Gå til innhold

Søvn - finnes det medisiner man kan ta ved behov (ikke fast)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover som regel 1-5 timer hver natt. Har gjort det over flere måneder nå med dager innimellom der jeg klarer å sove litt mer. Kroppen min takler ikke så lite søvn.

Jeg får sove raskt, men våkner etter ca 1 time og tror det er morgen. Får av og til sovne igjen etter noen timer, og kan da sove 2-3 timer. kroppen min er på vakt hele tiden, jeg har mareritt og flashbacks. Når jeg våkner vibrerer kroppen min og jeg føler meg fanget. Ikke utredet for ptsd, har tidligere reagert med mani på AD.

Finnes det medisiner som kan hjelpe meg å sove mer enn noen timer av gangen som ikke gir hangover? Jeg er avhengig av å være på jobb for å ikke bli dårligere enn jeg er nå, får problemer med å komme meg på jobb med hangover. Har forsøkt å snakke med fastlegen om det, men han foreslår medisiner jeg tidligere har fått beskjed av psykiater om å ikke ta pga kraftig reaksjoner. (Seroquel og Venlafaxin/remeron). Han er åpen for andre forslag, men han har ikke forslag til hva jeg kan prøve selv. 

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og trenger innspill fra andre med mer erfaring. Hva bør jeg foreslå for fastlegen?

Anonymkode: ae0fc...b2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg sover som regel 1-5 timer hver natt. Har gjort det over flere måneder nå med dager innimellom der jeg klarer å sove litt mer. Kroppen min takler ikke så lite søvn.

Jeg får sove raskt, men våkner etter ca 1 time og tror det er morgen. Får av og til sovne igjen etter noen timer, og kan da sove 2-3 timer. kroppen min er på vakt hele tiden, jeg har mareritt og flashbacks. Når jeg våkner vibrerer kroppen min og jeg føler meg fanget. Ikke utredet for ptsd, har tidligere reagert med mani på AD.

Finnes det medisiner som kan hjelpe meg å sove mer enn noen timer av gangen som ikke gir hangover? Jeg er avhengig av å være på jobb for å ikke bli dårligere enn jeg er nå, får problemer med å komme meg på jobb med hangover. Har forsøkt å snakke med fastlegen om det, men han foreslår medisiner jeg tidligere har fått beskjed av psykiater om å ikke ta pga kraftig reaksjoner. (Seroquel og Venlafaxin/remeron). Han er åpen for andre forslag, men han har ikke forslag til hva jeg kan prøve selv. 

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og trenger innspill fra andre med mer erfaring. Hva bør jeg foreslå for fastlegen?

Anonymkode: ae0fc...b2c

Benzo. Har også sovet veldig dårlig siste tiden og vært veldig uopplagt på dagtid, tok 5mg Diazepam i går kveld og sov som en stein i natt. Lenge siden jeg har følt meg så våken og opplagt.

Anonymkode: b3bf2...8d5

Skrevet

Benzo kan fungere veldig godt, men man skal ha respekt for avhengighetsfaren ved det og helst bruke det i kortere perioder. 

Jeg tenkte på Vallergan (antihistamin), hvis ikke du har forsøkt det før. Mange sover godt på den. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...