Gå til innhold

Er det psykisk fordi jeg føler meg fysisk dårlig? Kupton?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg håper du kan svare meg Kupton da jeg ikke vet hva jeg skal gjøre mtp hvordan jeg har det. For noen uker siden fikk jeg frysninger og varme om hverandre, jeg målte tempen og var 37,7 på det høyeste. Og nå er det 22 grader ute og jeg sitter inne og er kald, har på meg genser. Jeg tok 1 vaksinedose onsdag, og har fortsatt litt vondt i armen. Men jeg har hele tiden følt at kroppen brygger på noe men jeg vet ikke hva det er. Kan dette være psykisk stress jeg har Kupton? Jeg blir så bekymret for at det er noe alvorlig galt med meg, at jeg er døden nær på en måte. Har stresset med vaksinen også. Har hatt dette før og men vet ikke hvorfor jeg har det. Hva er det som skjer med meg Kupton? jeg har mange diagnoser, Ptsd, eu pf, generalisert angst, panikkangst, tvangstanker, helseangst, tilbakevendte depresjoner, er nevrotisk og har en angst personlighet sier sykepleieren min. Bruker efexor 300 mg, 8 mg peratsin, 1 mg fluanxol ved behov og vival ved behov. Jeg får og sånn febervarme i meg og. Jeg føler jeg blir gal og klarer ikke slappe av nå. Please svar meg Kupton så snart du kan. 

Anonymkode: 28f74...0e3

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper du kan svare meg Kupton da jeg ikke vet hva jeg skal gjøre mtp hvordan jeg har det. For noen uker siden fikk jeg frysninger og varme om hverandre, jeg målte tempen og var 37,7 på det høyeste. Og nå er det 22 grader ute og jeg sitter inne og er kald, har på meg genser. Jeg tok 1 vaksinedose onsdag, og har fortsatt litt vondt i armen. Men jeg har hele tiden følt at kroppen brygger på noe men jeg vet ikke hva det er. Kan dette være psykisk stress jeg har Kupton? Jeg blir så bekymret for at det er noe alvorlig galt med meg, at jeg er døden nær på en måte. Har stresset med vaksinen også. Har hatt dette før og men vet ikke hvorfor jeg har det. Hva er det som skjer med meg Kupton? jeg har mange diagnoser, Ptsd, eu pf, generalisert angst, panikkangst, tvangstanker, helseangst, tilbakevendte depresjoner, er nevrotisk og har en angst personlighet sier sykepleieren min. Bruker efexor 300 mg, 8 mg peratsin, 1 mg fluanxol ved behov og vival ved behov. Jeg får og sånn febervarme i meg og. Jeg føler jeg blir gal og klarer ikke slappe av nå. Please svar meg Kupton så snart du kan. 

Nå er ikke eg Kupton, men det høres veldig likt symptommessig når eg var på randen til sammenbruddet eg hadde i vinter. Hadde mangen fysiske symptomer, svette, kuldegrøsninger, klump i halsen, klump i magen, hukommelsetap etc etc. 

AnonymBruker
Duken skrev (35 minutter siden):

Nå er ikke eg Kupton, men det høres veldig likt symptommessig når eg var på randen til sammenbruddet eg hadde i vinter. Hadde mangen fysiske symptomer, svette, kuldegrøsninger, klump i halsen, klump i magen, hukommelsetap etc etc. 

Ja hvor lenge hadde du det sånn da? Jeg har gått slik i flere uker. 

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja hvor lenge hadde du det sånn da? Jeg har gått slik i flere uker. 

I omtrent 2 mnd, tok kontakt med psykolog. Og ble sykemeldt. Går i dag på sertralin samt behandling hos psykolog for å forhindre tilbakefall. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Beklager å si det, men Effexor kan være med på å vedlikeholde all denne angsten din. Det er ikke akkurat den beste medisinen for en med såpass mye angst som du har. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: d8c0d...317

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Beklager å si det, men Effexor kan være med på å vedlikeholde all denne angsten din. Det er ikke akkurat den beste medisinen for en med såpass mye angst som du har. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: d8c0d...317

Hva slags antidepressiva er bedre mot angst da?

Annonse

Her kan det kun bli en vurdering av sannsynlighet basert på det du skriver. Ja, det er overveiende sannsynlig at dette skyldes din psyke. Men det kan aldri 100% utelukkes at det har en somatisk årsak uten at det er undersøkt i RL. Så må du huske at selv om det skulle ha en somatisk årsak, er det igjen svært lite sannsynlig at det er noe svært alvorlig.

AnonymBruker
kupton skrev (4 timer siden):

Her kan det kun bli en vurdering av sannsynlighet basert på det du skriver. Ja, det er overveiende sannsynlig at dette skyldes din psyke. Men det kan aldri 100% utelukkes at det har en somatisk årsak uten at det er undersøkt i RL. Så må du huske at selv om det skulle ha en somatisk årsak, er det igjen svært lite sannsynlig at det er noe svært alvorlig.

Ts her. Hvorfor er det sånn at det går flere måneder uten slike symptomer, men så kommer de når jeg begynner å stresser og mye angst og uro tilstede? Kroppen og psyken henger jo sammen så da regner jeg med at psyken påvirker den fysiske form. Men kjenner du til det en skrev her om at effexor ikke er det beste å bruke ved mye angstlidelser Kupton? Er det andre AD jeg kan bruke som virker bedre evt hvilke?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men kjenner du til det en skrev her om at effexor ikke er det beste å bruke ved mye angstlidelser Kupton? Er det andre AD jeg kan bruke som virker bedre evt hvilke?

Verken personer eller angstlidelser er like. Derfor er det dessverre slik at en ofte må prøve seg frem før en finner den medisinen som passer best for en selv. For mange har Efexor vært fantastisk. For andre er det andre medisiner som er best.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...