Gå til innhold

Bipolar med nattarbeid.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis en bipolar velger å ha nattevaktsstilling, er det det samme som å be om å  bli syk?

Anonymkode: 2ff23...909

Det er i alle fall viktig med en stabil døgnrytme og få nok søvn. Min personlige mening er at det må være det samme hvordan døgnrytmen er. Om man er i en livssituasjon hvor det er mulig å hente seg inn på dagtid med søvn og hvile, spiller det vel liten rolle. Det vanlige er vel å ha en døgnrytme fra ca 07 til 22 -23 om man er i full dagjobb, men det vanlige er ikke alltid det naturlige. Vi er forskjellige som individer, og kan ha forskjellig biologisk døgnrytme (tror jeg), og min naturlige døgnrytme ser ut til å være fra ca 10 til 01 - 02. Men jeg er i en situasjon hvor det er mulig for meg å ha det sånn da siden jeg sjeldent trenger å stå opp tidlig. Oppsummert tenker jeg at det viktigste er å få nok søvn og hvile, men at det er likegyldig når det skjer hvis man er i en situasjon hvor man har frihet til å styre døgnet selv.  

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvis en bipolar velger å ha nattevaktsstilling, er det det samme som å be om å  bli syk?

Anonymkode: 2ff23...909

For VELDIG mange er det det. Gode rutiner (inkl søvnrutiner) er ofte listet som noe av det viktigste ved bipolar.

Anonymkode: bedfd...e2f

• 4 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...