Gå til innhold

Helt sykt at folk kan få utbetalt livsforskring pga uførhet pga en medfødt diagnose

Anbefalte innlegg

De aller fleste med Asperger blir jo uføre så er det ikke litt sykt at noen da får livsforskring fordi de blir uføre? De burde vel visst at de fungerte dårlig nok før det? Jeg fikk avslag fordi jeg hadde vært innlagt på psyken som ungdom til og med. 

Anonymkode: 81dba...4ae

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har vel andre diagnoser i tillegg som gjør at de oppfyller kravene for å få utbetalt livsforsikring. 

Anonymkode: 6280c...fad

Aspergerdiagnose i seg selv gjør jo at man ikke får livsforskring så syns det hørtes rart ut. 

Mulig man kan lure dem ved å unngå å oppgi det da. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aspergerdiagnose i seg selv gjør jo at man ikke får livsforskring så syns det hørtes rart ut. 

Mulig man kan lure dem ved å unngå å oppgi det da. 

Noen får aspergerdiagnosen i voksen alder etter at de har tegnet forsikring, så da blir det annerledes. Om det ikke står i papirene når man tegner livsforsikringen så vil den forsikringen gå gjennom. 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De aller fleste med Asperger blir jo uføre så er det ikke litt sykt at noen da får livsforskring fordi de blir uføre? De burde vel visst at de fungerte dårlig nok før det? Jeg fikk avslag fordi jeg hadde vært innlagt på psyken som ungdom til og med. 

De fleste med asperger jobber. Jeg kjenner tre, alle er i full jobb.

Anonymkode: 83fc4...eed

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste med asperger jobber. Jeg kjenner tre, alle er i full jobb.

Anonymkode: 83fc4...eed

Jag tror ærlig talt hele dette hovedinnlegget er ment som et stort stikk til et dagbokinnlegg som nettopp inneholdt dette temaet. Isåfall er det utrolig usmakelig.

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen får aspergerdiagnosen i voksen alder etter at de har tegnet forsikring, så da blir det annerledes. Om det ikke står i papirene når man tegner livsforsikringen så vil den forsikringen gå gjennom. 

Ja hvis man var frisk og ikke hadde kontakt med psykiatrien frem til da så går det vel igjennom. Kanskje mer aktuelt for eldre folk som vokste opp før bup var vanlig å bli sendt til ved problemer 🙂

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå uttaler du deg vel litt for bastant om saker du ikke helt har tilstrekkelig innsikt i hva og hvorfor, har jeg en sterk mistanke om. Dette er unødvendig oppgulp av deg.

Hva med å bry seg om egne saker fremfor å ikke unne andre noe?

AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 21.00):

Jeg kom inn i psykiatrien etter at jeg tegnet forsikring. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...