Gå til innhold

Skulle ønske jeg bare kunne nullstille meg, se meg selv utenfra og plante gode følelser i meg selv!

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Tenkte å ta denne som anonym, men det vil avsløres i tråden likevel så kan like gjerne stå frem. 
Når jeg snakker med psykologen så kjenner jeg ikke disse hatske følelsene. Hun kjenner meg ikke, hun ser meg utenfra. Folk jeg blir kjent med i livet ser meg bare utenfra. Det er kun jeg som vet min historie som hater meg selv sånn. Så hvorfor er det så vanskelig å bare glemme det vonde? Jeg hater meg selv mer enn de fleste tydeligvis. Til og med andre som jeg vet har oppleve overgrep, mishandling fra foreldre osv har godtatt seg å finne seg kjæreste. 

Hvorfor har jeg så mye selvhat? Er det kanskje bare en grunnleggende følelse som jeg må ha?

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Tenkte å ta denne som anonym, men det vil avsløres i tråden likevel så kan like gjerne stå frem. 
Når jeg snakker med psykologen så kjenner jeg ikke disse hatske følelsene. Hun kjenner meg ikke, hun ser meg utenfra. Folk jeg blir kjent med i livet ser meg bare utenfra. Det er kun jeg som vet min historie som hater meg selv sånn. Så hvorfor er det så vanskelig å bare glemme det vonde? Jeg hater meg selv mer enn de fleste tydeligvis. Til og med andre som jeg vet har oppleve overgrep, mishandling fra foreldre osv har godtatt seg å finne seg kjæreste. 

Hvorfor har jeg så mye selvhat? Er det kanskje bare en grunnleggende følelse som jeg må ha?

Det finnes bøker om å lære seg selv-medfølelse. Kanskje noe å de nærmere på? Å bli bevisst på og praktisere dette kan bidra til å redusere det nesten konstante selvhatet du kjenner på. 

https://psykiskhelse.no/bladet/2016/selvmedfolelse-overdreven-selvkritikk-gjor-vondt-verre

Anonymkode: 6045c...8bd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...