aa-k-j Skrevet 11. august 2021 Del Skrevet 11. august 2021 Hei. Jeg bruker orfiril (300 mg morgen og 450 mg på kvelden og 50 - 75 mg seroquel for søvn) med effekt jeg er fornøyd med, men jeg er så trøtt på morningen. Det er veldig vanskelig å stå opp og holde seg våken og omtrent like vanskelig å gjøre f.eks husarbeid. Det gir seg litt utover dagen, men er likevel noe slitsomt å ha det slik. Opplevde ikke det før, men kan det være pga orfirilen jeg opplever det? Jeg har bare forsøkt orfiril for min bipolare lidelse og tidligere lamictal for depresjon, men lamictal ga for mange plagsomme bivirkninger. Jeg sliter i tillegg med traumer og får ofte traumereaksjon bare noe påminner meg traumene (de er lite behandlet). Litium er ikke forsøkt da psykiateren som utredet meg og skrev ut orfiril mente den ikke var å anbefale til meg pga problemer en kan få av den. Finnes det andre alternativer? Har forsøkt brintellix som forebyggende mot depresjon, men fikk mer plager med svetting og økt problem med mareritt så ble i samråd med fastlegen seponert. Neste time hos fastlegen skal vi diskutere hvilke annen medisin jeg kan prøve som forebygging av depresjon. Ssri reagerer jeg dårlig på (mer bivirkninger enn virkning). Jeg har og endel paranoia, er utrygg på de fleste personer og situasjoner og psykiateren (som nå er pensjonert) mente det var kombinasjon av psykdom og erfaringer. Jeg vil helst unngå å gå på for mye forskjellige medisiner så om det finnes et par typer som kan ta det meste hadde jeg vært ganske fornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462156-kupton-god-effekt-av-orfiril-men/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.