Gå til innhold

Psykisk sliten. medisinsk abort, utskrapning.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.. Lang historie kort 🙈

Jeg tok medisinsk abort på sykehuset i 9 april. Resten tok jeg hjemme 12 april 

Ble ikke bra etterpå fikk vondt i kroppen og generelt følte meg dårlig 

14 april ble jeg tatt inn på sjekk de så det var rester så jeg måtte prøve cytotec igjen denne gangen svelge 2 og 2 nede.. Da slutta alt av blødninger og smerter. Spurte om jeg ikke kunne få utskrapning fordi jeg begynte å bli psykisk sliten

15 april ringte jeg de for å si ifra og de ba meg komme inn på sjekk fortsatt rester så de satte meg opp på utskrapning. 

Havnet på legevakta 18 april fikk Voltaren. 

19 april begynte magen å gjøre vondt viste seg det var påbegynt magesår..

Gikk med vondt og følte meg ikke tatt på alvor av verken legen min, legevakta eller kalnes.. 

Torsdag den 29 ble det utskrapning, de sa alt gikk bra. Følte meg kjempe bra i 2 dager så kom smertene. 

Ringte sykehuset for å snakke med gynekolog. Fikk beskjed om å ringe igjen om 1 time.. Føltes ut som at jeg skulle dø. Verre enn fødsel føltes ut som noen stakk ev i livmora mo.. 

Havnet på akutten hvor jeg fikk vann og smertestillende intravenøst.. 

Jeg ble sjekket og hadde rester igjen.. Pluss en infeksjon oppå det hele nå..  

Nå 4 mai har jeg fortsatt vondt etter antibiotika kur og infeksjonsdrepende tabletter, går på paralgin forte og paracet og tabletter mot magesår.. Skal inn igjen i morgen på sjekk.. Men nå er jeg så psykisk sliten.. 

Har noen noe tips til meg?

Hvordan komme meg over dette? 

Hvordan komme seg tilbake til jobb? 

Har også vært 100% sykemeldt og 50% sykemeldt hele denne perioden.. Var en uke med 50% sykemelding hvor jeg jobbet 2 dager.. Følte meg svimmel og sliten.. 

Anonymkode: a81b5...a53

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei.. Lang historie kort 🙈

Jeg tok medisinsk abort på sykehuset i 9 april. Resten tok jeg hjemme 12 april 

Ble ikke bra etterpå fikk vondt i kroppen og generelt følte meg dårlig 

14 april ble jeg tatt inn på sjekk de så det var rester så jeg måtte prøve cytotec igjen denne gangen svelge 2 og 2 nede.. Da slutta alt av blødninger og smerter. Spurte om jeg ikke kunne få utskrapning fordi jeg begynte å bli psykisk sliten

15 april ringte jeg de for å si ifra og de ba meg komme inn på sjekk fortsatt rester så de satte meg opp på utskrapning. 

Havnet på legevakta 18 april fikk Voltaren. 

19 april begynte magen å gjøre vondt viste seg det var påbegynt magesår..

Gikk med vondt og følte meg ikke tatt på alvor av verken legen min, legevakta eller kalnes.. 

Torsdag den 29 ble det utskrapning, de sa alt gikk bra. Følte meg kjempe bra i 2 dager så kom smertene. 

Ringte sykehuset for å snakke med gynekolog. Fikk beskjed om å ringe igjen om 1 time.. Føltes ut som at jeg skulle dø. Verre enn fødsel føltes ut som noen stakk ev i livmora mo.. 

Havnet på akutten hvor jeg fikk vann og smertestillende intravenøst.. 

Jeg ble sjekket og hadde rester igjen.. Pluss en infeksjon oppå det hele nå..  

Nå 4 mai har jeg fortsatt vondt etter antibiotika kur og infeksjonsdrepende tabletter, går på paralgin forte og paracet og tabletter mot magesår.. Skal inn igjen i morgen på sjekk.. Men nå er jeg så psykisk sliten.. 

Har noen noe tips til meg?

Hvordan komme meg over dette? 

Hvordan komme seg tilbake til jobb? 

Har også vært 100% sykemeldt og 50% sykemeldt hele denne perioden.. Var en uke med 50% sykemelding hvor jeg jobbet 2 dager.. Følte meg svimmel og sliten.. 

Ikke tenk på jobben, nå er det deg selv du skal tenke på. Du har vært gjennom en tøff runde både fysisk og psykisk så la det ta den tiden du trenger før du begynner å tenke på jobb igjen. Håper du har noen å støtte deg til nå. *klem*

AnonymBruker
Lillemus skrev (25 minutter siden):

Ikke tenk på jobben, nå er det deg selv du skal tenke på. Du har vært gjennom en tøff runde både fysisk og psykisk så la det ta den tiden du trenger før du begynner å tenke på jobb igjen. Håper du har noen å støtte deg til nå. *klem*

Tusen takk! Ja skal prøve å legge det fra meg en stund.. Får å komme meg på beina.. Har samboer og støtte meg på, han er kjempe snill mot meg❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...