Gå til innhold

Bare vanlig blærekatar eller nyrebekkenbetennelse ?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Er ikke helt i toppform. Jeg har fått blærekatar. Jeg hadde mye av dette i tenårene og nå har jeg fått det igjen. I mange uker har jeg gått hyppig på do uten at jeg har skjønt at jeg har det. Har bare kjentes ut som bæra er full, uten at den er det. Men nå har det blitt verre. 

Jeg har også vondt nederst i korsryggen og har frysninger. Kan jeg også ha fått nyrebekkenbetennelse ? Tror ikke jeg har feber. 

Endret av Nicklusheletida
.

Fortsetter under...

påskelilje
Nicklusheletida skrev (16 minutter siden):

Er ikke helt i toppform. Jeg har fått blærekatar. Jeg hadde mye av dette i tenårene og nå har jeg fått det igjen. I mange uker har jeg gått hyppig på do uten at jeg har skjønt at jeg har det. Har bare kjentes ut som bæra er full, uten at den er det. Men nå har det blitt verre. 

Jeg har også vondt nederst i korsryggen og har frysninger. Kan jeg også ha fått nyrebekkenbetennelse ? Tror ikke jeg har feber. 

Kom deg til lege! Frysninger tyder på stigende feber, smerter i korsryggen kan være nyrene. Ville dratt på legevakta i kveld. Jeg var mye plaget av uvi før, men fikk aldri nyrebekkenbetennelse. 

Drikk masse, ha på ull spesielt på mage og korsrygg og føtter, legg på varmeflaske. Men ring legevakta. 

Nicklusheletida
påskelilje skrev (19 minutter siden):

Kom deg til lege! Frysninger tyder på stigende feber, smerter i korsryggen kan være nyrene. Ville dratt på legevakta i kveld. Jeg var mye plaget av uvi før, men fikk aldri nyrebekkenbetennelse. 

Drikk masse, ha på ull spesielt på mage og korsrygg og føtter, legg på varmeflaske. Men ring legevakta. 

Ok, da drar jeg til fastlegen på mandag . Jeg ligger på sofaen med halvannen- liters Pepsi max - flaske med glovarmt vann mellom beina 😂 

Endret av Nicklusheletida
.
påskelilje
Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Ok, da drar jeg til fastlegen på mandag . Jeg ligger på sofaen med halvannen- liters Pepsi max - flaske med glodvarmt vann mellom beina 😂 

Det beste er badekar for å lindre. Kan også funke med glovarmt vann i ei bøtte og sitte over den så lenge du orker. Eller selvfølgelig stå lenge i glovarm dusj. Så på med ull, og varmeflaske + drikke, masse drikke. Hvis du blir verre i morgen, må du til legen da for å starte pennicillinkur.

*strengepåskelilje* (som visste at du ville drøye legebesøket... 😳)

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (39 minutter siden):

Nyrebekkenbetennelse her jeg hatt. Det var utrolig smertefullt og jeg kastet opp pga sterke smerter. I tillegg til feber da. 

Anonymkode: 1dc4c...f83

Nicklusheletida
påskelilje skrev (Akkurat nå):

Det beste er badekar for å lindre. Kan også funke med glovarmt vann i ei bøtte og sitte over den så lenge du orker. Eller selvfølgelig stå lenge i glovarm dusj. Så på med ull, og varmeflaske + drikke, masse drikke. Hvis du blir verre i morgen, må du til legen da for å starte pennicillinkur.

Jeg har ullpledd på meg. 

Ja, jeg er utrolig treg med å komme meg til legen. Har alltid vært sånn. Men jeg ringer på mandag. Lover :)

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nyrebekkenbetennelse her jeg hatt. Det var utrolig smertefullt og jeg kastet opp pga sterke smerter. I tillegg til feber da. 

Anonymkode: 1dc4c...f83

Da er det nok  heldigvis bare vanlig bærekatar jeg har :). Jeg er ikke så dårlig som du beskriver her.

Nicklusheletida skrev (49 minutter siden):

Hmmmm.... kan ikke du enkelt få ringt en ekspert?

God bedring:-)

Nicklusheletida
frosken skrev (Akkurat nå):

Hmmmm.... kan ikke du enkelt få ringt en ekspert?

God bedring:-)

Ha ha, det tenkte jeg ikke på en gang 😊

Stakkars datteren, det er mange andre i familien som maser på henne, så tror jeg skal gi henne lørdagsfri :)

Men nå kjenner jeg at det funker med Pepsi- maks flaske mellom beina. Litt bedre nå. 

Nicklusheletida skrev (15 minutter siden):

Da er det nok  heldigvis bare vanlig bærekatar jeg har :). Jeg er ikke så dårlig som du beskriver her.

Blir du verre, så ikke NØL! Jeg skulle se det an til jeg hadde legetime tre dager senere, men så ble jeg BANG mye verre og stakk på legevakten. Da sto jeg bare og ristet og skalv og hadde så smerter. 

Etter den opplevelsen, pluss en annen på ferie i Kuala Lumpur, utsetter jeg ikke sånne ting mer! 

Nicklusheletida skrev (12 minutter siden):

Stakkars datteren, det er mange andre i familien som maser på henne, så tror jeg skal gi henne lørdagsfri :)

Men nå kjenner jeg at det funker med Pepsi- maks flaske mellom beina. Litt bedre nå. 

Jeg ville tro at det var helt ukomplisert for henne å gi en vurdering mht hva du bør gjøre. Det tar henne jo bare to minutter. Synes du skal gjøre det i morgen tidlig;-)

Hvis du får ordentlige frostrier, så betyr det periodevis svært høy feber. 

Nicklusheletida skrev (18 minutter siden):

Har selv hatt nyrebekkenbetennelse og jeg ble ikke så dårlig som anonym over ble.  Så det kan være det selv om du ikke er så dårlig. 

Ønsker deg riktig god bedring.

Annonse

Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Jeg ligger på sofaen med halvannen- liters Pepsi max - flaske med glovarmt vann mellom beina

Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Men nå kjenner jeg at det funker med Pepsi- maks flaske mellom beina

Jeg har ikke peiling, har heldigvis aldri hatt uvi.

Men jeg er sikker på at det er viktig at varmtvannet er på en flaske som opprinnelig inneholdt Pepsi Max, Cola Zero eller annet DOL-godkjent drikke. Tenk om det bare hadde vært en "brusflaske" eller noe annet uspesifisert! 😉

Håper du er bedre i dag.

Nicklusheletida
laban skrev (1 time siden):

Jeg har ikke peiling, har heldigvis aldri hatt uvi.

Men jeg er sikker på at det er viktig at varmtvannet er på en flaske som opprinnelig inneholdt Pepsi Max, Cola Zero eller annet DOL-godkjent drikke. Tenk om det bare hadde vært en "brusflaske" eller noe annet uspesifisert! 😉

Håper du er bedre i dag.

Ja, tenk det. Da hadde det ikke hjulpet 😂

Jeg er bedre. Jeg satt en stund ute på en benk i går. Sikkert derfor det forverret seg. Det var det samme forrige helg også. Da satt jeg på bakken. 

Men jeg ringer til legen i morgen likevel fordi jeg har nok hatt det i mange uker. Er ikke normalt å føle at jeg må så hyppig på do, uten det kommer noe. Beklager detaljene 😊

påskelilje
Nicklusheletida skrev (58 minutter siden):

Ja, tenk det. Da hadde det ikke hjulpet 😂

Jeg er bedre. Jeg satt en stund ute på en benk i går. Sikkert derfor det forverret seg. Det var det samme forrige helg også. Da satt jeg på bakken. 

Men jeg ringer til legen i morgen likevel fordi jeg har nok hatt det i mange uker. Er ikke normalt å føle at jeg må så hyppig på do, uten det kommer noe. Beklager detaljene 😊

Når du har kjip blære (som jeg har), er det absolutt fyfy å sitte rett på bakken. Må alltid ha noe under, helst sitteunderlag,  men lue, votter eller sekk funker og. Aldri sitte rett på fjell eller stein. Vanlige trebenker pleier å gå greit for meg, hvis ikke det er veldig kaldt.

Nicklusheletida
påskelilje skrev (6 minutter siden):

Når du har kjip blære (som jeg har), er det absolutt fyfy å sitte rett på bakken. Må alltid ha noe under, helst sitteunderlag,  men lue, votter eller sekk funker og. Aldri sitte rett på fjell eller stein. Vanlige trebenker pleier å gå greit for meg, hvis ikke det er veldig kaldt.

Ja, vet det jo egentlig :)

Vi hadde gått som fort vi kunne opp bakkene til Grefsenkollen og var så sliten at jeg måtte sette meg. Neste gang, tar vi med sitteunderlang. 

Nicklusheletida
påskelilje skrev (På 8.5.2021 den 22.51):

Fikk endelig ordnet meg time nå. Får komme inn i morgen. Har smerter både i magen og korsryggen 😢

Nicklusheletida skrev (57 minutter siden):

Fikk endelig ordnet meg time nå. Får komme inn i morgen. Har smerter både i magen og korsryggen 😢

Uff, håper det blir orden på det og at det ikke har gått for langt så det blir mer omfattende enn en penicillinkur. Jeg skjønner ikke hvordan du kan gå i to uker med uvi uten å skjønne det, jeg tisser blod 3 timer etter de første symptomene... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...