Gå til innhold

Sterke smerter i lår og ellers nedover foten etter jobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jo mer jeg jobber: jo mer plages jeg av noe som kjennes som tannpine i lår og legger. Jeg har jobbet mye denne uken og kom hjem fra jobb i går med så store smerter i beina at jeg måtte tilslutt ta en paracet for å få til å sove. 

Har gode sko. Har forsøkt å bytte sko osv. Har vært plaget med dette en stund. Jeg går og beveger meg mye i jobben og jeg får kun sterke smerter når jeg jobber 4 til 5 dager i uken. Iblant jobber jeg 3 dager og da er jeg ganske bra. 

Jeg er såpass gammel som nesten i midten av førtiårene så litt sånn kan jeg vel regne med. Men det er plagsomt. Og ekstra kjipt å måtte ofte ta smertestillende for å roe ned smerten. 

Noen som har samme typer plage? Skyldes dette muligens alder? Eller muskler ? 

Noen tips om hvordan få bukt med plagen? 

 

Anonymkode: 35ec2...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skyldes dette muligens alder? Eller muskler ? 

Ikke uvanlig om du står og går mye på hardt underlag. Tror kite på at dette har med alder å gjøre (hadde det som ung arbeidstaker på sommerjobber selv), men det hjalp med gode (helse)sko (evt ecco) og styrketrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Ikke uvanlig om du står og går mye på hardt underlag. Tror kite på at dette har med alder å gjøre (hadde det som ung arbeidstaker på sommerjobber selv), men det hjalp med gode (helse)sko (evt ecco) og styrketrening. 

Hadde det litt da jeg var yngre også . Er verre nå. Men denne uken jobbet jeg mye og dermed så er smerten stor. Bør gjerne forsøke styrketrening. Takk for ideen.  :)

Anonymkode: 35ec2...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det litt da jeg var yngre også . Er verre nå. Men denne uken jobbet jeg mye og dermed så er smerten stor. Bør gjerne forsøke styrketrening. Takk for ideen.  :)

Anonymkode: 35ec2...ed8

Og kjøp bedre sko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (44 minutter siden):

Og kjøp bedre sko. 

Bruker Hoka. Gode sko. Men mulig jeg bør også forsøke noe annet... Helsesko eller et eller annet :) . Skal sjekke ut. 

Anonymkode: 35ec2...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker Hoka. Gode sko. Men mulig jeg bør også forsøke noe annet... Helsesko eller et eller annet :) . Skal sjekke ut. 

Anonymkode: 35ec2...ed8

I tillegg til styrketrening bør du antakelig tøye en del. Det finnes egne treningsprogrammer for dette, forsøk evt. yoga.  Jeg tøyer omtrent hver dag, i varierende grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (58 minutter siden):

I tillegg til styrketrening bør du antakelig tøye en del. Det finnes egne treningsprogrammer for dette, forsøk evt. yoga.  Jeg tøyer omtrent hver dag, i varierende grad.

Takk for tips. Ja jeg må nok det. Gode sko ser ikke ut til å hjelpe nok. Det hjelper nok litt men ikke nok. Skoene mine virker veldig gode. Har flere par Hoka sko som jeg varierer å bruke. De er de beste som jeg har hatt for jeg fikk fortere smerter i beina uten dem. Men etter full uke så får jeg det med hoka og. 

Anonymkode: 35ec2...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bruker Hoka. Gode sko. Men mulig jeg bør også forsøke noe annet... Helsesko eller et eller annet :) . Skal sjekke ut. 

Anonymkode: 35ec2...ed8

Jeg brukte helsesko den gangen jeg jobbet med servering i sommerferiene. Vi hadde 10-15-timers dager, 7 dager i uka, tre uker i strekk, og jeg tror ikke jeg hadde overlevd uten gode sko. Jeg vekslet mellom et par helsesandaler og ett par lukkede med god støtte og såle. Sandalene hadde korksåle husker jeg, mener de var fra Scholl eller Birkenstock... 

Har ellers motsatt erfaring enn deg, for meg hadde gode sko mer å si enn mer trening, men ulig det var fordi jeg var ung og i temmelig god form i utgangspunktet den gangen.... ;) :P

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (11 minutter siden):

Jeg brukte helsesko den gangen jeg jobbet med servering i sommerferiene. Vi hadde 10-15-timers dager, 7 dager i uka, tre uker i strekk, og jeg tror ikke jeg hadde overlevd uten gode sko. Jeg vekslet mellom et par helsesandaler og ett par lukkede med god støtte og såle. Sandalene hadde korksåle husker jeg, mener de var fra Scholl eller Birkenstock... 

Har ellers motsatt erfaring enn deg, for meg hadde gode sko mer å si enn mer trening, men ulig det var fordi jeg var ung og i temmelig god form i utgangspunktet den gangen.... ;) :P

 

Er godt mulig at jeg burde bruke sandaler på jobb. Helsesandaler er jo gode. 

Anonymkode: 35ec2...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (12 minutter siden):

Jeg brukte helsesko den gangen jeg jobbet med servering i sommerferiene. Vi hadde 10-15-timers dager, 7 dager i uka, tre uker i strekk, og jeg tror ikke jeg hadde overlevd uten gode sko. Jeg vekslet mellom et par helsesandaler og ett par lukkede med god støtte og såle. Sandalene hadde korksåle husker jeg, mener de var fra Scholl eller Birkenstock... 

Har ellers motsatt erfaring enn deg, for meg hadde gode sko mer å si enn mer trening, men ulig det var fordi jeg var ung og i temmelig god form i utgangspunktet den gangen.... ;) :P

 

Jeg er i god fysisk form ellers. Men allikevel plaget med smerter i bein dersom jeg går og beveger meg hele dagene.  

 

Anonymkode: 35ec2...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er godt mulig at jeg burde bruke sandaler på jobb. Helsesandaler er jo gode. 

Anonymkode: 35ec2...ed8

Jeg vet at mange som står / går mye på jobb, elsker Birkenstock-sandaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (2 minutter siden):

Jeg vet at mange som står / går mye på jobb, elsker Birkenstock-sandaler. 

Jeg kan foreks løpe 10 til 15 km på fritiden i raskere tempo enn de fleste. Men allikevel så plages jeg av store smerter i beina og da kun etter jobb. Men mulig jeg bør sjekke de sandalene som du sier :) . Er nok bedre enn løpesko.  :)

Anonymkode: 35ec2...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men mulig jeg bør sjekke de sandalene som du sier :)

Jeg har ingen erfaringer selv, jeg har heller ikke noen jobb som krever gode innesko. Men jeg husker at flere som jeg reiste utenlands med for noen år siden, og som har jobber der de beveger seg inne, gikk amok et sted de solgte rimelige Birkenstock...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bruker Hoka. Gode sko. Men mulig jeg bør også forsøke noe annet... Helsesko eller et eller annet :) . Skal sjekke ut. 

Anonymkode: 35ec2...ed8

Har ikke lest hele tråden men slenger inn et navn på en super sko. Gaitline! Har hatt veldig problematiske føtter/ben i mange år, men etter å ha gått fullstendig over til Gaitline har jeg minimale plager. Tror skoen er utviklet av en norsk fysioterapeut. Jeg har fått skoene anbefalt av flere fysioterapeuter. De koster oppunder kr. 2000 pr. par og fåes kjøpt på Enklere Liv pluss enkelte skobutikker. De finnes i ulike modeller; både sommer- og vintersko. 

Håper du finner en god løsning! Lykke til 🐵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...