Gå til innhold

Psykolog og psykiatrisk sykepleier, hva er hva?

Anbefalte innlegg

Hei, eg lager en artikkel vedrørende kommunal psykisk helsehjelp. I kommunen i dag har vi kun tilgang til psykriatisk sykepleier. Eg ønsker å få opp temaet om at det nå må på plass en psykolog. 

Psykolog er jo en 7 årig utdanning. 
Hva argumentasjon kan eg bruke til begrunning om hvorfor en psykolog må på plass, kontra en sykepleier? Kom med tips. Takk

Fortsetter under...

Synes de har et annet fokus, men jeg kommer til kort med å forklare hva jeg mener med det. Sykepleierene jeg har i kommunen fungerer mest som støttebehandling, og opplever ikke å bli så utfordret der. Mens med behandler så er det mer vedvarende behandling og hun utfordrer meg på en helt annen måte.

Føler psykologen har et mer dyptgående bilde og kompetanse. 

Samtidig er det også personavhengig hvor mye man får ut av det, eller hva. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor mener du selv at en psykolog må på plass?

Anonymkode: c5e33...3e1

Eg tror nok at eg tenker at en psykolog kan ha en mer faglig-kompetanse en en sykepleier? Misforstå meg rett, en sykepleier kan også hjelpe i mangen inviduelle saker. Men til de mer omfattende, vil eg tro det må vær bedre med en psykologi utdanning?

Det har nå vært flere alvorlige tilfeller i området her eg bor, som har alt å si med mental helse. 

Annonse

kupton skrev (52 minutter siden):

Poenget, slik jeg ser det, er å få til et tverrfaglig team der de utfyller hverandre med ulik kompetanse. I tillegg til de to som er nevnt, bør det være en lege med interesse og god kompetanse på psykiatri.

Kan eg under noen omstendigheter å få prate med en utdannet psykolog gjennom kommunen? Om dette er mitt ønske.

Eg går nå til psykolog i egen regi. Dette var eg nødt til da ventetiden gjennom det offentlige kan vær opp til minst 6 mnd. Dette er ikke godt nok. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...