Gå til innhold

Drop in vaksine, får man den med en gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ligger i konseptet drop-in at dersom din kommune tilbyr drop-in-vaksinering, betyr det at du bare kan møte opp på vaksinesenteret uten avtale på forhånd. 

Du bør sjekke på kommunens hjemmeside for å finne ut mer om tidspunkt der dette tilbys, om det kun tilbys "restdoser" fra folk som ikke har møtt opp til vanlig time eller om de har mange drop-in-doser, om det tilbys 1. og/eller 2. dose osv. Og om det er kun for kommunens innbyggere eller om også folk som oppholder seg der over lengre tid kan få vaksine etc. Jeg regner med at du må legitimere deg ved oppmøte. Det kan også hende at det er kø når du kommer dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Går jeg bare og får den? Og fikk du dårlig bivirkning etterpå? 

Anonymkode: 95b35...825

"Dårlig bivirkning", hva er det? Motsatte av "bra bivirkning"?

Anonymkode: e440e...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2021 den 13.42):

"Dårlig bivirkning", hva er det? Motsatte av "bra bivirkning"?

Anonymkode: e440e...2c3

Ja, at jeg blir syk. Evt ikke blir meg selv etterpå

Anonymkode: 95b35...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2021 den 21.13):

Og fikk du dårlig bivirkning etterpå? 

Verken jeg, mannen min eller vår voksne sønn merket noe som helst, bortsett fra ømhet i armen de stakk i. Det varierte hvor lenge vi kjente det i armen, men hvis du regner vaksinedagen som dag 0, var det borte for alle på dag 2. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Evt ikke blir meg selv etterpå

Akkurat den risikoen er svært nær null, hvis du da ikke har et veldig anstrengt forhold til sprøyter og pleier å bli helt satt ut når du må ta en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2021 den 21.13):

Går jeg bare og får den? Og fikk du dårlig bivirkning etterpå? 

Anonymkode: 95b35...825

Jeg fikk moderna i dag og har fått beskjed om at jeg må vente i 4 uker før jeg kan ta neste dose. Jeg kan om 4 uker gå på drop in sa de. 

Anonymkode: 9a67a...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...