Gå til innhold

Jeg har så mange rare tanker kan det være svulst og ikke psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en skikkelig uvirkelighetsfølelse i dag med en del depresjonssymptomer i tillegg. Jeg får rare tanker og ideer om at jeg ikke er ekte, verden er ikke ekte, redd for at blokka jeg bor i skulle være borte når jeg kom hjem og har en følelse av at noen driver å tuller med humøret mitt. Sitter og trykker på knapper for å styre at jeg føler meg veldig bra også sikkelig dårlig igjen sitter og synes det er gøy å tulle med meg på den måten.

Jeg hører jo selv at det høres helt dumt ut så jeg er ikke psykotisk. Men kan det hende at jeg har en svulst i hjernen. Jeg bare forstår ikke at det kan være noe psykisk jeg har bare hatt en depressiv episode og nå føler jeg at det går nedover igjen. Men kan det være derfor jeg tenker sånn? Tenk om det er en svulst som gjør at jeg har så mange rare tanker i hodet.

Anonymkode: 20505...1fc

Fortsetter under...

Skrevet

Man kan ha psykotiske symptomer uten at det bryter ut i full psykose. Man kan også ha vrangforestillinger, men være usikker på om det er reelt eller om man er på bærtur. 

Hvorvidt det er tilfellet med deg kan jeg ikke spekulere i da jeg ikke kan nok om dette, men slikt er veldig plagsomt så hvis det ikke gir seg ville jeg kanskje tatt en tur til legen. 

Jeg tenker dog det er mer sannsynlig at det er symptomer på psykose framfor en hjernesvulst, men igjen er det jo noe å ta med legen.

Skrevet
  Glitter skrev (På 6.9.2021 den 15.30):

Man kan ha psykotiske symptomer uten at det bryter ut i full psykose. Man kan også ha vrangforestillinger, men være usikker på om det er reelt eller om man er på bærtur. 

Hvorvidt det er tilfellet med deg kan jeg ikke spekulere i da jeg ikke kan nok om dette, men slikt er veldig plagsomt så hvis det ikke gir seg ville jeg kanskje tatt en tur til legen. 

Jeg tenker dog det er mer sannsynlig at det er symptomer på psykose framfor en hjernesvulst, men igjen er det jo noe å ta med legen.

Ekspander  

Jeg har sagt det til behandler og sånn men lurer faktisk på om dette er kreft i hjernen. Jeg har bare hatt sikkelig noia i dag. 

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 15.49):

Jeg har sagt det til behandler og sånn men lurer faktisk på om dette er kreft i hjernen. Jeg har bare hatt sikkelig noia i dag. 

Ekspander  

Skjønner. Det er ikke godt. Er vel ikke så mye jeg kan si for å berolige deg, men er jo andre her på forumet som kanskje kan det. 

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 15.01):

Men kan det hende at jeg har en svulst i hjernen.

Ekspander  

Du har ingen typiske symptomer på det.

Skrevet
  laban skrev (På 6.9.2021 den 17.20):

Du har ingen typiske symptomer på det.

Ekspander  

Men hvorfor har jeg alle disse rare tankene da? Burde jeg ikke sjekke om jeg har svulst?

Annonse

Skrevet (endret)
  AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 17.26):

Men hvorfor har jeg alle disse rare tankene da? Burde jeg ikke sjekke om jeg har svulst?

Ekspander  

Jeg har også sånne tanker av og til. Og lette vrangforestillinger/virkelighetsbrist. Det skjer alltid i forbindelse med depresjon og kaos i hodet mitt så det er bare litt psykotiske symptomer. Men har kun brutt ut i psykose når jeg i tillegg har ruset meg. Men det er nå det behandler sier det er. Lette symptomer på det, uten at det er psykose. 

Og det er absolutt ikke hjernesvulst. Har hatt både MR og CT av hodet av andre grunner.

Jeg vet ikke akkurat hvor sterkt dette oppleves for deg da, så mulig du har det sterkere enn meg. Kan du ta det opp med din behandler på nytt?

Endret av Glitter
Skrevet
  Glitter skrev (På 6.9.2021 den 17.30):

Jeg har også sånne tanker av og til. Og lette vrangforestillinger/virkelighetsbrist. Det skjer alltid i forbindelse med depresjon og kaos i hodet mitt så det er bare litt psykotiske symptomer. Men har kun brutt ut i psykose når jeg i tillegg har ruset meg. Men det er nå det behandler sier det er. Lette symptomer på det, uten at det er psykose. 

Og det er absolutt ikke hjernesvulst. Har hatt både MR og CT av hodet av andre grunner.

Jeg vet ikke akkurat hvor sterkt dette oppleves for deg da, så mulig du har det sterkere enn meg. Kan du ta det opp med din behandler på nytt?

Ekspander  

Akkurat det med svulst har jeg ikke tatt opp men de andre tankene har jeg tatt opp og det virker som hun tar det på alvor. Det er bare lenge å vente til onsdag når man har sånn noia. Ahhh jeg hater hjernen min!

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 17.36):

Akkurat det med svulst har jeg ikke tatt opp men de andre tankene har jeg tatt opp og det virker som hun tar det på alvor. Det er bare lenge å vente til onsdag når man har sånn noia. Ahhh jeg hater hjernen min!

Ekspander  

Så bra hun tar deg på alvor! Forstår dette er vanskelig. 

Men det er aller mest sannsynlig psykisk betinget slik jeg ser det. Men det er bare meg da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...