AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Hei, Jeg har brukt sobril i forbindelse med seponeringsforsøk av antidepressiva høsten 2020. Fikk panikklidelse og angstlidelsen min tok en annen form. Har brukt sobril daglig siden desember i fjor. Dette for å holde hodet over vann slik at jeg har klart å spise, sove osv.. Dosene har vært svært lave. Maks en tablett per dag, men gjennomsnitt 5 mg per dag. Hadde pauser på opptil 20 dager i både mars og april. Fra mai bytte av SSRI og noe økt angst. Har tatt 2,5 mg (en kvart tablett) v sengetid for å sikre god søvn. På dagtid har jeg de to siste ukene brukt atarax. Ønsker å komme meg helt vekk fra sobril, men opplever at jeg "stresser" rundt symptomer v nedtrapping. Har forsøkt å dele en kvart tablett i to deler, den ene deler smuldrer opp og jeg sitter igjen med kanskje 1g. Tenkte å bruke det i en uke før jeg slutter helt. Det er kanskje den psykiske avhengigheten jeg kjenner mest på - da jeg blir urolig v sengetid når jeg vet jeg ikke har tatt (har forsøkt i et par netter og endte opp m angstanfall). Spørsmål: Hvor lenge burde jeg bruke lavest mulig dose før jeg kutter helt ut Hvor lenge er sobril i kroppen etter man har sluttet? Dersom man får økt angst en periode etter medisinslutt, hvor lenge vil dette vare? Anonymkode: 76194...2b7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462360-kupton-andre-nedtrapping-sobril-halveringstid-abstinens-mm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 26. august 2021 Del Skrevet 26. august 2021 (endret) Dette kan virke litt provoserende for noen som ikke er vant til tanken. Om noen hadde gitt deg en C-vitamin og sagt at det var Sobril, hadde du hatt samme effekt av den som det lille du tar nå av Sobril. Dvs. at den effekten du får er mer en placeboeffekt enn en reell effekt. Kan det hjelpe deg å vite dette? Jeg vet ikke... Men å vite at du egentlig har styrken i deg hver eneste kveld når du tror du har tatt en Sobril... Tro kan flytte fjell Off topic, men litt samme sak. Jeg har selv kuttet en høy dosemg OxyContin ned til 30 mg i døgndose over natten siden søndag på eget initiativ, og kombinerer da Paracet, men det er egentlig svak evidens for at Paracet gir god smertelindring i kombinasjon med opioider. Om det fungerer for meg, er det kanskje OK om det er en placeboeffekt inni bildet? Jeg forsøker å fokusere på fordelene det er å gå på mindre dose OxyContin. Jeg føler meg mer opplagt og mer våken, men har helt klart mer smerter... Men smerter er ikke farlig. På samme måte som at angst er ikke farlig. Begge deler er bare svært ubehagelig og vi ønsker å komme oss bort fra det. Derfor inntar vi disse tablettene. Endret 26. august 2021 av Eva Sofie 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/462360-kupton-andre-nedtrapping-sobril-halveringstid-abstinens-mm/#findComment-4054507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.