Gå til innhold

Tvungen psykisk helsevern

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg vet om en som har vært på tvungen psykisk helsevern i flere år. Er det egentlig lov å ha folk på tvungen psykisk helsevern over flere år? Hva kan personen gjøre,  for å bli frivillig?

Anonymkode: 6f830...f41

For å gå fra tvang til frivillig vil jeg tro første regel er vilje til samarbeid med helsepersonell og god innsikt i egen sykdom. Hvor lenge vil jeg tro kommer an på hvor villig pasienten er til samarbeid, hvor stor sykdomsinnsikten er, alvorlighetsgrad av sykdom osv. 

Endret av aa-k-j
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det egentlig lov å ha folk på tvungen psykisk helsevern over flere år? Hva kan personen gjøre,  for å bli frivillig?

Ja, det er ingen tidsbegrensning så lenge kriteriene for tvang er oppfylt. Som andre skriver - vise at en har sykdomsinnsikt ink. innsikt i hva som kreves for å holde seg frisk, samt samarbeide greit.

Takk for svar. Da er det som jeg har sagt til vedkommende. Jeg har sagt at det er lurt å samarbeide og gjøre som de sier. Vedkommende vil ha bevis på at det de sier stemmer, og i følge vedkommende klarer de ikke å bevise det. 

Anonymkode: 6f830...f41

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...