Gå til innhold

Blodtrykksfall i dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

2 ganger i løpet av de siste ukene så har jeg blitt plutselig uvel og svimmel i dusjen. Svimmel og kvalm, så jeg må sette meg ned. Jeg går på ramipril 6,25mg. Jeg har gått ned i vekt (med vilje), jeg har gått ned 33 kg siden jeg begynte på ramipril. Kan det være jeg tar for mye ramipril? Jeg skal jo etter hvert gå til lege med dette, men vil vente til etter jeg er vaksinert. Ett problem er at jeg alltid får skyhøyt blodtrykk hos legen, grunnet att jeg får panikk. Slik er det hjemme når jeg måler første gang på lenge også. Men når jeg er rolig har jeg passe blodtrykk.

Noen andre som har slike "anfall"? Jeg får ta kortere dusjer heretter, og mindre varmt vann.

Anonymkode: f0a86...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

2 ganger i løpet av de siste ukene så har jeg blitt plutselig uvel og svimmel i dusjen. Svimmel og kvalm, så jeg må sette meg ned. Jeg går på ramipril 6,25mg. Jeg har gått ned i vekt (med vilje), jeg har gått ned 33 kg siden jeg begynte på ramipril. Kan det være jeg tar for mye ramipril? Jeg skal jo etter hvert gå til lege med dette, men vil vente til etter jeg er vaksinert. Ett problem er at jeg alltid får skyhøyt blodtrykk hos legen, grunnet att jeg får panikk. Slik er det hjemme når jeg måler første gang på lenge også. Men når jeg er rolig har jeg passe blodtrykk.

Noen andre som har slike "anfall"? Jeg får ta kortere dusjer heretter, og mindre varmt vann.

Anonymkode: f0a86...abb

Ikke uvanlig.

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/besvimelse-i-dusjen-hvorfor-skjer-det/

Anonymkode: 46a46...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...