Gå til innhold

Hva slags type angst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Generell ? For det er ikke noe spesielt du er redd virker det som.

Jeg er også slik. Har funnet ut at mat er noe som hjelper mot det, for min del. Pga medisinene jeg går på er det lett å miste matlyst og bivirkninger som angst kommer fort da. Spiseforstyrrelser kødder med hodet. Dette er redusert nå som jeg faktisk evner å tvinge i meg, selv om det er plagsomt å måtte spise som en overvektig.... 

Du får kanskje bare gå til legen da. Ellers finne ut når angsten kommer. Det som er så irriterende er at det blir alltid byttet ut mot noe annet. Det jeg kanskje var redd for for noen mnd siden, 1 år siden og slik betyr ikke en dritt nå. Og at vi ikke ser hva skjer inni andre. Andre er kanskje like redde men vi tror vi er alene. Kanskje skjuler vi det like bra eller bedre. 

For mye tid til å tenke kan også være en grunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462158-hva-slags-type-angst/#findComment-4052510
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (30 minutter siden):

Generell ? For det er ikke noe spesielt du er redd virker det som.

Jeg er også slik. Har funnet ut at mat er noe som hjelper mot det, for min del. Pga medisinene jeg går på er det lett å miste matlyst og bivirkninger som angst kommer fort da. Spiseforstyrrelser kødder med hodet. Dette er redusert nå som jeg faktisk evner å tvinge i meg, selv om det er plagsomt å måtte spise som en overvektig.... 

Du får kanskje bare gå til legen da. Ellers finne ut når angsten kommer. Det som er så irriterende er at det blir alltid byttet ut mot noe annet. Det jeg kanskje var redd for for noen mnd siden, 1 år siden og slik betyr ikke en dritt nå. Og at vi ikke ser hva skjer inni andre. Andre er kanskje like redde men vi tror vi er alene. Kanskje skjuler vi det like bra eller bedre. 

For mye tid til å tenke kan også være en grunn.

Mange opplever angst når medisiner for ADHD går ut, så du bør kanskje tenke over om du alltid har hatt denne angsten/om den har forverret seg. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462158-hva-slags-type-angst/#findComment-4052511
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (35 minutter siden):

Mange opplever angst når medisiner for ADHD går ut, så du bør kanskje tenke over om du alltid har hatt denne angsten/om den har forverret seg. 

Jeg hadde andre problemer før jeg begynte på medisinen. Jeg var alltid sint. Og fikk ikke sove om nettene pga tankekjør. Døgnrytmen ble bra da jeg startet. 
Men denne angsten og uroen ble verre ja. Derfor tar jeg 2x Aduvanz om dagen. Avtalt med lege. Men er vanskelig å si hvor mye det virker. Og jeg har bare fått noe nytt å forbanne. Når noe blir bra, blir noe annet verre. Det er så helsikkes irriterende. Jeg har funnet ut at denne bivirkningen forsvinner/reduseres når jeg spiser. Jeg må tvinge i meg mer mat enn jeg har lyst på. Drikke vann og spise er viktig. Men jeg blir jo sint for at det må komme noe nytt negativt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462158-hva-slags-type-angst/#findComment-4052515
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...