Gå til innhold

Jeg blir deprimert igjen ! Hvorfor er jeg frisk så kort tid??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt en fin sommer, egentlig. 
Men jeg gleder meg ikke like mye lenger til ting. Jeg mister interessen. Jeg mister mening i det jeg gjør. 
det er den forbanna forelskelsen. Jeg har nok kjærlighetssorg igjen. Jeg føler jeg har driti meg ut. Han viste interesse men jeg følte meg bare teit. Han var liksom så dominerende. Han sa sånne ting som at han vet jeg liker han osv. Han ville at vi skulle kose, jeg ville men jeg ble ikke med. Jeg hadde veldig lyst. Men jeg følte meg som ei kjempehore allerede der jeg stod. Jeg er lei meg nå for at det ikke ble kos. Han begynte å fingre utenpå buksa. Sånn helt egentlig hadde jeg likt det men jeg føler ikke jeg er verdt å ligge med. Jeg følte meg som ei hore. Jeg føler meg nå som ei kjedelig grå mus. 
Jeg føler jeg straffes for følelsene. Fordi jeg er kvinne må jeg være så forsiktig. Jeg hater at jeg har følelser.. 

Anonymkode: 21ad6...aff

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

22

• UtakknemligDiva

22

• laban

4

• Glitter

4

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I hvilken verden har du hatt en fin sommer? Du har jo sittet å vært rasende i nesten alle innlegg du har skrevet her inne de siste månedene?

Anonymkode: 35ade...6e3

Har faktisk hatt det mye greit. Men det er helt til jeg prøver å gå lenger :’( 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har faktisk hatt det mye greit. Men det er helt til jeg prøver å gå lenger :’( 

OK. Kanskje du må lese noen bøker om kvinner og seksualitet, slik at du kan få flere perspektiver på de inngrodde forestillingene dine om at kvinner ikke kan gjøre slik og sånn?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

OK. Kanskje du må lese noen bøker om kvinner og seksualitet, slik at du kan få flere perspektiver på de inngrodde forestillingene dine om at kvinner ikke kan gjøre slik og sånn?

Hva skulle det hjelpe? Og hvorfor skal jeg bli med en fyr som sier at han vil kose? Er det greit å ta meg utenpå? Altså, jeg mener det er tegn på at de ikke har respekt for meg? Føler de bare mobber meg i hodet sitt om jeg blir kåt. Jeg må da klare å styre meg liksom.. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skulle det hjelpe? Og hvorfor skal jeg bli med en fyr som sier at han vil kose? Er det greit å ta meg utenpå? Altså, jeg mener det er tegn på at de ikke har respekt for meg? Føler de bare mobber meg i hodet sitt om jeg blir kåt. Jeg må da klare å styre meg liksom.. 

Det vil hjelpe deg i å se at du kvinner faktisk kan kose seg seksuelt uten å stemple seg selv som hore. Å kose med deg betyr ikke at han eller andre ser på deg som hore. Du kan kose deg seksuelt uten at det trenger å bety noe annet enn at du har det fint med en person du er kåt på. 

AnonymBruker

Du må bli enig med deg selv først om hva du egentlig vil. I mange innlegg skriver du om at du er kåt og vil ha sex, men at du blir usikker når sjansen byr seg. Er man sulten er det lurt å takke ja til et måltid som blir tilbudt fra en venn. Du er ingen hore av den grunn. Det er helt normal adferd å ha sex. 

Anonymkode: 285d4...e7b

Tror det er mer usikkerheten din som spiller deg et lite puss noe jeg kan relatere meg til. Har selv lyst på sex, men vil jo ikke framstå som ei hore heller. Det er et begrep som dessverre ofte blir misbrukt slik at en kan bli engstelig for å ta en sjanse om den byr seg. Det er bare trist. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han ville at vi skulle kose, jeg ville men jeg ble ikke med. Jeg hadde veldig lyst. Men jeg følte meg som ei kjempehore allerede der jeg stod. Jeg er lei meg nå for at det ikke ble kos.

Det er veldig vanskelig å gjette når noen egentlig mener noe helt annet enn det de uttrykker, og når de mener nøyaktig det de sier og viser. Den typen signaler kan være en av årsakene til situasjoner der menn presser til situasjonen blir ubehagelig, "for å være sikre". Selv i min ungdom for en evighet siden (og det handlet om litt kos og klining, ikke sex), var gutter frustrerte over at de ikke kunne vite om jentene var avvisende fordi det ble forventet av skikkelige jenter å være det, eller om de virkelig ikke var interessert. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og hvorfor skal jeg bli med en fyr som sier at han vil kose? Er det greit å ta meg utenpå? Altså, jeg mener det er tegn på at de ikke har respekt for meg?

Han snakket med deg og tok litt på deg for å vise at han kunne tenke seg litt kos. Du hadde også lyst til at akkurat det skulle skje. Hvordan skulle han gått fram, mener du? Skrevet en søknad? Hvis han trakk seg med én gang du avviste ham, er det vel tegn på at han har respekt for deg, ikke på det motsatte. Hadde du respondert på tilnærmelsene, kunne du trolig bedt ham ta det litt med ro hvis du syntes det virket som om han trakk begrepet "kos" i lengste laget denne første gangen. 

NB: Alt dette med forbehold om at jeg har oppfattet situasjonen riktig. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler meg nå som ei kjedelig grå mus. Jeg føler jeg straffes for følelsene. Fordi jeg er kvinne må jeg være så forsiktig. Jeg hater at jeg har følelser.. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg må da klare å styre meg liksom.. 

Men hvordan skal du komme deg ut av denne frustrasjonen da? Det er ingen forbrytelse å ha følelser eller å la dem gå over i handlinger når de er gjensidige. Det er handlinger som overkjører andres følelser og ønsker som er kritikkverdige. Det er også helt greit hvis du velger å "styre deg", men da må du jo la være å bruke så mye energi og krefter på å rase over konsekvensene.

I boka "Kvinner" skrev Marilyn French om den unge, kvinnelige hovedpersonen at kroppen hennes ville, og hodet hennes ville ha erfaringen (fritt etter hukommelsen). De fleste har vært der en gang. Vær glad du er der nå, og ikke på 70-tallet da boka ble skrevet. 

UtakknemligDiva
laban skrev (På 9.8.2021 den 13.03):

Det er veldig vanskelig å gjette når noen egentlig mener noe helt annet enn det de uttrykker, og når de mener nøyaktig det de sier og viser. Den typen signaler kan være en av årsakene til situasjoner der menn presser til situasjonen blir ubehagelig, "for å være sikre". Selv i min ungdom for en evighet siden (og det handlet om litt kos og klining, ikke sex), var gutter frustrerte over at de ikke kunne vite om jentene var avvisende fordi det ble forventet av skikkelige jenter å være det, eller om de virkelig ikke var interessert. 

Han snakket med deg og tok litt på deg for å vise at han kunne tenke seg litt kos. Du hadde også lyst til at akkurat det skulle skje. Hvordan skulle han gått fram, mener du? Skrevet en søknad? Hvis han trakk seg med én gang du avviste ham, er det vel tegn på at han har respekt for deg, ikke på det motsatte. Hadde du respondert på tilnærmelsene, kunne du trolig bedt ham ta det litt med ro hvis du syntes det virket som om han trakk begrepet "kos" i lengste laget denne første gangen. 

NB: Alt dette med forbehold om at jeg har oppfattet situasjonen riktig. 

Men hvordan skal du komme deg ut av denne frustrasjonen da? Det er ingen forbrytelse å ha følelser eller å la dem gå over i handlinger når de er gjensidige. Det er handlinger som overkjører andres følelser og ønsker som er kritikkverdige. Det er også helt greit hvis du velger å "styre deg", men da må du jo la være å bruke så mye energi og krefter på å rase over konsekvensene.

I boka "Kvinner" skrev Marilyn French om den unge, kvinnelige hovedpersonen at kroppen hennes ville, og hodet hennes ville ha erfaringen (fritt etter hukommelsen). De fleste har vært der en gang. Vær glad du er der nå, og ikke på 70-tallet da boka ble skrevet. 

Jeg er redd for at han tror jeg ikke er interessert. Jeg er også redd for at han tror jeg er interessert. Jeg er redd for at han skjønner jeg er interessert. Da føler han vel makt. 
Jeg er lei meg for at det ikke ble kos. Jeg hadde så lyst. Men er redd for å bli brukt. Men har man gjensidige følelser så kan man ikke gjøre noe feil er det noe som heter. Jeg har vært forelsket i mange menn som ikke var slik man etter min oppskrift skulle være. 
Jeg vet ikke hvordan han er. Om han bare er på sex eller om han faktisk føler mer. Men jeg føler meg ikke verdt noe. Jeg er redd for at han skal bli flau. :( 

Jeg er redd for å vise slike følelser. Hvorfor kan en mann bare gå rett på mens kvinner må knipe og holde igjen? Det var ikke ubehagelig, men jeg føler at en mann som faktisk bryr seg hadde vært mer sjenert? Det er så typisk. Patetisk kvinnemenneske er jeg som bare liker menn som ikke er som meg selv eller har forståelse for slike som meg..

UtakknemligDiva
aa-k-j skrev (På 9.8.2021 den 12.57):

Tror det er mer usikkerheten din som spiller deg et lite puss noe jeg kan relatere meg til. Har selv lyst på sex, men vil jo ikke framstå som ei hore heller. Det er et begrep som dessverre ofte blir misbrukt slik at en kan bli engstelig for å ta en sjanse om den byr seg. Det er bare trist. 

Ja. Men bør vi gi kroppen til en mann når vi ikke er sikre da? Men jeg skammer meg mye over meg selv. Jeg er redd for å bli brukt. Jeg er redd for at jeg skal bli mobbet

Jo lenger du ikke viser at du er interessert og at du ønsker å bli bedre kjent jo større sannsynlighet er det jo for at han går videre. 

De fleste menn er ikke som du beskriver, men det vet du ikke før du har prøvd. Dessuten er det heller ikke slik at kvinner må knipe igjen fordi hvis ikke er de ei hore som du sier. I så fall er de aller fleste kvinner horer.

Annonse

UtakknemligDiva
Glitter skrev (6 timer siden):

Jo lenger du ikke viser at du er interessert og at du ønsker å bli bedre kjent jo større sannsynlighet er det jo for at han går videre. 

De fleste menn er ikke som du beskriver, men det vet du ikke før du har prøvd. Dessuten er det heller ikke slik at kvinner må knipe igjen fordi hvis ikke er de ei hore som du sier. I så fall er de aller fleste kvinner horer.

Men jeg blir så usikker på han. Hvordan ville en interessert mann gå frem? Og er det egentlig noen fasit? 
Han har en del trekk som ligner min mors x. Men han er jo ikke lik. Han bare har denne rausheten, han snakker lett med folk. Men han er ikke noe opptatt av fasade da. Men jeg føler han leser meg. Jeg har aldri opplevd slik før, av en mann isåfall. Men det er som om han lukter følelsene mine, og det er det som skremmer meg. Er ikke det typisk psykopater? Nå har ikke han manipulert, brukt komplimenter osv som de har lett for. Men likevel. 

AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 11.31):

I hvilken verden har du hatt en fin sommer? Du har jo sittet å vært rasende i nesten alle innlegg du har skrevet her inne de siste månedene?

Og du er rasende for hvert eneste innlegg hun skriver. Hva med å la hun være i fred? Hva slags diagnose har du egentlig som må holde på sånn? 

Anonymkode: 5e8f7...ead

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og du er rasende for hvert eneste innlegg hun skriver. Hva med å la hun være i fred? Hva slags diagnose har du egentlig som må holde på sånn? 

Sikkert den samme som går inn i alle tråder og svarer med å stille spørsmål. 

Nå svarer sikkert vedkommende: «må man ha en diagnose for å gå inn i trådene hennes og svare?» eller noe slik 😛 

90tallsbarn skrev (9 minutter siden):

Nå svarer sikkert vedkommende: «må man ha en diagnose for å gå inn i trådene hennes og svare?» eller noe slik 😛 

Hva mener du nå?

Anonymkode: 15559...8cf

90tallsbarn skrev (19 minutter siden):

Nå tuller du fælt. Også er det ikke lov å bruke nick og skrive som anonym i samme tråd vet du. 

Nå tuller du fælt. Også er det ikke lov å bruke nick og skrive som anonym i samme tråd vet du. 

Det er lov. Det er bare ikke lov å diskutere med seg selv.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...