Gå til innhold

Kupton og andre: Søvn, medisiner, utfordringer

Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg tar en liten dose seroquel, og en 100mg seroquel depot, minipress, imovane, 20mg alimenazin kapsel og pramiprexole (rastløse bein) 

Før var jeg plaget mye med rastløse bein men etter vanlig seroquel ble byttet til depot så har det blitt mye mindre av det. 

Jeg har kptsd, depresjon og dissosiativ lidelse. Sliter mye med søvnen. 

I korte perioder før har jeg hatt mye nattesvette. Har tenkt det var syklisk men har spiral, ikke mensen og det kom uavhengig av dette. De siste månedene har det at jeg svetter om natten eksplodert. (Med noen netter med unntak). Det er så gale at det renner av meg, jeg må skifte pysj som er klissblaut 4-5 ganger på det verste, bytte dyne og pute og sover om mulig enda dårligere enn før. Jeg er kliss blaut i håret også, spesielt bak i nakken. 

Kan noen av disse medisinene gi slik nattesvette? Er inne i en veldig stressende periode med tøff behandling, etc, men kan man svette som dette om natten pga angst/stress/mareritt? Jeg husker ikke mareritt men har mye uro/kribling.

Jeg har latent hypotyreose som de ikke vil medisinere da jeg for 1 år siden tok for mye levaxin over en lengre periode. Fryser på dagtid. Kan en TSH på 8 og fT4 i nedre referansenivå gi slike symptomer? Men skulle tro jeg da kom til å fryse om nettene og? (Har spiseforstyrrelse og etter de tok fra meg levaxinen har jeg gått opp ca 5kg på ca samme kost) Er nå ca normalvektig. 

Og en siste ting: Finnes det noe mer /annet jeg kan ta for søvn? Er våken store deler av natten (spesielt de nettene jeg svetter sånn, sovner og våkner under én time etterpå gjennomblaut). Kan kjenne litt hangover på morgen men blitt bedre. Melatonin er nevnt men tar jo alimemazin? 

ps: kan ikke ta noe som kan økerastløse bein og må kunne ha mulighet til å kjøre bil.

Anonymkode: cab54...e1b

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...