Gå til innhold

Er pms ens egen skyld?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At en er i sine hormoners vold og går helt i svart og mister kontrollen når ting butter i mot.. hver mnd.. Jeg orker ikke å ha det sånn lenger, jeg skyver også andre unna meg. Hva slags behandling finnes?

Anonymkode: cd780...7ef

Tro meg, jeg vet hvordan det er. Sliter med det samme selv. Skyver folk unna, jeg blir helt ustabil. For meg hjalp zoloft. Kan taes fra eggløsning til mens starter hver måned og avsluttes når mens kommer. Når det gjelder pms/pmdd så kan ssri taes på denne måten, ofte i lave doser. Snakk med legen din om dette.

Anonymkode: 5a641...aeb

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tro meg, jeg vet hvordan det er. Sliter med det samme selv. Skyver folk unna, jeg blir helt ustabil. For meg hjalp zoloft. Kan taes fra eggløsning til mens starter hver måned og avsluttes når mens kommer. Når det gjelder pms/pmdd så kan ssri taes på denne måten, ofte i lave doser. Snakk med legen din om dette.

Takk for forståelse, det blir litt lettere å håndtere. Når andre føler seg terrorisert må en ta kraftige grep. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for forståelse, det blir litt lettere å håndtere. Når andre føler seg terrorisert må en ta kraftige grep. 

Korreksjon: når en faktisk terroriserer andre og det ikke er bare noe en føler en har gjort. Et grusomt faktum. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Korreksjon: når en faktisk terroriserer andre og det ikke er bare noe en føler en har gjort. Et grusomt faktum. 

Ja det er et grusomt faktum, og det gjør jeg og. Jeg har diagnosen pmdd, det er visst verre enn pms. Men selv om en er styrt av hormoner må en jo gjøre noe med det. Jeg hater meg selv for dette. Jeg ønsker jo ikke terroisere andre, men det er konsekvensen. Og da skyver jeg folk unna og selvbildet blir elendig. En ond sirkel. Håper du får hjelp på en eller annen måte av legen. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja det er et grusomt faktum, og det gjør jeg og. Jeg har diagnosen pmdd, det er visst verre enn pms. Men selv om en er styrt av hormoner må en jo gjøre noe med det. Jeg hater meg selv for dette. Jeg ønsker jo ikke terroisere andre, men det er konsekvensen. Og da skyver jeg folk unna og selvbildet blir elendig. En ond sirkel. Håper du får hjelp på en eller annen måte av legen. 

Takk for deling. Jeg har bestilt time til fastlegen idag. Håper ssri kan tas fast.

Takk for det. Er vi et monster, siden vi oppfører oss som det når alt går galt?

Nei, husker at Kupton skrev en gang her at man kan ikke hjelpe for det, når vi har pms er vi drevne av hormoner. Stemmer det @kupton

Men man bør vel søke behandling for det både får vår egen skyld og andres. 

Nei, husker at Kupton skrev en gang her at man kan ikke hjelpe for det, når vi har pms er vi drevne av hormoner. Stemmer det @kupton? 

Helt enig. Dette er biokjemi. Men som du skriver, den enkelte har et ansvar for å søke hjelp. 

kupton skrev (14 minutter siden):

Helt enig. Dette er biokjemi. Men som du skriver, den enkelte har et ansvar for å søke hjelp. 

Time er bestilt. Da noen sa jeg har terrorisert noen så ble jeg kjemperedd og innså jeg må gjøre noe. Det ble en vekker. 

Annonse

Nei, husker at Kupton skrev en gang her at man kan ikke hjelpe for det, når vi har pms er vi drevne av hormoner. Stemmer det @kupton? 

Takk skal du ha. Jeg har følt meg grusom idag, og jeg har det som deg. En ond sirkel. 

Vet du forresten om SSRI kan tas fast? Jeg har ikke så god erfaring med medisiner som ikke tas fast, jeg glemmer å ta, så det blir en utfordring. 

kupton skrev (38 minutter siden):

Akkurat som i bipolar også, ikke sant? Det er biokjemi som gjør meg irritabel og sint i hypoman fase og ikke noe jeg kan noe for. Godt å vite. 

Anonymkode: 93039...3be

Vet du forresten om SSRI kan tas fast? Jeg har ikke så god erfaring med medisiner som ikke tas fast, jeg glemmer å ta, så det blir en utfordring. 

Ja du kan også ta SSRI fast, de med depresjon bruker å gjøre det. Jeg sliter med depresjon og gikk på zoloft, som er et SSRI, fast hver dag. Jeg hadde veldig lite PMS-symptomer da. Jeg fikk bivirkninger av zoloft jeg ikke kunne leve med, så skal prøve Brintellix nå. Håper den også hjelper på PMS. 

Husk du er ikke et ondt menneske fordi du sliter med PMS og det går utover andre. PMS kan man ikke hjelpe for, men det er bra du søker hjelp🙂ikke så godt å skyve folk unna for en selv heller, selv om det ikke er lett for andre rundt en. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja du kan også ta SSRI fast, de med depresjon bruker å gjøre det. Jeg sliter med depresjon og gikk på zoloft, som er et SSRI, fast hver dag. Jeg hadde veldig lite PMS-symptomer da. Jeg fikk bivirkninger av zoloft jeg ikke kunne leve med, så skal prøve Brintellix nå. Håper den også hjelper på PMS. 

Husk du er ikke et ondt menneske fordi du sliter med PMS og det går utover andre. PMS kan man ikke hjelpe for, men det er bra du søker hjelp🙂ikke så godt å skyve folk unna for en selv heller, selv om det ikke er lett for andre rundt en. 

Tusen takk skal du ha, du har vært til stor hjelp for meg idag. Jeg skal snakke med fastlegen om det. Jeg fikk time om 3 uker. Jeg vil ikke ha det sånn lenger og håper jeg får hjelp for det. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tusen takk skal du ha, du har vært til stor hjelp for meg idag. Jeg skal snakke med fastlegen om det. Jeg fikk time om 3 uker. Jeg vil ikke ha det sånn lenger og håper jeg får hjelp for det. 

Det er veldig bra du oppsøker hjelp for det, kan ikke gå rundt å ha det sånn. Håper du får hjelp med det ja. 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...