Gå til innhold

Hvordan takler du å være uønsket av noen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg velger å stille dette spørsmålet for sikkerhets skyld så jeg er sikker på om jeg har forstått svaret ditt rett.

Med «samme svar»: mente du at du svarte på at man holder ut følelser som ikke er reelle slik jeg forstår det første svaret ditt?  eller svarte du på spørsmålet mitt om hvordan man takler ting som er reelle og ikke er bare følelser? 

Anonymkode: a4619...839

Det at du er så opprørt over at noen avviser deg, er en følelsesmessig reaksjon. Denne reaksjonen roer seg med litt tid. 

Hva du så skal gjøre med det "som er reelt" avhenger jo av hvilke problemer det skaper for deg? Blir du sagt opp på jobben, så er løsningen å finne ny jobb. Er det en venn som ikke lenger ønsker kontakt, så løsningen å forholde seg til andre mennesker i stedet og å gjøre ting på egenhånd. Det finnes ingen generell løsning på hvordan man takler ting som er reelle, - løsningen vil jo alltid avhenge av hva problemet er som skal løses. 

Fortsetter under...

frosken skrev (10 minutter siden):

Hvis noen ikke ønsker å ha kontakt med deg, så må du jo bare takle livet uten den personen. Hvorfor tenker du at du trenger noen å snakke med som skal hjelpe deg med dette? Hva er det som blir problematisk?

Fordi det har med at jeg føler meg fæl og stygg osv å gjøre. Jeg må ha hjelp til å takle den delen. At vedkommede ikke vil vite av meg mer må jeg bare akseptere. og jeg forstår hen også. 

frosken skrev (8 minutter siden):

Det at du er så opprørt over at noen avviser deg, er en følelsesmessig reaksjon. Denne reaksjonen roer seg med litt tid. 

Hva du så skal gjøre med det "som er reelt" avhenger jo av hvilke problemer det skaper for deg? Blir du sagt opp på jobben, så er løsningen å finne ny jobb. Er det en venn som ikke lenger ønsker kontakt, så løsningen å forholde seg til andre mennesker i stedet og å gjøre ting på egenhånd. Det finnes ingen generell løsning på hvordan man takler ting som er reelle, - løsningen vil jo alltid avhenge av hva problemet er som skal løses. 

Skjønner. Takk for at du bryr deg.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi det har med at jeg føler meg fæl og stygg osv å gjøre. Jeg må ha hjelp til å takle den delen. At vedkommede ikke vil vite av meg mer må jeg bare akseptere. og jeg forstår hen også. 

På hvilken måte er det du må ha hjelp til dette? Og hva slags hjelp?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Jeg blir ikke det hver gang. Hadde jeg bllt det hadde jeg vært syk mange ganger. Men situasjonen jeg er nå er veldig alvorlig og jeg er på vei nedover pga lite søvn bl.a. Jeg har sovet lite de to siste nettene. Jeg har problemer med å sovne fordi jeg har hjertebank, er urolig og har vondt i magen og mAnge tanker, og jeg våkner med det flere ganger om natta med det samme. I går dro jeg hjem fra jobb, og mannen min lurer på hva som skjer med meg. Jeg begynner å bli tenmwllg utslitt og utafor.

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Til å lære meg å håndtere alt. 

Problemet er ikke at jeg har mistet hen, det skal jeg takle, og jeg vil heller ikke ha noen i livet mitt som ikke vil ha meg der. Men det er alt rundt det. Det har med selvbilde og mye annet å gjøre. 

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Toget har gått fra meg, ingen vits å kjempe mer. Takk til alle som forsøkte å hjelpe meg. 

Ok. Det er ditt liv, ditt valg.

Anonymkode: ce545...ae4

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Toget har gått fra meg, ingen vits å kjempe mer. Takk til alle som forsøkte å hjelpe meg. 

ja du, tenk om vi alle skulle hatt den innstillingen :) 

Anonymkode: 28e11...99c

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg blir ikke det hver gang. Hadde jeg bllt det hadde jeg vært syk mange ganger. Men situasjonen jeg er nå er veldig alvorlig og jeg er på vei nedover pga lite søvn bl.a. Jeg har sovet lite de to siste nettene. Jeg har problemer med å sovne fordi jeg har hjertebank, er urolig og har vondt i magen og mAnge tanker, og jeg våkner med det flere ganger om natta med det samme. I går dro jeg hjem fra jobb, og mannen min lurer på hva som skjer med meg. Jeg begynner å bli tenmwllg utslitt og utafor.

For meg høres det ikke ut som om du beskriver noe som er "veldig alvorlig". For meg høres det ut som om du er frustrert og såret over å ha blitt avvist. Det er ikke farlig med vonde følelser, selv om det kan være ubehagelig noen dager. 

Annonse

frosken skrev (12 timer siden):

For meg høres det ikke ut som om du beskriver noe som er "veldig alvorlig". For meg høres det ut som om du er frustrert og såret over å ha blitt avvist. Det er ikke farlig med vonde følelser, selv om det kan være ubehagelig noen dager. 

Jeg forventer ikke at du forstår hvordan det er.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg forventer ikke at du forstår hvordan det er.

Det er jo umulig å svare på når vi ikke vet hva som har skjedd. Vi vet jo ikke om du har fått sparken, har blitt avvist ved et sykeleie, har ikke blitt invitert i en bursdag eller uønsket på fotball-laget... Nei, du trenger selvfølgelig ikke utdype hva det dreier seg om, men det er vanskelig å gi et svar når man ikke aner hva du egentlig snakker om.

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det er jo umulig å svare på når vi ikke vet hva som har skjedd. Vi vet jo ikke om du har fått sparken, har blitt avvist ved et sykeleie, har ikke blitt invitert i en bursdag eller uønsket på fotball-laget... Nei, du trenger selvfølgelig ikke utdype hva det dreier seg om, men det er vanskelig å gi et svar når man ikke aner hva du egentlig snakker om.

Det forstår jeg, så jeg legger tråden død for min del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...