Gå til innhold

Glemte noe svært viktig i går

Anbefalte innlegg

Jeg lovet kollegene mine å dra på jobb i går kveld og gjøre en viktig oppgave til vi skulle starte idag. Pga at jeg var opptatt med noe hjemme hele ettermidagen og kvelden glemte jeg det helt. Jeg kom på det kl 0430 i morges og tenkte å dra innom jobben da, men valgte å ikke gjøre det da det ikke ville hjulpet stort. 
Pga dette er det litt krise hos oss på jobb idag, vi får ikke gjort jobben vår godt nok og det går også utover andre brukere. Jeg har liksom gått og straffet meg selv siden 0430 i morges og får ikke ro i meg. Jeg føler meg så dum og jeg føler på et stort ansvar(sløshet). Stresset hele tiden. Min ene  kollega sier det går bra men jeg stoler ikke på henne. 
Hvordan ville du håndtert disse tankene? Jeg setter på alarm idag (og heretter alltid), men det hjelper ikke mot tankene jeg har om meg selv. 

Anonymkode: 3d221...4d2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462266-glemte-noe-sv%C3%A6rt-viktig-i-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig menneskelig å feile. Alle gjør det - også i arbeidet sitt.

De fleste tabbene jeg gjør på jobben, går mest ut over meg - i den betydning at det blir mer jobb for meg selv. 

Når jeg gjør typiske feil som jeg selv oppdager og som ikke rammer andre, prøver jeg å tenke at det kunne vært verre: "Jaja, 'laban', det der burde du kunne / huske nå, etter så mange år. Men du er heldigvis ikke lege eller flyveleder, så dette kan ordnes."

Men jeg har også oppgaver som kan ødelegge mye for andre, inkludert arbeidsgivers rykte. Dette er teknisk, det oppstår ikke personskader. Det er mer denne typen: https://www.nrk.no/norge/fodselsnummeret-ditt-pa-avvegar-1.6222855 (Jeg jobber ikke der, men håndterer store mengder persondata.) Jeg prøver å sjekke alt veldig grundig, men det kan alltid skje ting fordi man tror man kan det... 

Gjør jeg noe som fører til mer jobb / bryderi for kollegaer, legger jeg meg bare flat. De med liknende oppgaver vet så inderlig godt at neste gang er det deres tur. Dine kolleger har sikkert også glemt noe viktig iblant. I morgen eller senest mandag er det trolig glemt, og alle er opptatt av noe annet. 

Jeg har også lett for å bebreide meg selv noe veldig for feil, enten det gjelder jobb eller privat. Men det hjelper litt å tenke på hvordan jeg selv reagerer (nemlig mye mindre) hvis noen i min nærhet gjør tilsvarende tabber. 

Gjest miamerino
laban skrev (19 minutter siden):

Det er veldig menneskelig å feile. Alle gjør det - også i arbeidet sitt.

De fleste tabbene jeg gjør på jobben, går mest ut over meg - i den betydning at det blir mer jobb for meg selv. 

Når jeg gjør typiske feil som jeg selv oppdager og som ikke rammer andre, prøver jeg å tenke at det kunne vært verre: "Jaja, 'laban', det der burde du kunne / huske nå, etter så mange år. Men du er heldigvis ikke lege eller flyveleder, så dette kan ordnes."

Men jeg har også oppgaver som kan ødelegge mye for andre, inkludert arbeidsgivers rykte. Dette er teknisk, det oppstår ikke personskader. Det er mer denne typen: https://www.nrk.no/norge/fodselsnummeret-ditt-pa-avvegar-1.6222855 (Jeg jobber ikke der, men håndterer store mengder persondata.) Jeg prøver å sjekke alt veldig grundig, men det kan alltid skje ting fordi man tror man kan det... 

Gjør jeg noe som fører til mer jobb / bryderi for kollegaer, legger jeg meg bare flat. De med liknende oppgaver vet så inderlig godt at neste gang er det deres tur. Dine kolleger har sikkert også glemt noe viktig iblant. I morgen eller senest mandag er det trolig glemt, og alle er opptatt av noe annet. 

Jeg har også lett for å bebreide meg selv noe veldig for feil, enten det gjelder jobb eller privat. Men det hjelper litt å tenke på hvordan jeg selv reagerer (nemlig mye mindre) hvis noen i min nærhet gjør tilsvarende tabber. 

Jeg har gjort det godt igjen i dag ved å dra på jobb 3 ganger i ettermiddag/kveld. Jeg la også til rette for at de andre skulle få gjøre sin jobb og satte min egen jobb i andre rekke, men jeg skal ta igjen jobben mini morgen. Det ble mye stress, men svaret ditt hjalp, laban :) tusen takk for at du tok deg tid til å gi meg et så godt og nyttig svar!

Anonymkode: 3d221...4d2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...