AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg har fått 10 mg Zyprexa for søvn. Det er til bruk ved behov, så jeg trenger ikke å ta det hver kveld. Jeg har sovet veldig godt på det (sett i sammenheng med hva jeg sliter med) ved innleggelse, og det er derfor jeg har fått det videre. Nå er jeg litt redd fordi jeg også har spiseforstyrrelser og er ekstremt redd for å legge på meg. Stemmer det at jeg ikke vil legge på meg av Zyprexa om jeg bruker det sporadisk, f.eks et par kvelder i uken for søvn? Legen sa at sporadisk bruk er uproblematisk, og jeg ønsker å tro på det, men er det sant? Merker at angsten river i meg. I tillegg lurer jeg på når det er lurest å ta den mtp. når den har størst effekt/for å unngå å bli for trøtt dagen etterpå. Til nå har jeg tatt den i 23-24 -tiden på kvelden (kort tid før jeg legger meg), og da har jeg vært ganske trøtt morgenen etter. Hvor lang tid etter inntak (smeltetablett) konsentrasjonen høyest i blodet? Er det kanskje lurere å ta den klokka 20, for eksempel, for å "bruke opp effekten" litt tidligere? Anonymkode: 85a21...783 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462249-kupton-jeg-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-zyprexa-kan-du-hjelpe%E2%80%8B%F0%9F%99%8F%E2%80%8B/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 18. august 2021 Del Skrevet 18. august 2021 1. Ja, en del legger på seg av Zyprexa. Det skyldes i hovedsak at de får en økt matlyst som de ikke klarer å motstå. Hvis du ikke har den bivirkningen og spiser som før, vil du ikke legge på deg. 2. Når du tar Zyprexa for søvn, lønner det seg å ta den så tidlig som mulig uten at du blir for trøtt før du ønsker å legge deg. Prøv deg frem med å ta den stadig tidligere inntil du finner det perfekte tidspunkt akkurat for deg. For mange som tar AP for søvn vil dette ofte være 1,5-2 timer før de ønsker å sove. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462249-kupton-jeg-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-zyprexa-kan-du-hjelpe%E2%80%8B%F0%9F%99%8F%E2%80%8B/#findComment-4053431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.