Gå til innhold

Kupton. Trening mot GAD - hvilken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Småbarnsmamma2021 skrev (22 timer siden):

Har GAD og panikkangst.
Hvilken form for trening har best dokumentert effekt?

Styrketrening eller løping? 

Er ikke kupton, men sliter med det samme selv. Spesielt panikk-angst. For meg har styrketrening og fjelltur hjelpt. 

Jeg har kun lest forskningsartikler om kondisjonstrening - flere av dem er norske. Kondisjonstrening hjelper - særlig for de som har dårlig kondisjon. Om jeg skal komme med en kvalifisert synsing, vil jeg si at litt av hvert er best. 

Så bør en også huske på nivået under trening - mosjon. Særlig lystfylte aktiviteter der den bruker kroppen vil være bra. Bra også fordi en får vendt oppmerksomheten utover i stedet for innover mot seg selv.

Her er en studie som viser at fysisk aktivitet hjelper mot angst. I denne studien kunne en ikke finne at mer intensiv trening (jogging) var bedre enn mindre intensiv (rask gange).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...