Gå til innhold

Kupton - økning av paranoia og annen forverring?

Anbefalte innlegg

Har tidligere skrevet at jeg nylig ble diagnostisert med bipolar, har traumeproblemer og paranoia. Siste tiden har jeg begynt å få tanker om at tankene mine kan høres/leses av andre, har noen ganger problemer med å følge med på hvilken dag det er og har tanker om at noen må dø for å hindre at ting forverres for meg (heldigvis siste er bare sporadisk foreløpig). De tre ting har jeg ikke tidligere hatt. Jeg er blitt henvist til psykiater med avtale, men tar jo litt tid før jeg får svar. Er det forverring slik jeg tror og hvordan hindre en eventuell utvikling av det? Har slitt noe med traumer siden 1999 og ble retraumatisert i perioden 2014 - 2016 og det var da paranoiaen begynte. Økning av symptomer kom for kort tid siden. Har hele tiden blitt nektet hjelp for traumer av DPS med begrunnelse om at jeg har brukerstyrt seng som de mener er godt nok. Kan ubehandlede traumer og senere retraumatisering være årsaken til økningen av paranoiaen jeg opplever?  

Fortsetter under...

aa-k-j skrev (1 time siden):

og har tanker om at noen må dø for å hindre at ting forverres for meg (heldigvis siste er bare sporadisk foreløpig).

Hvem er "noen"? Noen du kjenner? Hvis ikke så kan du trøste deg med at noen dør hver eneste dag, hvert minutt. 

Hvis det er en bestemt person du tenker at må dø for at du skal få det bedre må du være obs på om tankene utviklet seg videre. Kan bli skummelt. 

Anonymkode: e69b5...165

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvem er "noen"? Noen du kjenner? Hvis ikke så kan du trøste deg med at noen dør hver eneste dag, hvert minutt. 

Hvis det er en bestemt person du tenker at må dø for at du skal få det bedre må du være obs på om tankene utviklet seg videre. Kan bli skummelt. 

Ja er spesifikke personer dessverre 😕 heldigvis ikke noen jeg kjenner personlig, men jeg vet hvem de er og de vet hvem jeg er. 

aa-k-j skrev (2 minutter siden):

Ja er spesifikke personer dessverre 😕 heldigvis ikke noen jeg kjenner personlig, men jeg vet hvem de er og de vet hvem jeg er. 

Ok. Begynner du å høre eller føle at du må rydde dem av veien må du søke hjelp. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ok. Begynner du å høre eller føle at du må rydde dem av veien må du søke hjelp. 

Er blitt henvist til psykiater med avtale, men fastlegen måtte sende vanlig brev så kan ta tid før jeg får svar. Jeg sa til fastlegen at paranoiaen var begynt å bli verre og tror den skrev det i henvisningen. Jeg skal snart kjøpe meg ny seng så prøver å ha fokus på det nå og se om det hjelper å skyve det vekk litt. Det er tanker og følelser om at de saboterer med vilje mot meg og er derfor de må vekk.

Endret av aa-k-j

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...