Gå til innhold

Seboreisk eksem


Sebore

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter med seboreisk eksem. Vært hos 3 hudleger og alle er enig om at det er seboreisk eksem. Jeg har prøvd Daktacort, Fungoral krem, Apolar, Hydrokortison, Elidel og Protopic. Har god effekt med fungoral men føler ikke at den har like god effekt lenger. Jeg bruker Apolar når kløen og rødheten blir verre. Elidel fungerer nokså bra men ikke like god effekt etter langtids bruk.

Eksemet er rundt nesevingene. Blir rødt, flassete og klør en del. Jeg prøver å være flink til å vaske ansikt med en mild fuktighetsgivende rens hver kveld og smører meg med en oljefri krem i resten av ansiktet. Føler det holder det litt i sjakk men har merket en liten forverring i det siste. Jeg sover 9-10 timer hver natt og har generelt lite stress i hverdagen. Jeg prøver også å holde meg unna sukker. 

Hva tenker dere jeg bør prøve? Blir litt gal av dette. Sliter også med uren hud. Spesielt i hakepartiet. Kviser "under huden".. 

På forhånd takk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...