Gå til innhold

Er tiden inne for å få hjelp? Vært for sterk for lenge?

Anbefalte innlegg

Hei.
Kort fortalt har jeg hatt en barndom med mye rus. Mamma begynte med amfetamin da jeg var 7 år. Vi flytter til pappa, hvor det var mye alkohol, lite økonomi (husker flere ganger vi tre barna ikke hadde mat, Strømmen gikk, og vi var på "søppla" for å finne kobber. To søsken som har død av overdose, og en som nå er i aktiv rus. Har alltid vært den "sterke"! Er det på tide å søke hjelp? Livredd for å bare braste i gråt. Har god utdanning, jobb og familie. Men ting begynner å briste. Har begynt å drikke i smug (ikke mye, men alt for mye enn det jeg pleide å drikke!). Føler ikke jeg er godt nok, og de vonde følelsene kommer mer og mer frem) 

Fortsetter under...

Huff, så trist å lese! 

Ja, jeg synes at du må søke hjelp nå. Blant annet er du dessverre arvelig belastet (genetisk og miljømessig) mtp rusavhengighet, så jeg anbefaler deg på det sterkeste å søke hjelp før det hele eskalerer og skaper store problemer for deg selv og familien din. Håper du har en god fastlege som kan hjelpe deg videre. 

Mette91 skrev (5 timer siden):

Hei.
Kort fortalt har jeg hatt en barndom med mye rus. Mamma begynte med amfetamin da jeg var 7 år. Vi flytter til pappa, hvor det var mye alkohol, lite økonomi (husker flere ganger vi tre barna ikke hadde mat, Strømmen gikk, og vi var på "søppla" for å finne kobber. To søsken som har død av overdose, og en som nå er i aktiv rus. Har alltid vært den "sterke"! Er det på tide å søke hjelp? Livredd for å bare braste i gråt. Har god utdanning, jobb og familie. Men ting begynner å briste. Har begynt å drikke i smug (ikke mye, men alt for mye enn det jeg pleide å drikke!). Føler ikke jeg er godt nok, og de vonde følelsene kommer mer og mer frem) 

Ja, det er på tide. Legg frem dette til fastlegen din, vedkommende vil kunne søke deg til behandling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...