Gå til innhold

Tenk å ikke ha en eneste venn, ingen familie, absolutt ingen som bryr seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man lov til å ønske å være død da?

Anonymkode: 137ab...dd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada det har man.

Anonymkode: 1b9bc...07e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

jada det har man.

Har man lov til å gjøre noe med det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har man lov til å gjøre noe med det.

Det er ikke ulovlig å ta sitt eget liv om det er det du mener.

Skrevet

Ja har man ingen i livet sitt så har man lov til å være lei seg. 

Men har man derimot fullspekket liv så er det ikke greit. Da er det bare teit. 

Anonymkode: 822f2...4a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da jeg flyttet til den byen jeg nå bor i, så hadde jeg ingen venner eller bekjente (hadde riktignok familie et stykke unna) Tok selv kontakt med et lavterskel tilbud og etterhvert fikk jeg to venner + mange bekjente. Så det går an å snu en ensom tilværelse til en mer aktiv og sosial. Så istedenfor å ønske seg død, så kan en prøve å få en litt bedre hverdag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke ulovlig å ta sitt eget liv om det er det du mener.

Det er ikke lov å ta sitt eget liv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tankene dine eier du selv, men hva mener du med at du har ingen?

Skrevet
Savannah skrev (6 minutter siden):

Ikke? Blir man straffet om man gjør det? Jeg har tre selvmordsforsøk bak meg og jeg ble aldri straffet for det. Den ene gangen takket jeg ja til en innleggelse på psykiatrisk en ukes tid og de to siste gangene ble jeg skrevet ut fra somatisk så fort jeg kunne stå på bena.

Skrevet
Savannah skrev (50 minutter siden):

Sant det. Man får jo effektuert dødsstraff av slikt. 

Anonymkode: c36ec...cd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke? Blir man straffet om man gjør det? Jeg har tre selvmordsforsøk bak meg og jeg ble aldri straffet for det. Den ene gangen takket jeg ja til en innleggelse på psykiatrisk en ukes tid og de to siste gangene ble jeg skrevet ut fra somatisk så fort jeg kunne stå på bena.

Du kan ikke bli straffet hvis du lykkes med å ta ditt eget liv, og som du selv skriver så blir man ikke stilt for retten for forsøk.  Jeg håper du har det bedre nå og aldri vil prøve igjen.

Skrevet
Savannah skrev (22 timer siden):

Tankene dine eier du selv, men hva mener du med at du har ingen?

Mener akkurat det jeg skriver. Dør jeg hjemme kan jeg bli liggende i årevis før det blir oppdaget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mener akkurat det jeg skriver. Dør jeg hjemme kan jeg bli liggende i årevis før det blir oppdaget.

Høres veldig ensomt ut ❤️ Hva tror du kan gjøres slik at du får mer kontakt med andre? 

Anonymkode: c3a29...fca

Skrevet

Dette er kos med negativitet. 

Klarer du å skrive på et forum, klarer du å benytte en av de tallrike måtene folk blir kjent på. Selv om du er autist.

Skrevet
ISW skrev (4 minutter siden):

Klarer du å skrive på et forum, klarer du å benytte en av de tallrike måtene folk blir kjent på. Selv om du er autist.

Den type menneske er ikke interessert i å prøve å bli kjent med folk utenfor hjemmet og legge i det arbeidet de tar å skape en relasjon. De er misfornøyde over at ingen ringer på døra og tilbyr seg å være den nye bestevennen dere som alltid skal invitere og ta initiativ. 

Jeg har sånne mennesker i min familie og det er utrolig slitsomt. 

Skrevet
ISW skrev (21 minutter siden):

Dette vet du INGEN TING om. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Den type menneske er ikke interessert i å prøve å bli kjent med folk utenfor hjemmet og legge i det arbeidet de tar å skape en relasjon. De er misfornøyde over at ingen ringer på døra og tilbyr seg å være den nye bestevennen dere som alltid skal invitere og ta initiativ. 

Jeg har sånne mennesker i min familie og det er utrolig slitsomt. 

Noen er så autistiske at vi ikke forstår oss på folk og andre bare trekker seg unna. Sånn har det alltid vært. Har aldri hatt venner.  

Skrevet

Om du er så sosialt tilbakestående som autist(eller av andre grunner) at du ikke er istand til å ha noen relasjoner til noen så må du ta til takke med å leve livet alene. Folk orker ikke å kaste bort tiden på mennesker uten sosiale antenner .

Skrevet

Eventuelt får du be om støttekontakt som kan hjelpe deg i sosiale situasjoner og gi deg trening på sosialt samspill. Om det heller ikke fungerer så er det ihvertfall noen som er sammen med deg.

Aspergers Inc.
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du er så sosialt tilbakestående som autist(eller av andre grunner) at du ikke er istand til å ha noen relasjoner til noen så må du ta til takke med å leve livet alene. Folk orker ikke å kaste bort tiden på mennesker uten sosiale antenner .

Det er nok ikke så rart at autister lever 20-30 år kortere enn folk flest.

https://autismenyheter.no/autister-dor-tidligere-enn-ikkeautister/

Denne artikkelen, rapporterer 54 år som gjennomsnittlig levealder for autister.

For enkelte grupper, særlig de som er kategorisert som å ha Asperger syndrom eller som blir sett på som høytfungerende, er selvmord en viktig årsak til mange tidlige dødsfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...