Gå til innhold

Spm. til legen ang. omskjæring


Gjest Tka

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har lenge vært plaget av trang forhud, har ikke kunne rørt den i det hele tatt.

Så på torsdag (14.09) ble jeg omskjært.

Jeg synes utseende er veldig rart, men det blir vel bedre?

Det dem har gjort er å skjære et snitt slik at penishodet stikker ut i det nye snittet. Så har dem sydd rundt, og sydd igjen den gamle forhuden og hullet . Det ligger nå i en "klump" på undersiden av penis, det er ganske hovent. Jeg lurer på om det vil jevne seg ut, eller blir det liggende en diger kjøttklump ved siden av penis for alltid??

Nå begynner også stingene å gå opp, og det er fremdeles åpne sår der som blør og verker.

Det er nå 5 dager siden operasjonen.

Jeg har prøvd å få tak i legen som utførte operasjonen, men han er aldri å få tak i, så jeg prøver her.

Vet du om noen sider på nettet hvor en kan hente stoff om omskjæring, evt. bilder.

Håper det går greit å svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har gjennomgått det samme og du vil fortsatt være hoven en del dager til. Det kan blø litt fra stingene de første dagene. Jeg hadde ca 20 sting og det tok litt tid så forsvant de av seg selv.

Vask deg forsiktig med grønnsåpe hver dag. Prøv å beveg forhuden bak hodet ofte, det får ned hevelsen. Normal seksuell aktivitet kan du ikke regne med før etter 8-10 uker.

Jeg kan anbefale en bra side om trang forhud (phomosis) her:

http://members.tripod.co.uk/origins/phimosis_treatment.html#start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har gjennomgått det samme og du vil fortsatt være hoven en del dager til. Det kan blø litt fra stingene de første dagene. Jeg hadde ca 20 sting og det tok litt tid så forsvant de av seg selv.

Vask deg forsiktig med grønnsåpe hver dag. Prøv å beveg forhuden bak hodet ofte, det får ned hevelsen. Normal seksuell aktivitet kan du ikke regne med før etter 8-10 uker.

Jeg kan anbefale en bra side om trang forhud (phomosis) her:

http://members.tripod.co.uk/origins/phimosis_treatment.html#start

takk for svaret

jeg har prøvd og ta til bake forhuden men det er så ømt + at stingene sitter i veien for hodet. men noe jeg også lurer på er at når penisen min er liten så forsvinner hele penishode ned i forhuden. og det jeg lurer på er om det ikke er bra at det skjer. og når jeg på natten får ukontrolert ereksjon så sprenger det. skal det være slikt???

mvh tka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svaret

jeg har prøvd og ta til bake forhuden men det er så ømt + at stingene sitter i veien for hodet. men noe jeg også lurer på er at når penisen min er liten så forsvinner hele penishode ned i forhuden. og det jeg lurer på er om det ikke er bra at det skjer. og når jeg på natten får ukontrolert ereksjon så sprenger det. skal det være slikt???

mvh tka

hei igjen,

ja det er riktig, du kan ikke unngå å få ereksjon om natta og da kjenner du stingene gnage mot hodet, ingen god følelse og jeg hadde det samme.

Det er spesielt noen av stingene på undersiden av den øverste delen av forhuden som er vond. Har du fått noe smertestillende? Eller fikk du noen kremer av legen? Det tok ikke mange dager så ble smertene mindre for meg.

Jeg kunne heller ikke bevege forhuden fordi det var vondt den første uka, men når jeg endelig greide å bevege den bak hodet så gikk hevelsen fortere ned og det var ikke så ømt. Det er lettere å gjøre hvis du sitter i et varmt bad og prøver.

Hvis stingene ikke forsvinner av seg selv etter 2-3uker kan du prøve å dra dem ut men veldig forsiktig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygve Talseth, Urolog

De førtse dagene etter en omskjæring vil det være mye hevelse og se riktig "ufyselig" ut. Hevelse vil gi seg etterhvert. Om det etter måneder fortsatt ikke er bra, må du gå tilbake til legen og snakke med ham.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygve Talseth, Urolog

takk for svaret

jeg har prøvd og ta til bake forhuden men det er så ømt + at stingene sitter i veien for hodet. men noe jeg også lurer på er at når penisen min er liten så forsvinner hele penishode ned i forhuden. og det jeg lurer på er om det ikke er bra at det skjer. og når jeg på natten får ukontrolert ereksjon så sprenger det. skal det være slikt???

mvh tka

Ikke brukt kraft for å presse forhuden tilbake. Det er fint om du i dusjen bruker rikelig med såpe og vann, men ikke gni i et ferst sår. Til å begynne med er det dessverre vondt med ereksjon, men det gir seg etter hvert.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...