cilie Skrevet 18. august 2021 Forfatter Del Skrevet 18. august 2021 (endret) Anbru skrev (På 15.8.2021 den 13.30): Det var nok riktig kombo av medisiner som var den direkte årsaken til at jeg kom meg opp og ut av det altoppslukende og fortærende vanskelige, og da ble det også lettere å akseptere ting og jeg fant muligheter til å få et bedre liv. Men i tillegg til medisiner må jeg også selv ta gode valg for å holde meg flytende. Så bra at du fant en god kombinasjon til et bedre liv! Jeg kan nok være glad i medisiner jeg, men ikke de som må brukes på fast basis. Jeg har gruet meg så veldig til jobb igjen - og nesten savnet noen elementer ved lockdownen - at jeg måtte ty til søvnhjelp noen dager. Jeg tror det - og det faktum at jeg faktisk har sovet 5+ timer - har vært medvirkende til at jeg har klart å gjennomføre. Tidligere fungerte ikke tabletter ved så stort stress-trykk, men nå har jeg klart å kombinere medisiner med «tankeverktøy» - som i å «skru av hodet.» Endret 18. august 2021 av cilie 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462180-det-sekundet-jeg-v%C3%A5kner/page/2/#findComment-4053538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. august 2021 Del Skrevet 18. august 2021 cilie skrev (3 timer siden): Så bra at du fant en god kombinasjon til et bedre liv! Jeg kan nok være glad i medisiner jeg, men ikke de som må brukes på fast basis. Jeg har gruet meg så veldig til jobb igjen - og nesten savnet noen elementer ved lockdownen - at jeg måtte ty til søvnhjelp noen dager. Jeg tror det - og det faktum at jeg faktisk har sovet 5+ timer - har vært medvirkende til at jeg har klart å gjennomføre. Tidligere fungerte ikke tabletter ved så stort stress-trykk, men nå har jeg klart å kombinere medisiner med «tankeverktøy.» Det er sikkert ikke bare enkelt å bytte jobb, men jeg tror jeg ville ha forsøkt hvis det var meg og jeg mistrivdes sånn. Får du en jobb du trives bedre i slipper du kanskje å grue deg for å gå på jobb, og også få forbedret søvn? Bra at du klarte å benytte deg av tankeverktøyene og at det hjalp i kombinasjon med medisiner. Så lenge du mener at tungsindigheten skyldes livsomstendigheter og ikke sykdom (depresjon), så er det nok ingen grunn til å gå fast på medisiner, nei (uten at jeg har så god peiling. Man kan få depresjon av vanskelige livsomstendigheter også, så kanskje bra om du får undersøkt hva som er hva?) Ønsker deg i alle fall lykke til i fortsettelsen og med å forandre/endre det du kan for å få bedre livskvalitet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462180-det-sekundet-jeg-v%C3%A5kner/page/2/#findComment-4053560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.