Gå til innhold

Avslutte psykofarmaka

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym 2

Jeg har nå fått zyphadera i sprøyteform noen år. Hun som ga meg sprøyten,  syns jeg var blitt så bra, sa i fra til legen at nå kunne jeg trappe ned å avslutte medisinen. Nedtrappingen har gått bra og til sommeren tar jeg min siste sprøyte. Jeg har prøvd å lese meg til hvordan det går med folk som avslutter medisinen,  men det ser ut som de mener at flere får tilbakefall. Er det noen som har avsluttet psykofarmaka og ikke fått tilbakefall? Legen min har stor tro på at dette går bra  og jeg føler egentlig det samme. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460211-avslutte-psykofarmaka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er veldig enkelt.

Periodiske tilstander (f.eks en enkeltstående episode med depresjon eller stress/rusutløst psykose) er noe annet enn en kronisk tilstand. Førstnevnte krever ikke nødvendigvis livslang medisinering, men sistnevnte gjør det. Så lenge tilstanden holdes under kontroll med medisiner, kommer den tilbake når man slutter med medisinen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...