Gå til innhold

Er det typisk Asperger å se opp til andre? Som også er yngre enn seg

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Skrevet
Glitter skrev (35 minutter siden):

Synes det er veldig bra du fortsetter å søke jeg. Og synes ikke det er rart du henger deg opp i mer når du har lite å gjøre. 

Jeg kan ikke si noe om dette med medisinen egentlig. Er årsaken til at du føler du ruser deg, det som du har sagt om angst for å ta medisiner fordi det er falskt, eller opplever du en reell rus av det? Man skal ikke føle seg rusa av å ta riktig mengde forskrevet av lege, dersom man har ADHD. De med ADHD som ruser seg på egen medisin, tar mer enn de skal. Altså ville de ikke følt seg rusa av medisinsk dose. Hva tenker du om det? Mange med ADHD har dessverre større risiko for å misbruke rusmidler. 

Jeg tar ikke mer enn legen har forskrevet. 2x30mg. Men mindre tankekjør har jeg ikke ihvertfall. Kanskje jeg bare skal drite i å ta dem i morgen? 
Nei jeg blir ikke totalt forandret og kjempe glad heller. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
90tallsbarn skrev (12 timer siden):

Jeg tar ikke mer enn legen har forskrevet. 2x30mg. Men mindre tankekjør har jeg ikke ihvertfall. Kanskje jeg bare skal drite i å ta dem i morgen? 
Nei jeg blir ikke totalt forandret og kjempe glad heller. 

Jeg vet noen med ADHD tar pausedager eller pauseperioder fra medisin innimellom. Feks hvis de bare skal sulle rundt hjemme. Jeg vet ikke hvorfor de gjør det da. Sønnen min får det veldig ubehagelig uten medisinen. Og det går veldig ut over lillebroren, og også oss foreldre da, men det er ikke like viktig. 

Hva med å føre dagbok og skrive opp hvordan dagen din er med og uten medisin? Noen med ADHD avstår fra å ta medisiner i det hele og det store. Det er ingen fasit på dette, men det er jo noe du kan snakke med psykologen din om? 

UtakknemligDiva
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg vet noen med ADHD tar pausedager eller pauseperioder fra medisin innimellom. Feks hvis de bare skal sulle rundt hjemme. Jeg vet ikke hvorfor de gjør det da. Sønnen min får det veldig ubehagelig uten medisinen. Og det går veldig ut over lillebroren, og også oss foreldre da, men det er ikke like viktig. 

Hva med å føre dagbok og skrive opp hvordan dagen din er med og uten medisin? Noen med ADHD avstår fra å ta medisiner i det hele og det store. Det er ingen fasit på dette, men det er jo noe du kan snakke med psykologen din om? 

Jeg kjeder meg mer uten, I en ganske innholdsfattig hverdag. 
Har bare tatt 30 foreløpig, og synes egentlig det er mer behagelig enn 60.

Men jeg husker før også, da var jeg ikke jordnær i det hele tatt, alltid passiv aggressiv. Så dette blir borte med pillene, men jeg vet ikke om jeg har adhd. Kanskje det er aspergersen som gir symptomer. Føler deler av autismen forsterkes på medisinen, men dette forsvinner når jeg spiser masse. Men jeg føler meg litt kunstig på de.. jeg blir kunstig rolig og kunstig mett..at eg ikke vil ha mat på en måte. 

Skrevet
90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

Jeg kjeder meg mer uten, I en ganske innholdsfattig hverdag. 
Har bare tatt 30 foreløpig, og synes egentlig det er mer behagelig enn 60.

Men jeg husker før også, da var jeg ikke jordnær i det hele tatt, alltid passiv aggressiv. Så dette blir borte med pillene, men jeg vet ikke om jeg har adhd. Kanskje det er aspergersen som gir symptomer. Føler deler av autismen forsterkes på medisinen, men dette forsvinner når jeg spiser masse. Men jeg føler meg litt kunstig på de.. jeg blir kunstig rolig og kunstig mett..at eg ikke vil ha mat på en måte. 

Ja jeg blir også sånn av slike substanser. Jeg kan tro jeg blir flinkere sosialt, men egentlig blir jeg dårligere for jeg får ikke med meg alt i det sosiale samspillet. Jeg vet ikke om jeg har ADHD eller ikke. Det ble anbefalt videre utredning da jeg fikk AS-diagnosen basert på tester som ble tatt, men det ble aldri noe av og det gjør meg ikke noe. Har nok diagnoser. Hehe. :)

At du er mindre passiv aggressiv kan jo være at du bare har modnet litt, og ikke pga medisinen? Du har nå gått på den en stund nå og jeg synes nå ikke du har vært mindre "aggressiv" i takt med å begynne på medisin. Synes det virker mer som at du forsøker å ta til deg tilbakemeldinger og utvikle deg. Ikke gi medisin all æren. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...