Gå til innhold

Å drikke en enhet i ensomhet, innafor eller skummelt?

Anbefalte innlegg

I morgen vil jeg kjøpe meg en øl eller cider. Bare 1 og sitte hjemme, så jeg føler at jeg deltar på helgen selv om jeg er ensom. Er dette misbruk? Har ikke cravings og det har ikke vært en ting jeg har pleid. 

Anonymkode: 3c929...e8a

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I morgen vil jeg kjøpe meg en øl eller cider. Bare 1 og sitte hjemme, så jeg føler at jeg deltar på helgen selv om jeg er ensom. Er dette misbruk?

Absolutt ikke. "Regelen" om at det er så forferdelig å drikke alene, er nok funnet på av noen som nesten aldri er alene.

Mengde, hyppighet og "hensikt" (om man drikker for å legge litt ekstra kos inn i tilværelsen eller for å komme bort fra den) er viktigere enn antall mennesker man har rundt seg. 

laban skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke. "Regelen" om at det er så forferdelig å drikke alene, er nok funnet på av noen som nesten aldri er alene.

Mengde, hyppighet og "hensikt" (om man drikker for å legge litt ekstra kos inn i tilværelsen eller for å komme bort fra den) er viktigere enn antall mennesker man har rundt seg. 

For å føle at jeg deltar. At jeg deltar på helgen. Selv om mobilen min er stum. 

laban skrev (10 minutter siden):

Hvis du kjenner noen som er i en liknende situasjon, kan du jo prøve om den virker for utgående meldinger / samtaler også.

? Mobilen virker. 
Poenget er jo å klare å klaffe med folk naturlig. Ikke slike søknader der «hei flere som ikke har venner?»

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...