AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 Skrevet 17. august 2021 Jeg vet om en som har vært på tvungen psykisk helsevern i flere år. Er det egentlig lov å ha folk på tvungen psykisk helsevern over flere år? Hva kan personen gjøre, for å bli frivillig? Anonymkode: 6f830...f41 0 Siter
aa-k-j Skrevet 17. august 2021 Skrevet 17. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vet om en som har vært på tvungen psykisk helsevern i flere år. Er det egentlig lov å ha folk på tvungen psykisk helsevern over flere år? Hva kan personen gjøre, for å bli frivillig? Anonymkode: 6f830...f41 For å gå fra tvang til frivillig vil jeg tro første regel er vilje til samarbeid med helsepersonell og god innsikt i egen sykdom. Hvor lenge vil jeg tro kommer an på hvor villig pasienten er til samarbeid, hvor stor sykdomsinnsikten er, alvorlighetsgrad av sykdom osv. Endret 17. august 2021 av aa-k-j 0 Siter
Marye Skrevet 17. august 2021 Skrevet 17. august 2021 Jeg møtte til behandling på DPS og tok medisiner noen mnd så ble jeg overført til frivillig 0 Siter
kupton Skrevet 17. august 2021 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det egentlig lov å ha folk på tvungen psykisk helsevern over flere år? Hva kan personen gjøre, for å bli frivillig? Ja, det er ingen tidsbegrensning så lenge kriteriene for tvang er oppfylt. Som andre skriver - vise at en har sykdomsinnsikt ink. innsikt i hva som kreves for å holde seg frisk, samt samarbeide greit. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 Skrevet 18. august 2021 Takk for svar. Da er det som jeg har sagt til vedkommende. Jeg har sagt at det er lurt å samarbeide og gjøre som de sier. Vedkommende vil ha bevis på at det de sier stemmer, og i følge vedkommende klarer de ikke å bevise det. Anonymkode: 6f830...f41 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.