Gå til innhold

Vurdere nytt tema?


kupton

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
kupton skrev (På 3.2.2021 den 10.40):

Jeg ber administrasjonen på DOL vurder om det er hensiktsmessig å opprette et eget tema (underforum) for autisme spektrumlidelser.

Mye av den gode kommunikasjonen på psykiatriforumet har forsvunnet etter at dette har blitt et oppholdssted for flere brukere med autismelidelser.

Jeg er faktisk enig i at det burde være et eget underforum (inni psykiatridelen) som heter autisme. Da kunne vi med autisme hengt der og så kunne alle de sure NT folka bare hatt det så godt

Anonymkode: eb7ab...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 12.20):

Er det autismerasisme på gang? 😂

Anonymkode: eb7ab...d4f

Nei, det er grensesetting av en uakseptabel oppførsel. Det må ikke blandes sammen med rasisme. Rasisme er når gruppen selv ikke kan noe for det. Innen problemstillingen det handler om her, kan også de med autisme ta til seg tilbakemeldinger en gjentatte ganger har fått og skille mellom det som er rett og galt, god eller dårlig opførsel, snilt eller slemt mot en annen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 3.3.2021 den 13.35):

Men, siden dere er en ganske liten og oppegående gjeng skal jeg være dønn ærlige med dere. Grunnen til at jeg ikke vil opprette ett autismeforum (eller en tråd som jeg vurderte her om dagen) er rett og slett at dette vil bli ett grusomt ekkokammer, og hvis noen da faktisk kommer med et reel spørsmål vil det drukne i, vel, neppe positive og støttende kommentarer fordi de fleste brukerne ikke entrer forumet pga negativiteten.

Takk for at du er ærlige med oss, og selv takk for at vi har en real admin som jeg synes ser fornuftig på saker og i de fleste tilfeller tar gode og veloverveide avgjørelser :) Jeg tror du har helt rett i at det vil bli et negativt ekkokammer som aller minst vil tjene de som har autisme selv. Stå på videre! :)

Flere studier og tilfeller opp igjennom tidene har vist at grupperinger av mennesker med samme problem, fører i så å si alle tilfeller til økte problemer for de som er med. Og særlig nå innen sosiale medier ser en det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...