Gå til innhold

ETC igjen... Hvor finner jeg objektiv informasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har etter mange år med unnvikende pf vært i en tilstand med konstant tung depresjon. Før kunne jeg bli veldig deprimert fordi jeg opplevde noe vanskelig, men nå er det permanent tilstand som er tilstede når jeg våkner, selv om det ikke har skjedd noe vanskelig. 

På grunn av dette har jeg begynt en slags prosess hvor jeg trekker meg og bryter kontakt med familie og venner.  Sosial kontakt blir vanskelig når jeg ikke er mentalt tilstede, men lukket inne i en mørk verden hvor andre ikke slipper inn. 

Jeg opplever at depresjon blir en stor hindring for evt behandling av de underliggende årsakene til depresjonen, jeg mangler tilstedeværelse, motivasjon og tro på at noe skulle virke. Jeg er bare likegyldig og selvdestruktiv... 

ETC behandling dukker hele tiden opp som ett alternativ, fordi det etter sigende kan ha en positiv effekt uten at resultatet av behandlingen er avhengig av meg. Da tror jeg på det.. 

Det ligger mye info på nettet, deriblant skremmes det med at kan du kan miste hukommelsen, mens andre har utelukkende positiv erfaring. Min kone er sterk imot og vil ikke at jeg prøve dette... 

Føler at det er vanskelig å ta en beslutning når jeg ikke finner objektiv  informasjon om resultatet av behandlingen, og om hukommelsestap er en reel risiko eller ikke. 

Er det noen her som har prøvd dette, eller vet hvor jeg kan finne riktig informasjon? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg forstår det knytter risiko for hukommelsestap seg til tiden rett forut for og under ETC behandlingen. Man vil uansett ikke risikere at man ikke husker minner om familie, venner og barndom, eller sin utdannelse og arbeidserfaring. 

Skrevet

Ikke det du spurte om, men ketamin kan også være et alternativ om det er noe tilbud om det der du bor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...