Gå til innhold

Når selvmordstankene blir en tvangstanke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke alle selvmordstanker en flukt fra det vonde? Man har selvmordstanker fordi man vil bort fra noe som er for vondt i livet. Selvmord er en utvei. Selvmordstanker er tanker om en utvei. 

Anonymkode: 04f7e...229

Men da kan man ikke kalles suicidal. Suicidalitet er ekte vare, ikke bare flukttanker. 

Anonymkode: b9abc...a0e

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men da kan man ikke kalles suicidal. Suicidalitet er ekte vare, ikke bare flukttanker. 

Jeg tror ikke du helt forstår hva jeg skriver og det er ok. 

Anonymkode: 04f7e...229

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Flukttanker kan alle ha. Jeg kan tenke «helvetes drittjobb, nå sykmelder jeg meg» eller «nå skal jeg bli singel, nå er jeg drittlei». Men når disse begynner å handle om å ta livet sitt som en utvei, er det snakk om suicidalitet. 

Takk for svar. Jeg klarer som oftest avverge selvmordsforsøk. Eller det vil si at jeg er såpass ærlig om hva jeg føler og tenker at hjelpeapparatet setter en stopper for meg. Jeg kan ofte kjenne på reell redsel for at jeg gjennomfører det og angst for å dø når jeg har disse tankene, men vet ikke helt om det er en naturlig refleks eller om det kan kategoriseres som tvangstanker i forhold til beskrivelsen av det?

Endret av Niomi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...