anonymt. Så det er flere, minst tre til som holder på sånn. Man ser det på at anonymkodene er ulike.

Anonymkode: 62320...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (7 timer siden):

Det jeg frykter kan bli en konsekvens på lang sikt om tiltak ikke gjøres nokså omgående, og dette får fortsette å utspille seg slik det har fått gjøre i 5-6 uker allerede, og det ser ut til å eskalere med tiden, er at det kun blir de som har asperger- eller autismediagnoser igjen. Vi har vært to her i husstanden som har vært på DOL, men den ene har halvveis hoppet av. Jeg vurderer det samme. Det er rett og slett trist å se.Og det handler ikke om å være slem eller frekk som det nevnes i noen innlegg over her, men å konstatere fakta om hvordan en gruppe oppfører seg eller ev. blir etterlignet. Selv tror jeg det er en kombinasjon.

Jeg registrerer at admin gjør sitt beste med å flytte noen tråder inn i dagbok, men det er en del andre tråder som står igjen... Så støtter forslaget til @kupton fullt ut og ber @admin ta en ny vurdering på dette, selv om det er variasjoner over tid. Om det roer seg igjen, kan en fjerne Autisme-forumet igjen.

Det er neimen ikke bare de siste 5-6  ukene det har vært sånn. Men du har rett i at flere vurderer å forlate forumet p g a dette spammeriet og alt det negative som skrives fra noen med Asperger. 

Anonymkode: 62320...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er neimen ikke bare de siste 5-6  ukene det har vært sånn. Men du har rett i at flere vurderer å forlate forumet p g a dette spammeriet og alt det negative som skrives fra noen med Asperger. 

Anonymkode: 62320...20d

Neida, det har fått pågå i noen måneder, kanskje så lenge som i ett år. Jeg har litt vansker med hukommelse og tid uten å gå tilbake, men det er først de siste ukene at andre medlemmer tydelig har gitt uttrykk for at de misliker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil først og fremst si at jeg følger dette opp ganske nøye, og noterer meg omfanget av problemet. Pr nå var det av 25 tråder på psykiatriforumet kun 5 tråder om dette temaet (eller 6, men en var positiv og telles ikke med i spammet som er problemet her).

Men det har vel mye med at de som skriker høyest blir mest lagt merke til. Men på den positive siden har også antallet tråder om andre temaer økt siden nyttår. Normalt var det kanskje 5-10 tråder med nye innlegg pr dag, mens det nå plutselig kan gå over på side nr 2, som er bra da det kommer mye nye spennende tråder om også annet.

Men, siden dere er en ganske liten og oppegående gjeng skal jeg være dønn ærlige med dere. Grunnen til at jeg ikke vil opprette ett autismeforum (eller en tråd som jeg vurderte her om dagen) er rett og slett at dette vil bli ett grusomt ekkokammer, og hvis noen da faktisk kommer med et reel spørsmål vil det drukne i, vel, neppe positive og støttende kommentarer fordi de fleste brukerne ikke entrer forumet pga negativiteten. Jeg vil heller jobbe for å beholde de reele spørsmålene rundt diagnosen i psykatriforumet, men da snakker vi reele spørsmål som ikke er av den typen vi har hatt hittil (som jeg enten har fjernet da det er spam, eller flettet inn i dagbok (noe jeg forsovidt ikke kan gjøre med AB innlegg)).

Jeg skjønner at det kan være slitsom og jeg har avventet litt for å se om det roet seg igjen, som de fleste temaene gjør når det har "gått over", men siden det ikke har gjort det innføres det altså tiltakt deretter.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er vel en av de såkalte "autismespammerne" da som lager så alt for mange tråder her inne. Men jeg er tross alt også en av de som lager mange tråder om andre temaer også. Kan fort lage 4 tråder pr dag om ting som ikke har med autisme å gjøre, men ja jeg tar hintet å skal roe med ned nå. På tide å få seg en hobby utenom dol. 

Anonymkode: eb7ab...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo bare å ikke svare i trådene, da vil de sikkert gi seg for en stund. Aspergermafiaen!😅

Anonymkode: a8a10...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner at det kan være slitsom og jeg har avventet litt for å se om det roet seg igjen, som de fleste temaene gjør når det har "gått over", men siden det ikke har gjort det innføres det altså tiltakt deretter.

Veldig bra at det gjøres det. Hvis ikke tror jeg mange slutter å bruke forumet, noe som er trist mtp hvor lang ansiennitet mange har her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt glede av dette forumet (sammen med en venn) og har tilegnet meg mye lærdom her, men sånn som det er nå så har jeg faktisk vurdert å slette meg på grunn av alle de med autisme og AB som svarer i div innlegg hele tiden. Jeg kommer ikke til å være aktiv så lenge dette pågår.

Anonymkode: 28c67...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har hatt glede av dette forumet (sammen med en venn) og har tilegnet meg mye lærdom her, men sånn som det er nå så har jeg faktisk vurdert å slette meg på grunn av alle de med autisme og AB som svarer i div innlegg hele tiden. Jeg kommer ikke til å være aktiv så lenge dette pågår.

Anonymkode: 28c67...43a

Er det autismerasisme på gang? 😂

Anonymkode: eb7ab...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...