Gå til innhold

Lockdown gjør byene våre bedre å leve i skriver World Economic Forum

Anbefalte innlegg

World Economic Forum (WEF) la ut en melding på Twitter, med overskriften «Lockdowns are quietly improving cities around the world». Overskriften ble fulgt av en film som viste tomme bygater.

Poenget til WEF var at nedstengningene hadde så mange positive konsekvenser. Det ble mindre forurensning, mindre støv, man kunne se at himmelen ble blå.

Etter at reaksjonene strømmet inn, bestemte WEF seg for å slette tweeten og omformulere seg litt.

Anonymkode: 5bc96...118

Fortsetter under...

Jeg tror mange har fått øynene opp for at verdens befolkning ikke burde videreføre sine levevaner før covid-19 og etter covid-19, men hvordan det reelt sett blir, gjenstår jo å se. Ett eksempel hørte jeg om nylig (jeg følger så der med i nyhetsbildet) som gikk ut på at de store motebransjene trolig kom til å moderere seg kraftig.

Men det jeg synes er helt forkastelig å tenke på, er det ekstreme vanvittige forbruket av plast, det vi alle har sagt er skadelig for naturen og dyr i et par år nå, som brukes i store mengder. Se barepå forbruket av smittevernutstyr som tas av og på etter ett stell hos en pasient som kanskje har to personell inne hos seg. Og slike behandlinger foretas det mange av på hver eneste avdeling, på hvert eneste sykehus, over hele landet hver eneste dag... Og mange av oss voksne mennesker har det åpenbart med å kaste fra oss munnbind på gaten og der det måtte passe oss, noe vi gjør mot bedre vitende... Rett og slett pga. latskap...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...