Gå til innhold

Bare vanlig blærekatar eller nyrebekkenbetennelse ?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Lillemus skrev (1 time siden):

Uff, håper det blir orden på det og at det ikke har gått for langt så det blir mer omfattende enn en penicillinkur. Jeg skjønner ikke hvordan du kan gå i to uker med uvi uten å skjønne det, jeg tisser blod 3 timer etter de første symptomene... 

Fordi jeg alltid finner andre forklaringer 😁

Nei, det er fordi at det ikke har vært så ille. Jeg spyr ikke, jeg tisser ikke blod osv. Opplåst mage har jeg tenkt var pepsi max, tyggis eller overgangsalder. Riktignok har jeg stusset over hyppige do- besøk, men jeg gjenkjente ikke symptomene på bærekatar, fordi det hadde jeg ofte i tenårene. Gikk aldri til legen da heller. Det gikk over av seg selv. Det var først  i helga og forrige helg jeg gjenkjente de typiske symptomene på blærekatar. Da var jeg ikke tvil. Grunnen til at jeg vil til legen nå er fordi jeg må sjekke om de andre plagene har en sammenheng eller om det er noe verre. Jeg er i en alder hvor jeg tenker at jeg ikke bør ta så lett på alt mulig slik jeg vanligvis gjør :)

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Fikk endelig ordnet meg time nå. Får komme inn i morgen. Har smerter både i magen og korsryggen 😢

Du bør ta med urinprøve av morgenurinen - såkalt midtstråleprøve (bruk google hvis du ikke vet hvordan). 

Nicklusheletida

Dette legebesøket ble en pinlig affære. Urinprøven var helt fin. Jeg tror ikke jeg kommer til å gå noe oftere til legen etter dette :) Det var flaut.

Men det er rart. Jeg har jo de typiske symtomene på blærekatar. Har jo hatt det mange ganger før. Riktignok kommer og går symtomene litt. 

Han skrev ut resept i tilfelle jeg får nehov for det som han sa. 

• 1 år senere...
Nicklusheletida

Nå har jeg dette igjen.

Det startet plutselig søndag kveld. Fikk frostrier og lå og skalv under to dyner. 

Mandag : Tok hjemmekontor, men var så trøtt at jeg sov mesteparten av dagen. Tror jeg hadde feber, men tok ikke tempen. Fikk utslett på kroppen som jeg også fikk da jeg hadde corona. 

I dag tirsdag : Fortsatt hjemmekontor, trøtt og vondt i venste side ( flanken som legedatteren kaller det. ) Men mindre trøtt enn i går. Greide å jobbe hele dagen. Tror ikke jeg har feber lenger, men det gjør vondt i venstre side av magen og øm i ryggen på venstre side. 

Datteren vil jeg drar til legen. Mener jeg kan ha nyrebekkenbetennelse. 

Men skulke jeg ikke blitt dårligere hvis det var det eller kan det være det likevel ? 

Blir så dumt å fly til legen enda en gang hvis ikke det er det. 

Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Nå har jeg dette igjen.

Det startet plutselig søndag kveld. Fikk frostrier og lå og skalv under to dyner. 

Mandag : Tok hjemmekontor, men var så trøtt at jeg sov mesteparten av dagen. Tror jeg hadde feber, men tok ikke tempen. Fikk utslett på kroppen som jeg også fikk da jeg hadde corona. 

I dag tirsdag : Fortsatt hjemmekontor, trøtt og vondt i venste side ( flanken som legedatteren kaller det. ) Men mindre trøtt enn i går. Greide å jobbe hele dagen. Tror ikke jeg har feber lenger, men det gjør vondt i venstre side av magen og øm i ryggen på venstre side. 

Men skulke jeg ikke blitt dårligere hvis det var det eller kan det være det likevel ? 

Jeg hadde oppsøkt lege. Har sett for mye nyresykdom, til at jeg hadde tatt sjansen på at legebesøk er unødvendig. 

Annonse

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Hun vet hva hun snakker om og det vet du. Pell deg til legen!

Nicklusheletida
Lillemus skrev (12 minutter siden):

Hun vet hva hun snakker om og det vet du. Pell deg til legen!

Jeg er på vei til jobb. Det kan ikke være nyrebekkenbetennelse. Da hadde jeg vel ikke blitt frisk uten behandling ? Rart hele greia. 

Nicklusheletida
laban skrev (22 timer siden):

Greit med alt som går over av seg selv 😉

Men har fått en veldig mild forkjølelse nå da. Begynte å kjenne utover dagen i går at noe var på gang. Tok test. Den var negativ. 

Nicklusheletida skrev (41 minutter siden):

Men har fått en veldig mild forkjølelse nå da. Begynte å kjenne utover dagen i går at noe var på gang. Tok test. Den var negativ. 

Du er sikkert gravid…

Anonymkode: bb4b5...e9b

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er sikkert gravid…

*hahahahaha* Da ville det vært et medisinsk mirakel tror jeg! @Nicklusheletida er nok forlengst over den alderen der det kan være et alternativ. ;) 

Lillemus skrev (5 minutter siden):

*hahahahaha* Da ville det vært et medisinsk mirakel tror jeg! @Nicklusheletida er nok forlengst over den alderen der det kan være et alternativ. ;) 

Er du også så gammel? 

Nicklusheletida
Dorthe skrev (1 time siden):

Ta en tur til legen, Nicklus.  Det kan også være nyrestein og det vil du ikke gå for lenge med.  Det kan også bare være luft i magen hvis du drikker mye Pepsi max 😉

Pepsi max ja. Der har du et poeng. Har drukket mye vann de siste dagene og er bedre nå. 

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Pepsi max ja. Der har du et poeng. Har drukket mye vann de siste dagene og er bedre nå. 

Jeg tåler ikke å drikke verken brus, øl eller cava pga luft.  Og luft er fryktelig vondt, det har du erfart nå 😀

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...