Gå til innhold

Savner betjentene fra fengselet

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men kan ikke de kjente nickene starte flere tråder selv da? 

Anonymkode: 331d4...ac2

Vi hadde treningsforumet, men det er også borte. Det er flyttet til slankeforumet og der blir det ikke samme engasjementet.

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (4 timer siden):

Vi hadde treningsforumet, men det er også borte. Det er flyttet til slankeforumet og der blir det ikke samme engasjementet.

ER du sikker på at det ikke nærmest blir en form for selvoppfyllende profeti å hevde at treningstrådene ikke blir like interessante fordi forumet de postes i har skiftet navn? Jeg synes det startes såpass få tråder at det er lett å fange opp det som interesserer meg. Og jeg er like opptatt av treningstrådene samme hvor de postes. 

Jeg skulle ønske at det ble startet flere diskusjoner som ikke handler om psykiatri på dol, men det er jo ikke de som starter psykiatritrådene som er ansvarlige for at andre ikke starter tråder. 

Endret av frosken
Nicklusheletida
frosken skrev (1 time siden):

ER du sikker på at det ikke nærmest blir en form for selvoppfyllende profeti å hevde at treningstrådene ikke blir like interessante fordi forumet de postes i har skiftet navn? Jeg synes det startes såpass få tråder at det er lett å fange opp det som interesserer meg. Og jeg er like opptatt av treningstrådene samme hvor de postes. 

Jeg skulle ønske at det ble startet flere diskusjoner som ikke handler om psykiatri på dol, men det er jo ikke de som starter psykiatritrådene som er ansvarlige for at andre ikke starter tråder. 

Jeg hadde ikke tenkt å ha noen lenger diskusjon om dette, men følte for å støtte Lillemus. 

Det er helt greit at du mener det du mener. For meg har dol blitt gradvis mer kjedelig, men det er ikke noe stort problem. Jeg har nemlig mye annet morsomt å ta meg til 😀

Jeg bare konstaterer vi har fått 4 psykiatriforum her inne nå. Tidligere var det kun ett . Vi har psykiatriforumet, vi har åpent som har blitt et psyjiatriforum. Samliv har blitt et paykiatriforum og så har vi fått dagbokforumet også som er et rent psykiatriforum med tråder som varer i månedsvis og aldri tar slutt. 

Når man da kommer inn på dol og ikke ser noe annet enn dette, så blir det jo bare til at man går ut igjen. 

Nicklusheletida skrev (4 timer siden):

Jeg hadde ikke tenkt å ha noen lenger diskusjon om dette, men følte for å støtte Lillemus. 

Det er helt greit at du mener det du mener. For meg har dol blitt gradvis mer kjedelig, men det er ikke noe stort problem. Jeg har nemlig mye annet morsomt å ta meg til 😀

Jeg bare konstaterer vi har fått 4 psykiatriforum her inne nå. Tidligere var det kun ett . Vi har psykiatriforumet, vi har åpent som har blitt et psyjiatriforum. Samliv har blitt et paykiatriforum og så har vi fått dagbokforumet også som er et rent psykiatriforum med tråder som varer i månedsvis og aldri tar slutt. 

Når man da kommer inn på dol og ikke ser noe annet enn dette, så blir det jo bare til at man går ut igjen. 

Jeg er ikke uenig i at dol ikke lenger er et interessant nettsted, - det var bare det med hvorvidt det hjelper hvor innleggene er postet jeg er uenig i. 

Nicklusheletida skrev (12 timer siden):

Men du har jo heller ikke prøvd? Jeg fulgte ukas trenings trådene, men så fort de to forumene ble slått sammen så stoppet de. Hadde det vært tråder om ukas trening så hadde jo de tatt opp over 3/4 av trådene på forssiden for det skjer ikke mye der inne.

Anonymkode: df266...483

frosken skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke uenig i at dol ikke lenger er et interessant nettsted, - det var bare det med hvorvidt det hjelper hvor innleggene er postet jeg er uenig i. 

H or for gidder du å være her når du ikke synes at det er et interessant nettsted? 

Anonymkode: 3bf73...06c

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

H or for gidder du å være her når du ikke synes at det er et interessant nettsted? 

Anonymkode: 3bf73...06c

Jeg synes det blir mindre og mindre interessant jeg også. Seriepostere har plaget nettstedet de senere årene. DVS folk som ikke klarer begrense seg. Ofte bare 1 til 2 personer som poster tråd etter tråd med det samme. Enten fordi de ikke forstår sosiale konvensjoner, eller fordi de er syke. Det blir ikke noe særlig behagelig surfing på den måten. Moderatorene burde stenge ute de som spammer verst. Det er ikke mange det dreier seg om.

Anonymkode: e48fa...854

diagnosen skrev (21 minutter siden):

Fordi det er flaut å være i fengsel? 

Ikke fordi det er flaut, men fordi jeg er syk i utgangspunktet og kommer til å bli ennå verre av å være der. Det er vel flaut også for den saks skyld, ikke noe jeg ville skryte av. Virker som det er kult, eller i hvert fall ganske dagligdags i rusmiljøet, men jeg synes ikke det er noen av delene. Det er en påminnelse om ting som har skjedd som ikke er noe å være stolt av. Man må faktisk ha gjort noe ulovlig for å havne i fengsel. Alvorlig nok til at det ikke holder med feks en bot. Hvis jeg må i fengsel en dag så skal jeg fortelle hvor jævlig det var. Ikke det at jeg tror det ville avskrekket den/de som ønsker det. De ville vel bare sagt at "for MEG vil det være bra selv om det ikke var det for DEG!" Det tar umenneskelig lang tid (ofte så lang tid at det strider mot menneskerettighetene) å få saken sin opp i retten. Så er det den jævlige og skamfulle følelsen av å sitte i en rettsak, også er det lang soningkø hvis det blir fengsel. Hvis en får samfunnsstraff, men at KIF etter hvert ser at personen er for psykisk eller fysisk syk til å gjennomføre den, så er løsningen å sende personen i fengsel. Selv om personen i utgangspunktet ble regnet som soningsudyktid og på grunn av det fikk samfunnsstraff. Sånn er systemet.

Endret av Glitter
Nicklusheletida skrev (På 16.8.2021 den 1.04):

og så har vi fått dagbokforumet også som er et rent psykiatriforum med tråder som varer i månedsvis og aldri tar slutt. 

Ok. Er ikke det meningen at en dagbok skal vare over tid? 

Jeg synes det er fint med dagboktrådene for der skriver man med nick. Da har man muligheten til å bli kjent med en person og gi støtte over tid. 

Jeg synes at det kjedeligste med DOL er alle anonyme brukerne. Å bli kjent er jo en av gledene med å være på et forum mener jeg.

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Ok. Er ikke det meningen at en dagbok skal vare over tid? 

Jeg synes det er fint med dagboktrådene for der skriver man med nick. Da har man muligheten til å bli kjent med en person og gi støtte over tid. 

Jeg synes at det kjedeligste med DOL er alle anonyme brukerne. Å bli kjent er jo en av gledene med å være på et forum mener jeg.

Dagbøker er litt kjedelig for andre enn den som skriver. Hvorfor ikke skrive privat dagbok?

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dagbøker er litt kjedelig for andre enn den som skriver. Hvorfor ikke skrive privat dagbok?

Det er ikke min erfaring. Jeg synes det er hyggelig og man blir kjent med hverandre på en helt annen måte. Det er jo bare å la være å lese dem hvis du syns det er kjedelig.

Om man ønsker tråder som ikke handler om psykatri på forumet og dagbokdelen av forumet så kan man starte noen selv i stedet for å sitte og vente i håp om at det skal dukke opp noe.

Anonymkode: 6bef1...4ff

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke min erfaring. Jeg synes det er hyggelig og man blir kjent med hverandre på en helt annen måte. Det er jo bare å la være å lese dem hvis du syns det er kjedelig.

Om man ønsker tråder som ikke handler om psykatri på forumet og dagbokdelen av forumet så kan man starte noen selv i stedet for å sitte og vente i håp om at det skal dukke opp noe.

Anonymkode: 6bef1...4ff

Fru2020 skrev (28 minutter siden):

Da trenger du vel ikke lese dem?

De overtar helt oversikten på "siste innlegg".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...