Gå til innhold

Hvorfor brukes ap for de med autisme? Er det samme del av hjernen som er aktiv hos psykotiske og autistiske?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Skrevet

Virker som mange her mener jeg bør prøve zypexa. 
Gjør det også så man bryr seg mindre om hva andre mener? Får mindre angst? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler ikke om diagnosen din. Det handler om at du har såpass mye tankekjør og sånt. Det kunne vært verdt å prøve. 

Jeg tar ikke antipsykotisk fordi jeg har blant annet Asperger. Jeg tar det for å redusere tankekjør, finne ro og for å få sove på kvelden.

Skrevet

Autisme er egentlig bare kronisk psykose. 

Anonymkode: 3dd17...a0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tull.

Skrevet
kupton skrev (Akkurat nå):

Tull.

Det vet ikke du. Du har aldri opplevd autismehelvete så du vet ikke forskjellen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det vet ikke du. Du har aldri opplevd autismehelvete så du vet ikke forskjellen. 

Når verdens fremste psykiatere og psykologer har bestemt at dette skal være en egen diagnose forskjellig fra psykose, er det ikke tatt helt ut av det blå, men er basert på grundig vitenskap.

Skrevet
kupton skrev (21 minutter siden):

Når verdens fremste psykiatere og psykologer har bestemt at dette skal være en egen diagnose forskjellig fra psykose, er det ikke tatt helt ut av det blå, men er basert på grundig vitenskap.

Nå holder det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå holder det. 

Nå tuller du veldig.

Anonymkode: 690c2...9f6

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg ble sendt på TIPS for å sjekke psykose fordi behandlerne ville bekrefte/utelukke det så da er det ikke det samme! Jeg har ikke psykose, men jeg har trekk. Har sett psykotiske og de sitter virkelig og snakker til ting som ikke er der, de kan møte blikket ditt og svare deg selv om du ikke snakket til dem...

UtakknemligDiva
Skrevet

Hva i hjernen min er det som er overaktivt? Jeg sitter hjemme nå og venter på at tøf skal blinladet så skal jeg ut igjen og være der flere timer. Når jeg har vært i jobb og slik så blir det veldig redusert. 

Men jeg er livredd for at dette skal innhente meg også i arbeidslivet, så samme hvor opptatt jeg er med ting så vil jeg ikke få fred? Hører ikke stemmer og slik, men forstår hvor grusomt dette må være.. jeg får tanker på samme måte som noen hører stemmer. Jeg begynner på en måte å diskutere med meg selv i hodet mitt.

UtakknemligDiva
Skrevet

Hva går ap medisinen på i hjernen? Hvordan kan den bremse tankekjør?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...