Fionys Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Nå er tida inne for å ta en avgjørelse på om jeg skal avslutte behandlingen hos dps eller ikke. Fikk beskjed å tenke på saken til neste time siden psykiateren min skal slutte og at jeg eventuelt må ha en ny. På den ene siden så kunne jeg fint ha sluttet, men på den andre siden så er jeg veldig i tvil på om det er riktig å ta alle disse medisinene og om diagnosene mine er riktige siden det er så lite som hjelper. Kanskje kan det være positivt for meg å få en ny vurdering av en annen psykiater. Da kan jeg kanskje falle helt til ro med at jeg er så lite funksjonell og må leve med det. Jeg er i tvil om medisinene er bra for meg for etter at jeg startet med Aurorix så føler jeg med dø følelsesmessig, sliter enda mer med motivasjon og slike ting, i tillegg så føler jeg meg aldri opplagt og trenger å sove veldig, veldig mye. Hva tenker dere om det? Er det noen som har positive erfaringer med det? Er det verdt strevet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462045-avslutte-behandling-eller-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 5. august 2021 Del Skrevet 5. august 2021 Tenker det i hvert fall kan være nyttig å få en ny vurdering siden du er usikker på om diagnose er riktig? Så kan du jo ut fra det vurdere om du ønsker å gå videre i behandling? Det er jo også lurt å tenke på om du tror behandlingen du får i dag forebygger at du blir ennå verre eller ikke. For det å forebygge forverring er jo vel så viktig som å ha et mål om bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462045-avslutte-behandling-eller-ikke/#findComment-4051498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 5. august 2021 Del Skrevet 5. august 2021 Fionys skrev (6 timer siden): Nå er tida inne for å ta en avgjørelse på om jeg skal avslutte behandlingen hos dps eller ikke. Fikk beskjed å tenke på saken til neste time siden psykiateren min skal slutte og at jeg eventuelt må ha en ny. På den ene siden så kunne jeg fint ha sluttet, men på den andre siden så er jeg veldig i tvil på om det er riktig å ta alle disse medisinene og om diagnosene mine er riktige siden det er så lite som hjelper. Kanskje kan det være positivt for meg å få en ny vurdering av en annen psykiater. Da kan jeg kanskje falle helt til ro med at jeg er så lite funksjonell og må leve med det. Jeg er i tvil om medisinene er bra for meg for etter at jeg startet med Aurorix så føler jeg med dø følelsesmessig, sliter enda mer med motivasjon og slike ting, i tillegg så føler jeg meg aldri opplagt og trenger å sove veldig, veldig mye. Hva tenker dere om det? Er det noen som har positive erfaringer med det? Er det verdt strevet? Selv så måtte jeg igjennom mange medisiner og forskjellige kombinasjoner før vi fant noe som fungerte for meg. Er selv lite funksjonell (i forhold til friske) og sliter med å godta det. Samtidig så blir jeg veldig syk uten medisiner. Så jeg må nok bare godta at jeg ikke fungerer så godt og samtidig være glad for det jeg tross alt får til. Hadde jeg vært i din situasjon, så tror jeg at jeg ville ha prøvd en runde med ny psykiater. Nye øyne kan bli nye muligheter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462045-avslutte-behandling-eller-ikke/#findComment-4051500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. august 2021 Del Skrevet 5. august 2021 Jeg ville også ha prøvd ny psykiater siden du er usikker på diagnosen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462045-avslutte-behandling-eller-ikke/#findComment-4051502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 6. august 2021 Forfatter Del Skrevet 6. august 2021 Glitter skrev (På 2021-8-5 den 7.09): Tenker det i hvert fall kan være nyttig å få en ny vurdering siden du er usikker på om diagnose er riktig? Så kan du jo ut fra det vurdere om du ønsker å gå videre i behandling? Det er jo også lurt å tenke på om du tror behandlingen du får i dag forebygger at du blir ennå verre eller ikke. For det å forebygge forverring er jo vel så viktig som å ha et mål om bedring. Har to diagnoser, kompleks ptsd og bp2. Er veldig usikker på om bp2 er riktig for det har vært ulike meninger om akkurat den diagnosen. De to siste årene har jeg bare vært hos psykiater for å finne medisiner som virker. emilie321 skrev (På 2021-8-5 den 7.20): Selv så måtte jeg igjennom mange medisiner og forskjellige kombinasjoner før vi fant noe som fungerte for meg. Er selv lite funksjonell (i forhold til friske) og sliter med å godta det. Samtidig så blir jeg veldig syk uten medisiner. Så jeg må nok bare godta at jeg ikke fungerer så godt og samtidig være glad for det jeg tross alt får til. Hadde jeg vært i din situasjon, så tror jeg at jeg ville ha prøvd en runde med ny psykiater. Nye øyne kan bli nye muligheter. Jeg har vært igjennom mange forskjellige medisiner og kombinasjoner uten at noe har fungert optimalt. Jeg har en lang stund tenkt at kanskje det er medisinene som gjør at jeg er så trøtt slik at jeg sover store deler av dagen og føler meg dø. Har også snakket med de nærmeste rundt meg og de tror det samme. Har innsett at jeg aldri kommer til å fungere slik jeg tidligere har gjort, men lever enda i håpet at jeg kan finne en bedre løsning. Jeg får ta det opp med min nåværende psykiater når jeg har siste time med han å høre hva han tenker. Er det slik at enkelte psykiatere ikke liker å høre at pasienter mener deg har gjort "feil". Det er i hvertfall opptil meg å avgjøre om jeg vil starte hos en ny. stjernestøv skrev (På 2021-8-5 den 9.36): Jeg ville også ha prøvd ny psykiater siden du er usikker på diagnosen. Ja jeg burde kanskje gjøre det. Har egentlig ikke fått en ordentlig utredning på bp2, men det var noe som ble antatt og siden satt som diagnose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462045-avslutte-behandling-eller-ikke/#findComment-4051674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 6. august 2021 Del Skrevet 6. august 2021 Fionys skrev (34 minutter siden): Har to diagnoser, kompleks ptsd og bp2. Er veldig usikker på om bp2 er riktig for det har vært ulike meninger om akkurat den diagnosen. De to siste årene har jeg bare vært hos psykiater for å finne medisiner som virker. Jeg har vært igjennom mange forskjellige medisiner og kombinasjoner uten at noe har fungert optimalt. Jeg har en lang stund tenkt at kanskje det er medisinene som gjør at jeg er så trøtt slik at jeg sover store deler av dagen og føler meg dø. Har også snakket med de nærmeste rundt meg og de tror det samme. Har innsett at jeg aldri kommer til å fungere slik jeg tidligere har gjort, men lever enda i håpet at jeg kan finne en bedre løsning. Jeg får ta det opp med min nåværende psykiater når jeg har siste time med han å høre hva han tenker. Er det slik at enkelte psykiatere ikke liker å høre at pasienter mener deg har gjort "feil". Det er i hvertfall opptil meg å avgjøre om jeg vil starte hos en ny. Ja jeg burde kanskje gjøre det. Har egentlig ikke fått en ordentlig utredning på bp2, men det var noe som ble antatt og siden satt som diagnose. Det er nok noen som ikke vil innrømme at de har gjort feil. Nå har jo ikke jeg noe medisinsk utdanning, bare egen erfaring. Og får jeg for mye medisiner, så blir jeg også mye trøttere. Må ofte justere dosen på en medisin i forhold til om jeg er i en god eller dårlig periode. Har dessuten gått på medisiner som jeg har blitt ufattelig trøtt av. Måtte bare slutte med de pga det. Det å være så trøtt gir jo dårligere livskvalitet, så håper du finner ut av dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462045-avslutte-behandling-eller-ikke/#findComment-4051680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 6. august 2021 Del Skrevet 6. august 2021 De senket dosen min på leponex når jeg var trøtt og sov mye 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462045-avslutte-behandling-eller-ikke/#findComment-4051700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pallida Skrevet 6. august 2021 Del Skrevet 6. august 2021 At du har så dårlig effekt av utprøvende medisiner kan vel tyde på at det er K-PTSD som er den mest korrekte diagnosen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462045-avslutte-behandling-eller-ikke/#findComment-4051728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.