Gå til innhold

Hvordan stoppe grubling? Blir deilig med time i morgen

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Beklager spam, men er jo ikke liv er likevel så. Føler ingen leser om jeg skriver i gamle tråder.

Jeg analyserer jo ALT! Hvorfor? Jeg stiller spørsmål ved ting folk gjør og hvordan ting er. Hvorfor og hvordan. Når og hvor.

her er dagens tanker:

- vi lever feil. Egentlig er mennesker skapt til å leve i skog og natur. Ikke by, med smarttelefon, sitte på kollektivtransport og gå på shopping og få mat servert. Det er bare tilfeldig hvordan vi reagerer på det. Noen blir psykisk syke mens andre tåler det greit. Narsissisten elsker sikkert tilværelsen. Så vi vil altså alltid være syke så lenge vi lever slik.

- bør gjøre yoga og trene i stedet for å ta medisiner. Det kødder med hjernen og feier bare alt under teppet. Selv om jeg har vært umedisinert hele livet så ble jeg ikke bedre. Men jeg sliter med å nyte medisineringa pga disse tankene. Jeg synes det er så mye mas om at vi bør gjøre yoga i stedet for å ta «den enkle veien» men så synes jeg det bare er selvhøytidelige kjedelige folk som gjør det. Ikke noe galt med yoga og slik altså men noen skryter litt for mye «ble så mye bedre og kastet pillene» 🙄

- Å være glad er farlig for miljøet. De deprimerte og lettere nedstemte er de realistiske. De har skjønt at en skal ikke gjøre så mye ut av seg selv. En trenger ikke pusse opp seg selv hele tiden. 

- Kjæreste er noe man skaffer seg når man skal ha barn og bygge et liv. Ikke når man bare vil være singel og ha det gøy. 

- vi er ikke skapt for å være glade hele tiden. Vi blir stimulert helt feil og er dømt til psykiske problemer. Så at en blir trett er egentlig bare tegn på at man er utslitt av det moderne livet. Selv om det er kjedelig å sove bort en dag så trenger kroppen det.

- Jo mer energi en har, jo verre blir alt etterpå. Så kan liksom ikke nyte å ha energi eller være lykkelig.. 

Det er i morgen jeg skal til behandling. Var til noe i dag men de tvilte nesten på at det er Asperger som er mitt problem. Jeg er ekstremt urolig sa de. Og tror behandling hadde vært bedre

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (29 minutter siden):

Beklager spam, men er jo ikke liv er likevel så. Føler ingen leser om jeg skriver i gamle tråder.

Hvorfor er det viktig for deg at folk leser trådene dine? Du nyttiggjør deg ikke tilbakemeldinger uansett, så hva er vitsen? Er det for å få ut tankene dine så er det Dagbok du skal skrive på. 

Anonymkode: d69af...335

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor er det viktig for deg at folk leser trådene dine? Du nyttiggjør deg ikke tilbakemeldinger uansett, så hva er vitsen? Er det for å få ut tankene dine så er det Dagbok du skal skrive på. 

Synes svarene er interessante. Jeg ser etter en slags bekreftelse på om jeg tar feil eller har rett. Jeg føler at når noe gjør vondt er det riktig. Et svar som gir glede er barnslig fantasi. Men så klarer jeg ikke alltid å mene det samme som de fleste andre likevel og prøver da å finne årsaken. Derfor. 

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Synes svarene er interessante. Jeg ser etter en slags bekreftelse på om jeg tar feil eller har rett. Jeg føler at når noe gjør vondt er det riktig. Et svar som gir glede er barnslig fantasi. Men så klarer jeg ikke alltid å mene det samme som de fleste andre likevel og prøver da å finne årsaken. Derfor. 

Synes du skal snakke med behandleren din om alle tankene dine. Han kan hjelpe deg. 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes du skal snakke med behandleren din om alle tankene dine. Han kan hjelpe deg. 

Ja. Men jeg vet ikke hva som er riktig. Er det piller tenker jeg bare på om tenk om jeg ble født en tid det ikke fantes, hva skulle jeg gjort da? At jeg jukser. Men hvorfor er jeg så veldig optatt av moral?

Og jeg tenker hele tiden at «hadde jeg enda falt for en annen mann da hadde livet blitt enkelt» men så blir det jo like vanskelig hele tiden!! 

Annonse

Jeg synes du gjør rett i å være skeptisk til de som mener å løse alle problemer med Yoga.

Min erfaring med alternative folk: De har alltid startet med noe fantastisk nytt som virkelig hjelper, men de blir jo aldri friske. 

UtakknemligDiva
Grendel skrev (6 timer siden):

Jeg synes du gjør rett i å være skeptisk til de som mener å løse alle problemer med Yoga.

Min erfaring med alternative folk: De har alltid startet med noe fantastisk nytt som virkelig hjelper, men de blir jo aldri friske. 

«Men det blir ikke mange av de som starter med legemedisiner heller» er svaret når jeg sier dette til dem. 
Men ja, jeg er glad jeg har kuttet ut det alternative. Kjenner til flere som fremdeles stadig finner noe nytt å bli frelst i men mister mer og mer bakkekontakt. De tror de har blitt bedre mens jeg bare ser at de er like syke, enda mer vrangforestillinger og kommer aldri i mål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...