Gå til innhold

øyeplager


helenepedersen

Anbefalte innlegg

helenepedersen

hei. jeg har en gulhvit hevelse på innsiden av øvre øyelokk. det begynte som fremmedlegemefølelse og etter noen uker så hovnet hele øyelokket opp. det var kjempevondt og så fikk jeg dicloxacilin av legevakten og så gikk hevelsen litt ned. så begynte det å komme ut små hvite klumper ut i øyekroken. ikke hver dag men nå og da. øyelokket kjennes ømt ut og det ligger å "verker og væsker" ikke hele tiden men ofte. det er svært ubehagelig. og når jeg løfter på øyelokket så ser jeg en gulhvit avlang hevelse. smal nederst og bred øverst. den går på langs oppover øyelokket. jeg kjenner den tydelig. det verste er at jeg har vært til flere leger og når de snur øyelokket, så strekkes hevelsen ut slik at den blir "flat" og så sier øyelegen at det ikke er noe der! og jeg kjenner det tydelig at den er der! jeg blir ikke trodd av han sure øyelegen. han begynte å spørre om jeg hadde det bra hjemme, osv. og han sa at han kom til å skrive i journalen min at jeg har tendens til å overreagere og innbiller meg ting og han skulle sende den til fastlegen min. jeg var tilogmed hos allmennlege på volvat, og han så at det var "en gul hevelse" der. det brydde ikke øyelegen seg om og sa at han kunne ikke se at det var noe der.  når tror dere at dette går over? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke tro noe som helst, det har jeg ingen forutsetning til.  I og med at en øyelege har sett på det, så ville jeg slått meg til ro med at det iallefall ikke var noe farlig og så sett det an. Hvis det ikke gir seg så ville jeg kanskje prøvd en annen øyelege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...