Gå til innhold

Er det noen vei utenom medisiner her egentlig? Sjekk tankene..

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

«du tror det er så synd på deg, men det er det ikke! Du lever i luksus. Du bor i Norge og får støtte av nav! Du går rundt og spiser! Snart blir straffet med å bli uteligger eller alvorlig syk, om du ikke snart setter pris på livet ditt!» 

«det er noe galt med deg siden du er så tynn!» hadde det her vært 90-tallet hadde jeg kanskje vært mer normal. Men nå skal vi alle være lettere overvektige. Da er vi sunne. 

«du er lat! Her står du i butikken! Tenk på de stakkars personene som jobber! Du lever på deres skattepenger!»

«Du er for syk til å jobbe, ha kjæreste, til å ha det gøy»

«du får ikke ha det gøy, før du skaffer deg en jobb» 

«du er til overs på denne kloden, det gjør ingenting om du ikke jobber. Men det er tegn på at du er svak da» 

«Ikke send noen selfie! Du er bare ute etter bekreftelse! Og alle synes du er teit»

«ikke send bilde av noe drikke, utsikt eller hva som helst på snap heller. Folk gjennomskuer at du søker kontakt og er desperat. De ler av deg. De setter ikke pris på dine bilder». 

«du blir snart fysisk syk. Ikke gled deg for mye over tilværelsen. Da blir ikke nedturen så stor»

«Du kan ikke kjøpe så dyr mat, når du lever på nav»

«hvorfor setter du deg ned hjemme igjen? Dra ut og gjør noe»

«hvorfor går du rundt ute og ikke gjør noe spesielt?»

«du kan ikke gjøre alt for å slippe unna disse vonde følelsene. Du har autisme og det er ingen vei utenom. Du vil nok alltid føle deg litt utenfor og ensom. Du må gjerne feie det under teppet men det vil komme verre tilbake» 

Endret av 90tallsbarn

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Hvordan skal jeg nyte at medisiner virker, når tankekjøret bare kommer etter kort tid?

Hvordan vet jeg om det skyldes medisiner eller andre ting?

Hvordan vet jeg at det ikke bare er tvangstanker? 

Hvordan slutte med tvangstanker? Noen mener det er en svært genetisk sykdom og andre mener det kan kureres.

UtakknemligDiva

Hvordan vet jeg om det er riktig å distrahere seg, ved å øve på språk, lese osv? 

Hvordan vet jeg om ting skyldes dårlig selvdisiplin eller sykdom?

For meg er det hårfin grense mellom tvangshandlinger og selvdisiplin.

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Medisiner kan virke annerledes på folk med  autisme enn dem som ikke har det. 

Jaha? Noen spesielle typer medisiner du mener nå? Ja jævla dritt møkka diagnose. Såklart skal autismen ødelegge det som reparer noe annet. Har så spesiell hjerne vettu. Hvordan beskrive en autistisk hjerne? At den er overfølsom? Da må jeg bare leve slik hele livet. Talentløst å ikke klare å bli bra.. annerledes jævla missutviklede individ er jeg. 

Endret av 90tallsbarn
90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Jaha? Noen spesielle typer medisiner du mener nå? Ja jævla dritt møkka diagnose. Såklart skal autismen ødelegge det som reparer noe annet. Har så spesiell hjerne vettu. Hvordan beskrive en autistisk hjerne? At den er overfølsom? Da må jeg bare leve slik hele livet. Talentløst å ikke klare å bli bra.. annerledes jævla missutviklede individ er jeg. 

AD og AP virket annerledes på sønnen min, han bare sovnet av det. Ellers har jeg bare lest at det kan virke annerledes, det er kanskje individuelt hvordan det virker. På noen virker det vel ikke i det hele tatt mener jeg å ha lest. Noen er jo sensitive ja og tåler lite. Men syns det er bra du går til psykolog, det er ting som kan læres...også ute i det sosiale liv. Men om man føler det selv er en annen sak, tror man kopierer andre på en måte. 

Annonse

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

AD og AP virket annerledes på sønnen min, han bare sovnet av det. Ellers har jeg bare lest at det kan virke annerledes, det er kanskje individuelt hvordan det virker. På noen virker det vel ikke i det hele tatt mener jeg å ha lest. Noen er jo sensitive ja og tåler lite. Men syns det er bra du går til psykolog, det er ting som kan læres...også ute i det sosiale liv. Men om man føler det selv er en annen sak, tror man kopierer andre på en måte. 

Sønnen din sovner? Har han autisme? Jeg bruker bare sentralstimulerende adhd medisin. Er ikke sikkert den engang er årsaken, for jeg hadde det vondt før jeg startet med det og. Men analyserer jo om den øker autismen eller om jeg i fremtiden kan bli skadet av det pga autismen. 

Sønnen din sovner? Har han autisme? Jeg bruker bare sentralstimulerende adhd medisin. Er ikke sikkert den engang er årsaken, for jeg hadde det vondt før jeg startet med det og. Men analyserer jo om den øker autismen eller om jeg i fremtiden kan bli skadet av det pga autismen. 

Han fikk det når han var liten og sovnet av det, har autisme ja. Fikk også adhd medisin for de trodde han hadde det, da ble han apatisk og satt på rommet sitt i to år og spilte. Han hadde ikke ad/hd, men rolig ble han av medisinen så skolen var fornøyd. 

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (37 minutter siden):

Han fikk det når han var liten og sovnet av det, har autisme ja. Fikk også adhd medisin for de trodde han hadde det, da ble han apatisk og satt på rommet sitt i to år og spilte. Han hadde ikke ad/hd, men rolig ble han av medisinen så skolen var fornøyd. 

Så han ble mer autistisk av medisinen altså. Derfor tar jeg den når jeg går ut. For ellers blir jeg sittende hjemme helt i egen behagelige verden og gjøre egentlig ingenting. Men jævla kjipt at når vi finner noe som gjør en ting bra, så må noe annet negativt øke. 

90tallsbarn skrev (22 minutter siden):

Så han ble mer autistisk av medisinen altså. Derfor tar jeg den når jeg går ut. For ellers blir jeg sittende hjemme helt i egen behagelige verden og gjøre egentlig ingenting. Men jævla kjipt at når vi finner noe som gjør en ting bra, så må noe annet negativt øke. 

Ja han ble nok det, etter han sluttet på medisinen var han mer ute igjen og han var så glad i å sykle. Ja det er ikke lett det med disse medisinene og hvordan de fungerer. 

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja han ble nok det, etter han sluttet på medisinen var han mer ute igjen og han var så glad i å sykle. Ja det er ikke lett det med disse medisinene og hvordan de fungerer. 

Nei. Men typisk at når man finner noe som gjør livet bedre så forverres det et annet problem. Autismen kom liksom bare for å gjøre alt tyngre. Adhd er liksom greit, for det kjenner folk til og er lett å medisinere. Autisme er liksom noe som alltid finner en måte å ødelegge på. 

Nei. Men typisk at når man finner noe som gjør livet bedre så forverres det et annet problem. Autismen kom liksom bare for å gjøre alt tyngre. Adhd er liksom greit, for det kjenner folk til og er lett å medisinere. Autisme er liksom noe som alltid finner en måte å ødelegge på. 

Ja sant det, det er nok ikke enkelt å leve med autisme. Det går jo ikke an å behandle. 

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja sant det, det er nok ikke enkelt å leve med autisme. Det går jo ikke an å behandle. 

Nei så jeg lurer på hvor gammel, jeg egentlig blir. Jeg har ikke hørt fra en eneste person i dag heller. Lavstatus diagnose. Har kjøpt meg en enhet drikke nå, bare for å føle at jeg skal «ut» i kveld. 

Annonse

Nei så jeg lurer på hvor gammel, jeg egentlig blir. Jeg har ikke hørt fra en eneste person i dag heller. Lavstatus diagnose. Har kjøpt meg en enhet drikke nå, bare for å føle at jeg skal «ut» i kveld. 

Det er ikke lett, det er bare å gjøre det beste ut av det. Man er som man er. 

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det er ikke lett, det er bare å gjøre det beste ut av det. Man er som man er. 

Ja jeg kommer nok til å fortsette som nå. Kjenne på ensomhet og mislykkethet. Jeg kan liksom aldri ha det gøy. Men jeg er jo sint på meg for at jeg er patetisk med slike følelser for menn. Vanskelig for å finne folk interessante har jeg, men forelsket klarer jeg dessverre å bli. Den delen fikk jeg såklart! Hvorfan mister man evnen til å bli forelsket? Slik er ikke for små jentunger som meg. Det er bare farlig, ikke noe vakkert som føles godt. Selvtilliten min faller på bunn, konstant. Jeg har mobbet meg selv i hele dag for at jeg liker han. Ei patetisk jente som trodde det hadde skjedd noe bra. Men så er jeg mest sannsnylig kun verdig den tingen kvinner er.. patetisk laget er vi som føler noe mer så lett. 

90tallsbarn skrev (6 minutter siden):

Ja jeg kommer nok til å fortsette som nå. Kjenne på ensomhet og mislykkethet. Jeg kan liksom aldri ha det gøy. Men jeg er jo sint på meg for at jeg er patetisk med slike følelser for menn. Vanskelig for å finne folk interessante har jeg, men forelsket klarer jeg dessverre å bli. Den delen fikk jeg såklart! Hvorfan mister man evnen til å bli forelsket? Slik er ikke for små jentunger som meg. Det er bare farlig, ikke noe vakkert som føles godt. Selvtilliten min faller på bunn, konstant. Jeg har mobbet meg selv i hele dag for at jeg liker han. Ei patetisk jente som trodde det hadde skjedd noe bra. Men så er jeg mest sannsnylig kun verdig den tingen kvinner er.. patetisk laget er vi som føler noe mer så lett. 

Ok. Jeg har aldri blitt lett forelsket så vet ikke hvordan det er, men du er ikke patetisk for det. 

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Ok. Jeg har aldri blitt lett forelsket så vet ikke hvordan det er, men du er ikke patetisk for det. 

Jo jeg synes det. Det er en straff. Jeg har faktisk dårlig samvittighet mot han jeg liker. Slik er det hele tiden. Han må synes det er ubehagelig. Jeg er derfor redd han skal skjønne noe. 
Men nå har han vist en viss interesse. Bare at jeg blir redd for konsekvensene etterpå

90tallsbarn skrev (23 minutter siden):

Har du latt noen få høre fra deg da? Vennskapsrelasjoner krever en viss innsats fra begge sider. Du kan ikke bare sitte passiv og vente på at andre tar kontakt med deg. Du må yte litt selv også. 

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Jo jeg synes det. Det er en straff. Jeg har faktisk dårlig samvittighet mot han jeg liker. Slik er det hele tiden. Han må synes det er ubehagelig. Jeg er derfor redd han skal skjønne noe. 
Men nå har han vist en viss interesse. Bare at jeg blir redd for konsekvensene etterpå

Det går sikkert bra. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...