Gå til innhold

Så går det mot høsten igjen da, folkens!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Gidder hva? 
Ja en kan lure. Hver høst føler jeg en slags depresjon fordi det er da folk går videre. Ny skole, nye studier, ny jobb eller ny veier mens noen av oss står fast. Selv om jeg har forandret meg på enkelte områder så har jeg fremdeles samme følelsen av å ikke nå opp til noe særlig. 

Jeg liker lukten av høst da. Det kan være en ny start for meg og, men jeg føler min start er mye kjedeligere enn andres og vært det litt for lenge nå. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Samme repetitive tilværelsen år etter år. Hvorfor gidder vi?

Anonymkode: a4a51...fd9

Høsten er fin den, det er verre med vinteren for da bare fryser jeg. Men frøys i natt, hadde vinduet åpent. Men våren liker jeg best når alt våkner til liv igjen, vinteren er lang. 

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Høsten er fin den, det er verre med vinteren for da bare fryser jeg. Men frøys i natt, hadde vinduet åpent. Men våren liker jeg best når alt våkner til liv igjen, vinteren er lang. 

Der er jeg helt enig med deg! :) Høsten kan være nydelig når det er fint vær med høstsol og vakre farger, da er det godt å ta på seg en ullgenser og tykkere sko og gå en tur i skogen. :) Vinteren kan være fin når sola glitrer på nysnøen, men den er søren ta meg kald, mørk og lang med mye drittvær og kulde også! Men man glemmer det der hver vår når snøen smelter og det begynner å grønnes og sola varmer i nakken igjen. ❤️

Ikke stort man kan gjøre med det bortsett fra å flytte til et land med mindre markerte årstider, men jeg tror ikke det er noe for meg heller egentlig.

Vi tok faktisk frem monster-vinterdynene i tjukk ull i går og la på flanellstrekk! Var deilig å legge seg i går kveld ja, sov som en stein i natt. :D 

Endret av Lillemus
90tallsbarn skrev (18 minutter siden):

Gidder hva? 
Ja en kan lure. Hver høst føler jeg en slags depresjon fordi det er da folk går videre. Ny skole, nye studier, ny jobb eller ny veier mens noen av oss står fast. Selv om jeg har forandret meg på enkelte områder så har jeg fremdeles samme følelsen av å ikke nå opp til noe særlig. 

Jeg liker lukten av høst da. Det kan være en ny start for meg og, men jeg føler min start er mye kjedeligere enn andres og vært det litt for lenge nå. 

Jeg tenker på at alt gjentar seg hele tida. Livet står på en måte stille, men så går det likevel videre og videre. Og for hvert år blir man eldre. Når det har gått tilstrekkelig mange nok år er man plutselig blitt så gammel (og syk) at man dør. Denne syklusen gjentar seg hele tida. Man blir født, lever et liv, og så dør man. I mellomtida har man gjerne satt barn til verden som også må gjennom alt dette. 

Man finner det igjen så og si overalt ellers i naturen også. En ørliten, knapt synlig knopp på en kvist. Så utover våren vokser den seg større, springer ut og er vakker blomst noen uker. Så visner den og blir stygg og dør før den til slutt faller av og blir borte for godt. Blir til jord igjen. Så gjentar det hele seg år etter år. I et menneskeliv går det ikke så fort, men det kan sammenlignes. Er det ikke meningsløst egentlig? Hva er vitsen?

UtakknemligDiva

Ja jeg lurer litt jeg og. Og hvorfor vi hele tiden skal ta livet så alvorlig og stå imot fristelser. Men så blir vi så gamle at mye er for sent så angrer vi kanskje på alt vi ikke gjorde. 

Og så er vi for talentløse til å slå fra oss alt vi har lært. Jeg merker jeg er formet av oppdragelsen min men jeg vil ikke være lik mamma. Hun er ikke slik som tråkker på osv men hun har en negativitet over seg som jeg også har lært meg. Hun har liksom aldri reagert med glede på mye, og hun finner også hele tiden noe å være sliten for. Er redd jeg blir lik. 
Jeg kommer meg ikke ut av tankemønsteret så lett. 

Og mens man er ung og vakker så er svaret ofte det vi ikke vil. Menn er nok ikke interessert feks. Jeg har vært interessert i noen, men aldri blitt noe med dem. Men det er sikkert en straff for at jeg ikke tar de jeg ikke vil ha. 

Annonse

Jeg liker vår og sommer best av alt, og blir litt vemodig når sommeren går mot slutten. Når det går mot høst og vinter er jeg glad for at jeg kan se frem til skisesongen, ellers ville nok vinteren blitt svært lang.

Endret av Ekstra
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme repetitive tilværelsen år etter år. Hvorfor gidder vi?

Lurer jeg også på. Dette er ikke noe liv. Tror jeg snart tar reper'n.

Anonymkode: c7b93...f0e

Lillemus skrev (1 time siden):

Der er jeg helt enig med deg! :) Høsten kan være nydelig når det er fint vær med høstsol og vakre farger, da er det godt å ta på seg en ullgenser og tykkere sko og gå en tur i skogen. :) Vinteren kan være fin når sola glitrer på nysnøen, men den er søren ta meg kald, mørk og lang med mye drittvær og kulde også! Men man glemmer det der hver vår når snøen smelter og det begynner å grønnes og sola varmer i nakken igjen. ❤️

Ikke stort man kan gjøre med det bortsett fra å flytte til et land med mindre markerte årstider, men jeg tror ikke det er noe for meg heller egentlig.

Vi tok faktisk frem monster-vinterdynene i tjukk ull i går og la på flanellstrekk! Var deilig å legge seg i går kveld ja, sov som en stein i natt. :D 

Ja sant det :) 

Nei blir nok ikke til at jeg flytter jeg heller, får nok bare holde ut vinteren. Høres deilig ut med ull dyne da :) 

Lillemus skrev (1 time siden):

Jeg liker høsten godt. Fine farger og en klar og god luft. Er kanskje litt rar, men jeg liker også de regnfulle dagene (bare det ikke blir for mange) Vinteren er jeg minst glad i, mest pga glatta.

I år må jeg kjøpe meg ny vinterdyne da den gamle er helt utslitt, men venter til Kid har 50%. Vil ha en god dun dyne.

emilie321 skrev (31 minutter siden):

Jeg liker høsten godt. Fine farger og en klar og god luft. Er kanskje litt rar, men jeg liker også de regnfulle dagene (bare det ikke blir for mange) Vinteren er jeg minst glad i, mest pga glatta.

I år må jeg kjøpe meg ny vinterdyne da den gamle er helt utslitt, men venter til Kid har 50%. Vil ha en god dun dyne.

Det er deilig å sitte inn med ullppledd, fyr i ovnen, tekopp og en god bok når regnet og høststormer uler rundt hushjørnene. :D 

God vinterdyne er et must! Jeg elsker ulldyna mi som er 6,5 kg tung og pakker meg godt inn om natten. Dun blir for lett for meg og faktisk litt klamt selv om det er naturmateriale det også. Men en deilig dundyne er topp!

Egentlig var det meninga å poste dette på psykiatriforumet, men postet feil. Det var nemlig ment som et noe depressivt innlegg. Depressive tanker jeg ville ha ut, og så blir det i stedet til en tråd om hvorvidt man liker høsten eller ei og om hvilken årstid som man liker best/verst, og det fra friske personer. Det var ment filosofisk også, med depressivt tankegods. 

Trådstarter. 

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Egentlig var det meninga å poste dette på psykiatriforumet, men postet feil. Det var nemlig ment som et noe depressivt innlegg. Depressive tanker jeg ville ha ut, og så blir det i stedet til en tråd om hvorvidt man liker høsten eller ei og om hvilken årstid som man liker best/verst, og det fra friske personer. Det var ment filosofisk også, med depressivt tankegods. 

Trådstarter. 

Ble det for positivt ? 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Trådstarter. 

Nå er ikke jeg spesielt frisk da... bare inni en bedre periode 😊

emilie321 skrev (6 minutter siden):

Nå er ikke jeg spesielt frisk da... bare inni en bedre periode 😊

Med meg er det motsatt. Jeg er spesielt frisk, men inne i en dårligere periode. 

Nicklusheletida skrev (16 minutter siden):

Ble det for positivt ? 

Det ble i det minste en avsporing fra temaet. Nesten alle svarene er ikke svar på det jeg som trådstarter snakker om, men noe helt annet. 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det ble i det minste en avsporing fra temaet. Nesten alle svarene er ikke svar på det jeg som trådstarter snakker om, men noe helt annet. 

Nei, det ble jo ikke avsporing ?

Du spurte : Hvorfor gidder vi ? 

Det har du vel egentlig fått svar på ?  Vi gidder fordi vi ser mye positivt med høsten og hvis vi ikke gidder ( du vet hva det betyr ? ), så kan vi ikke se frem mot en ny vår heller . 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...