Gå til innhold

Har bipolar og kjenner meg så ustabil til tross for medisiner

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar type to og har i det siste kjent meg veldig ustabil. Dette til tross for at jeg går på mye medisiner (to stemningsstabiliserende og en antipsykotika i høyeste dose). Ene øyeblikket er jeg glad og ler nesten for ingenting og neste er jeg trist og vil gråte. Jeg kjenner meg også veldig sint helt uten grunn. Har også en veldig sterk uro innvendig. 

Jeg har prøvd atarax og seroquel men det fungerte ikke. Ellers prøver jeg å være bevisst på når det blir verre eller bedre, men finner ingen sammenheng. Prøver og å avlede meg selv og det fungerer til en viss grad, men ikke godt nok... 

Noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre? Holder på å bli ordentlig gal.

Anonymkode: d3584...e0c

Fortsetter under...

Har det på samme måte selv og er også bipolar. Jeg er veldig ustabil for tida. Er også blitt veldig paranoid nå. Ingen råd å komme med dessverre, for jeg har ikke kontroll på dette. Det styrer seg selv. Ønsker deg likevel god bedring. Og så er det nok lurt å ta kontakt med behandler snart hvis det vedvarer. Lykke til!

Anonymkode: 78160...083

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har det på samme måte selv og er også bipolar. Jeg er veldig ustabil for tida. Er også blitt veldig paranoid nå. Ingen råd å komme med dessverre, for jeg har ikke kontroll på dette. Det styrer seg selv. Ønsker deg likevel god bedring. Og så er det nok lurt å ta kontakt med behandler snart hvis det vedvarer. Lykke til!

Anonymkode: 78160...083

Takk, ønsker deg og lykke til! 

Anonymkode: d3584...e0c

Jeg er også bipolar type to og har for egen del innsett at jeg alltid kommer til å ha ustabile perioder til tross for medisinering. Jeg trodde at det å gå på skole skulle sikre meg stabilitet, men der tok jeg feil. Onkel Bipolar gjør som han vil. Men et triks har jeg lært meg som gjør det litt enklere. Når jeg våkner opp å er trist og lei har jeg tidligere kastet meg inn i diverse gjøremål, gått tur eller på en eller annen måte vært aktiv. Det eneste som skjer er at jeg faller ned som en våt gulvfille og er enda mer nedfor. Nå pleier jeg å sette på ambient musikk og bare sitte rett opp og ned og la tristheten være der. Det blir som en meditasjon. Da klatrer jeg sakte men sikkert opp på et levelig nivå. Kanskje du kan prøve det. Mot oppstemtheten har jeg ingen råd. Da pleier jeg å kontakte psykiateren eller psykologen min. Fastlegen vil ikke ta ansvar for meg da. 

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...