Gå til innhold

Er dette mulig nyrestein?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kvinne 24 år gammel her.

I går så opplevde jeg at det hadde sånn brennende ubehag, veldig vagt, rett oppunder høyre ribbein. Da jeg skulle legge meg for å sove kjente jeg det fortsatt, men ikke nok til å gjøre det vanskelig å sove. Men jeg sleit noe så sykt med å få til å sovne igår kveld allike vel. Jeg sovner vanligvis veldig lett. Da jeg våknet idag tidlig, var ubehaget fortsatt der og litt mer merkbart. Nå kjenner jeg det også i ryggen og det er mer konstant, samt bittelitt vondt i hodet på samme side. 

Har ikke feber, og tissemønsteret har ikke endret seg noe særlig. Det skal sies at jeg ikke er den flinkeste til å drikke vann. Kan dette være tegn på nyrestein?

Anonymkode: c850e...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres mer ut som gallestein - når det er under høyre ribbein, jeg hadde vondt der, og legene antok det var gallestein, men det var VELDIG vondt, umulig å sove, så det med bare litt ubehag høres kanskje muskulært ut. Nyrestein er bak i ryggen. Det har jeg også hatt, og det er det mest smertefulle jeg noensinne har opplevd. Var seriøst klar forå dø bare det kunne slutte. Helt absurd vondt. 

Om du faktisk har steiner i omløp "burde" du hatt mye mer vondt. Og det er ganske uvanlig å få det når du er så ung, jeg var rundt 20 selv, og måtte på legevakta, og de syns det var kjemperart at jeg fikk det så ung. Det er 20 år siden, ikke hatt det siden. Lå visst i familien.

Hvis du får veldig mye mer vondt ville jeg ringt legevakta og forhørt meg litt.

Anonymkode: 01588...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kvinne 24 år gammel her.

I går så opplevde jeg at det hadde sånn brennende ubehag, veldig vagt, rett oppunder høyre ribbein. Da jeg skulle legge meg for å sove kjente jeg det fortsatt, men ikke nok til å gjøre det vanskelig å sove. Men jeg sleit noe så sykt med å få til å sovne igår kveld allike vel. Jeg sovner vanligvis veldig lett. Da jeg våknet idag tidlig, var ubehaget fortsatt der og litt mer merkbart. Nå kjenner jeg det også i ryggen og det er mer konstant, samt bittelitt vondt i hodet på samme side. 

Har ikke feber, og tissemønsteret har ikke endret seg noe særlig. Det skal sies at jeg ikke er den flinkeste til å drikke vann. Kan dette være tegn på nyrestein?

Anonymkode: c850e...82a

Det kan være gallestein for jeg har vondt og er øm der hele tiden, men gallesteinanfall hadde du ikke fått sovet med. Det er et Helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres mer ut som gallestein - når det er under høyre ribbein, jeg hadde vondt der, og legene antok det var gallestein, men det var VELDIG vondt, umulig å sove, så det med bare litt ubehag høres kanskje muskulært ut. Nyrestein er bak i ryggen. Det har jeg også hatt, og det er det mest smertefulle jeg noensinne har opplevd. Var seriøst klar forå dø bare det kunne slutte. Helt absurd vondt. 

Om du faktisk har steiner i omløp "burde" du hatt mye mer vondt. Og det er ganske uvanlig å få det når du er så ung, jeg var rundt 20 selv, og måtte på legevakta, og de syns det var kjemperart at jeg fikk det så ung. Det er 20 år siden, ikke hatt det siden. Lå visst i familien.

Hvis du får veldig mye mer vondt ville jeg ringt legevakta og forhørt meg litt.

Anonymkode: 01588...702

Har ikke noen intens smerte. Og det kjennes ut som det på en måte stråler litt nedover og til ryggen også, om det gir menin?

Anonymkode: c850e...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

okei må si jeg begynner å føler meg uggen. Kanskje jeg burde ta en tur innom legen om det ikke har gitt seg innen i morgen haha.

Anonymkode: c850e...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...