Gå til innhold

Å ikke ha en egen personlighet

Anbefalte innlegg

Jeg har sjelden følt tilhørighet noe sted. Når jeg gjør så retter jeg meg veldig etter de normer som gjelder der, men plutselig så blir jeg ekludert eller føler ikke jeg kommer til så jeg må finne nytt miljø. Jeg lever fremdeles etter samme regler som der jeg følte meg hjemme, men plutselig etter lang tid kan jeg plutselig føle tilhørighet på nytt så da kan jeg retter meg etter nye normer som gjelder der og bryte totalt med det som var der jeg var før. Er dette normalt? 
Men er det så om å gjøre å ha en egen personlighet da? Synes folk skriver vel mye om det å være seg selv.

Anonymkode: 9d846...625

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/462307-%C3%A5-ikke-ha-en-egen-personlighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, er det egentlig så viktig å ha en egen? Vi har vel alle en egen, men noen av oss har kanskje ikke så sterk personlighet da? Vi blir lett påvirket av miljøet. 
For jeg har liksom skiftet «tro», livssyn flere ganger. 
Vi er så opptatt av at vi skal ikke forandre oss for andre og alltid vente på den som aksepterer oss for den vi er, men hva om vi ikke selv liker den vi er? Er det så galt å forandre seg da? 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså, er det egentlig så viktig å ha en egen? Vi har vel alle en egen, men noen av oss har kanskje ikke så sterk personlighet da? Vi blir lett påvirket av miljøet. 
For jeg har liksom skiftet «tro», livssyn flere ganger. 
Vi er så opptatt av at vi skal ikke forandre oss for andre og alltid vente på den som aksepterer oss for den vi er, men hva om vi ikke selv liker den vi er? Er det så galt å forandre seg da? 

Er du 90tallsbarn?

Anonymkode: 3d376...ddf

Annonse

Glitter skrev (59 minutter siden):

Å oppføre seg ulikt til en viss grad i ulike roller/situasjoner i livet er ganske normalt. Kommer vel an på graden av det, men ikke alt som er en "feil" ved en person er noe sykelig. 

Men å forandre livsstil. Hva er vitsen med å tro på eller ha en livsstil når en ikke skal bevare den? Alt mister mening

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men å forandre livsstil. Hva er vitsen med å tro på eller ha en livsstil når en ikke skal bevare den? Alt mister mening

Livsstil og hvordan man oppfører seg i ulike miljø er jo ulike ting. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...