Gå til innhold

Å ønske jeg ikke var mor...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var nylig innlagt og uttalte da ordene som jeg ikke ville si. Av og til når jeg har det vanskelig skulle jeg ønske jeg ikke var mor for da kunne jeg ta livet mitt med god samvittighet. 

Det er en vonde følelse og jeg for veldig foreløpig samvittighet. Jeg kjempet lenge for å bli mor og jeg er uendelig glad i henne, men av og til skulle jeg ønske at hun ikke var her.

Er det noen andre som har kjent på slike forbudte følelser? Noen som kan komme med noen gode ord?

Anonymkode: ef47d...86d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462134-%C3%A5-%C3%B8nske-jeg-ikke-var-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan på en måte føles som en byrde å ha barn i en slik situasjon. Jeg sliter med dårlig samvittighet, tanker om å ikke klare å leve opp til det ansvaret, og periodevis så er det ungene som holder meg igjen. Noen ganger har ikke det vært nok det heller. Og det ligger en stor skam i det også.

Jeg kan vel bare si at jeg kjenner meg igjen. Det er vondt, men du er ikke alene om det. Det er nok flere enn man dessverre skulle tro. 

Annonse

ISW skrev (12 timer siden):

Jeg synes innlegget ditt er veldig trist. Ikke for at du skal ha dårlig samvittighet, men for at det er barnet ditt alene som gjør at du ikke tar livet ditt. Er dette noe som har skjedd nylig eller har du hatt det vanskelig lenge? 

Jeg har hatt utfordringer knyttet til suicidalitet i flere år nå. Akkurat nå er det bare hun som holder meg tilbake.

Glitter skrev (10 timer siden):

Det kan på en måte føles som en byrde å ha barn i en slik situasjon. Jeg sliter med dårlig samvittighet, tanker om å ikke klare å leve opp til det ansvaret, og periodevis så er det ungene som holder meg igjen. Noen ganger har ikke det vært nok det heller. Og det ligger en stor skam i det også.

Jeg kan vel bare si at jeg kjenner meg igjen. Det er vondt, men du er ikke alene om det. Det er nok flere enn man dessverre skulle tro. 

Takk for det. Det er godt å vite at jeg ikke er alene, men trist at du også kan kjenne på de følelsene. 

Jeg har også hatt episoder der datteren min ikke har vært nok til å holde meg tilbake. Heldigvis har jeg ikke lykkes de gangene.

Stormwind skrev (6 minutter siden):

Har du noen relasjoner å støtte deg på? Ofte er familie og venner gode å ha når det kommer til å gi råd om det å ha barn. De kan hjelpe deg å bearbeide de følelser du har omkring dette.  

Jeg har noen gode relasjoner rundt meg, men kjenner at jeg ikke tør si noe til dem. Det føles så fælt ut å si høyt.

Anonymkode: ef47d...86d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...